Gå til innhold

Bygdedyret og Bygdelivet?!?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kort fortalt, er vokst opp på bygda selv, men har bodd lenge i Oslo, fikk et barn og bestemte meg pga det å flytte tilbake til bygda igjen, ikke så veldig langt fra der jeg er født og oppvokst..

Og det ble et sant helvete og komme tilbake som en attraktiv alenemor!!

Menn kom på døra med sine frierier og sex behov(svært mange her er gifte med kvinner fra andre land, så er tydeligvis stor kvinnemangel her), blitt utsatt for det meste av svertelser og baksnakking av bygdas kvinner, som tydeligvis er svært redde for at jeg skal stikke av med mannen deres, har bla blitt satt ut falske rykter om at jeg har meg med hver eneste mann som er innom huset her, type f.eks rørlegger eller andre som jeg har fått hjelp fra, det spanes nærmest på huset og blir snakk på nytt hver gang det står en fremmed bil her, har fått søppel slengt opp i avkjørselen osv..

Så hvordan håndtere dette egentlig?!

Noen erfaringer og gode råd?! Takk i så fall..

Er så drit lei av alt her nå, av disse menneskene som åpenbart har store fritids problemer og lite vettig å snakke om og å bruke tiden sin på...

For livet ble et helvete etter å ha flyttet hit. Som aleneforelder har jeg dessverre ikke råd til å kjøpe hus i en storby og har brukt masse penger på huset vi bor i nå..

Samtidig vil det ikke være bra for min sønn å vokse opp på et sted som dette, hvor hans mor er utstøtt fra bygda, uten noen fornuftig grunn..

Anonymkode: 9902b...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil anbefale deg å bare flytte. 

Anonymkode: 2adab...69f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Vil anbefale deg å bare flytte. 

Anonymkode: 2adab...69f

Vil koste meg ca 400 000,-, all egenkapital som har blitt investert i huset, å flytte herfra nå..😔

Så har åpenbart havnet i worst case scenario..

Anonymkode: 9902b...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så hvordan håndtere dette egentlig?!

Anonymkode: 9902b...5d3

Dette kan ikke håndteres. Bygda er tilsynelatende bebodd av dumme, bitre, sneversynte, misunnelige sladrekjerringer med små liv og ditto menn, dessverre et velkjent fenomen i bygde-Norge, så her er det bare å belage seg på å flytte. Samle det du har av aktiva, og belag deg på å leve litt sparsommelig en tid. Sparsommelig men lykkelig.

Anonymkode: 93be6...7d6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg! 😱

Jeg hadde flyttet.

Anonymkode: f56aa...08f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette kan ikke håndteres. Bygda er tilsynelatende bebodd av dumme, bitre, sneversynte, misunnelige sladrekjerringer med små liv og ditto menn, dessverre et velkjent fenomen i bygde-Norge, så her er det bare å belage seg på å flytte. Samle det du har av aktiva, og belag deg på å leve litt sparsommelig en tid. Sparsommelig men lykkelig.

Anonymkode: 93be6...7d6

Ja du er sikkert inne på noe!!

Anonymkode: 9902b...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lenge siden du flyttet tilbake? Har du fått kontakt med noen av damene i bygda,venninne? Deltar i noen aktiviteter o.l?  Ikke sikkert alle har fryst deg ut,selv om du kjenner det slik. Vet du hvem som holder på slik, det kan jo ikke være alle? Hva med å ta dette opp med noen du kjenner tillitt til i bygda?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Chantielle said:

Lenge siden du flyttet tilbake? Har du fått kontakt med noen av damene i bygda,venninne? Deltar i noen aktiviteter o.l?  Ikke sikkert alle har fryst deg ut,selv om du kjenner det slik. Vet du hvem som holder på slik, det kan jo ikke være alle? Hva med å ta dette opp med noen du kjenner tillitt til i bygda?

4 år nå, har prøvd å få kontakt men blir bare avvist..

De som er de verste er 7 kvinner fra Latvia/Litauen, kvinnemafiaen som jeg egentlig bare har lyst å kalle dem, er disse som står bak det verste av baksnakking osv!

