Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre for å se LITT yngre og LITT mer opplagt ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er midt i et samlivsbrudd og håret er blitt grått i sidene (aldri skjedd før) og jeg har fått en dyp bekymringsrynke i pannen. I det hele tatt er pannen min blitt et område for mange rynker, det samme gjelder ansiktet generelt, jeg ser eldre ut på kort tid.

Jeg er i utgangspunktet mot botox, fillere osv. Har tatt kjemisk peeling men syns overhode ikke det hjalp noe. Penger ut vinduet.

Har lest om baby-botox, hva er det? LITT her og der? jeg ønsker ikke noe svært synlig noe, vil fortsatt beholde sinnarynken min f.eks...

Hva kan jeg gjøre som ikke er altfor dyrt, men likevel noe som hjelper litt? Jeg vurderer faktisk fillers/botox enda jeg egentlig er motstander. Jeg er desperat, føler jeg mister meg selv utseendemessig og har det veldig vondt fra før...ønsker ikke at det skal være synlig at jeg har det vondt også :( Er forøvrig god på å sminke meg og kle meg pent, det hjelper jo litt.

Tar i mot alle råd med takk. 

Anonymkode: 5cc77...64c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobb med det indre, det er sant det som sies at om du har det godt med deg selv vises det på utsiden. Spis sunt, få nok søvn, drikk mye, vær i fysisk aktivitet noen dager i uken, mindfullness/meditasjon har også kjempemange flotte fordeler (bevist av vitenskapen) for både kropp og sinn.

Generelt å sminke seg mindre, spesielt på huden. Bruk mindre pudder, mindre foundation, en _dus_ highlighter på lyspunktene i ansiktet, bruk brun mascara over sort, ikke bruk mascara på de nedre øyenvippene(transparent brow gel kan fint brukes istedenfor), formede fyldige bryn( men med måte!)og en god og enkel fuktighetskrem uten masse parfyme og dall er generelt fine tips for et yngre utseende. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder å freshe opp huden vil jeg gjerne gi deg en liste: 

1. få tak i en hydrerende toner som du bruker etter rens. Klapp den inn i huden med hendene og la den trekke inn. 

2. Etter toner kan du få tak i en essence som passer din hudtype. Jeg kan varmt anbefale denne, den er fantastisk! Vitamin E, peptider og andre næringsstoffer som hjelper å holde huden frisk. Blithe vital Treatment 8 NB. 

3. Kjøp ett bra C vitamin serum og bruk dette daglig.

4. Jeg vil også anbefale Avene physiolift krem, eller Klairs freshly juced E vitamin mask (kan brukes både som dag og nattkrem). Øyekrem i Avene physiolift er også bra.

allt dette er produkter og ingredienser som virkelig har gjort en forskjell for huden min. Jeg mener personlig at du ikke trenger å unngå sminke for å få finere hud, kjøper du rett foundation for din hud vil det få deg til å føle deg så mye bedre. 

BAA3F119-8E6C-4F7B-AB19-5219F114BE84.png

Endret av Hilde1302
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baby botox er noe mildere. Den glatter ut rynker /linjer , men du har fortatt mimikk. Fillers brytes ned i kroppen men tiden, så skjønner ikke den overdrevne motgangen av det. Restylane skinbooster glatter også ut huden og gir den glød. Du kan jo prøve, det går ut igjen, både botox og fillers. Men husk å gå til en som kan dette, en erfaren lege eller kosmetisk sykepleier. Eller er det mange fine hudbehandlinger som faktisk gjør mye for huden. Men snakk med en behandler/lege om dette. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle tips og forklaringer jeg har fått her. Jeg har tatt til meg mye av det og har nettopp kjøpt Blithe essencen online. Fått utrolig gode anmeldelser og dermed er det verdt å prøve. Hva har den gjort for din hud, du som anbefalte den?

Så har jeg ellers veldig bra hudpleie regime fra Dermalogica og Lancome. Supre produkter men jeg ser likevel mer sliten ut enn før. Er jo naturlig i en tøff tid men...likevel. 

Må tenke på om jeg også skal prøve fillers i den dypeste linjen feks.. 

Takk for innspill. Gjerne mer.  Noen som vet om noe som demper det blå under øynene? Har god concealer fra ysl samt en fersken corrector men jeg er likevel synlig blå 😔 har bra kosthold uten sukker og trener jevnlig. 

Ts

Anonymkode: 5cc77...64c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for alle tips og forklaringer jeg har fått her. Jeg har tatt til meg mye av det og har nettopp kjøpt Blithe essencen online. Fått utrolig gode anmeldelser og dermed er det verdt å prøve. Hva har den gjort for din hud, du som anbefalte den?

Så har jeg ellers veldig bra hudpleie regime fra Dermalogica og Lancome. Supre produkter men jeg ser likevel mer sliten ut enn før. Er jo naturlig i en tøff tid men...likevel. 

Må tenke på om jeg også skal prøve fillers i den dypeste linjen feks.. 

Takk for innspill. Gjerne mer.  Noen som vet om noe som demper det blå under øynene? Har god concealer fra ysl samt en fersken corrector men jeg er likevel synlig blå 😔 har bra kosthold uten sukker og trener jevnlig. 

Ts

Anonymkode: 5cc77...64c

Fillers demper blåfarge under øyne. Erfaring på det selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, wintergirl skrev:

Fillers demper blåfarge under øyne. Erfaring på det selv. 

Obs obs: fillers under øyne krever en meget dyktig fagperson. Fillers under øynene er tricky. 

Ellers enig med deg i alt du har skrevet her:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, kjøttkaker skrev:

Obs obs: fillers under øyne krever en meget dyktig fagperson. Fillers under øynene er tricky. 

Ellers enig med deg i alt du har skrevet her:)

Det er sant 😊 Tenkte selvfølgelig på at Ts må gå til en som er dyktig. De bruker gjerne en filler som er litt annerledes under øyne som har så tynn hud også

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd ansiktsolje? Det finnes mange typer, men jeg bruker bare litt ren jojobaolje og masserer den inn på tørre partier før ansiktskremen. Det reddet ansiktet mitt etter en fæl periode i fjor med kreftdiagnose og cellegiftbehandling. Nå ser jeg ut som meg selv igjen :)

Anonymkode: 9d9ca...6fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta noen dager ferie, gjør ting du syns er positivt. Sov nok, få masse frisk luft og bruk kroppen. Skjønnhet kommer innenfra og stress er utseendes verste fiende. 

Anonymkode: fd0c1...12d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for alle tips og forklaringer jeg har fått her. Jeg har tatt til meg mye av det og har nettopp kjøpt Blithe essencen online. Fått