Anonymkode: 9902b...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måten å håndtere slik på er å ikkje bry seg! Du vet jo sjøl hva  og hvem du driver med, så da er det vel det samme hva andre sier. Jeg orker ikke bry meg hva andre sier, da hadde jeg ikke kunne bodd på bygda. Jeg bare ler av slik. :P

Anonymkode: fb2e9...562

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygdedyret kan aldri temmes. Gi dem noe annet å snakke om, noe positivt! Det er vanskeligere å snakke dritt om noen som gjør utelukkende positive ting for bygda og menneskene rundt seg. Stå frem som et godt eksempel og snakk positivt om andre, selv de du vet er de verste sladrehønene. Hvis de vet du er sur pga. ryktene er det som å fø dyret fra hånden.

Meld deg frivillig til dugnader og komiteer hvis du kan, bak de beste kakene på diverse sammenkomster og arrangementer, gjør deg selv godt likt!

Anonymkode: 7419f...0c1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Bygdedyret kan aldri temmes. Gi dem noe annet å snakke om, noe positivt! Det er vanskeligere å snakke dritt om noen som gjør utelukkende positive ting for bygda og menneskene rundt seg. Stå frem som et godt eksempel og snakk positivt om andre, selv de du vet er de verste sladrehønene. Hvis de vet du er sur pga. ryktene er det som å fø dyret fra hånden.

Meld deg frivillig til dugnader og komiteer hvis du kan, bak de beste kakene på diverse sammenkomster og arrangementer, gjør deg selv godt likt!

Anonymkode: 7419f...0c1

Tro meg, har prøvd, men til ingen nytte så langt dessverre!!!😔

Anonymkode: 9902b...5d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Måten å håndtere slik på er å ikkje bry seg! Du vet jo sjøl hva  og hvem du driver med, så da er det vel det samme hva andre sier. Jeg orker ikke bry meg hva andre sier, da hadde jeg ikke kunne bodd på bygda. Jeg bare ler av slik. :P

Anonymkode: fb2e9...562

Ja prøver opp også å tenke sånn, tross alt, takk for svar!!🤗

Anonymkode: 9902b...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tro meg, har prøvd, men til ingen nytte så langt dessverre!!!😔

Anonymkode: 9902b...5d3

Ikke gi opp. Du er bare nødt til å prøve å overse det. Fra hvem har du hørt disse ryktene fra egentlig?

Anonymkode: 7419f...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bodde i ei bygd i ca 17 måneder.

Jeg må innrømme at jeg ikke la merke til dette bygdedyret mange snakker om. Men jeg synes det var ekstremt kjedelig å bo i ei bygd så jeg flyttet tilbake til byen hvor jeg trives mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er kvinnene utenfor denne "mafiaen" da? Har gutten sin venner, og har du møtt mødrene deres? 

Men som du hittil har beskrevet, så ville jeg flyttet. Ser ut som en liten mareritt-bygd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

32 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke gi opp. Du er bare nødt til å prøve å overse det. Fra hvem har du hørt disse ryktene fra egentlig?

Anonymkode: 7419f...0c1

Fra en mann(som er interessert i et forhold)som er født og vokste opp her,som snakker og hører alt som skjer i bygda!

Anonymkode: 9902b...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, SoWhat? said:

Hvordan er kvinnene utenfor denne "mafiaen" da? Har gutten sin venner, og har du møtt mødrene deres? 

Men som du hittil har beskrevet, så ville jeg flyttet. Ser ut som en liten mareritt-bygd. 

Ja sønnen min har venner på et tettsted utenfor bygda,heldigvis,men likevel..

Ble advart mot å bo her, fra folk som har flytta herfra, men fikk ikke den advarselen før to år etter at vi selv flytta hit, så altfor sent bare..

Anonymkode: 9902b...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja sønnen min har venner på et tettsted utenfor bygda,heldigvis,men likevel..

Ble advart mot å bo her, fra folk som har flytta herfra, men fikk ikke den advarselen før to år etter at vi selv flytta hit, så altfor sent bare..

Anonymkode: 9902b...5d3

Det er godt å se ang sønnen din da. Jeg tror jeg ville flyttet. Ingen mulighet til å flytte så sønnen din får beholdt vennene? Jeg hadde ikke orket å bo et sted hvor folk behandlet meg så dårlig, og det ikke var mulig å få noen venner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt.

Jeg kjenner så altfor godt til bygdedyret. Det hjelper ikke å være snill og grei, du er deres hatobjekt uansett.

Anonymkode: 8b87e...911

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...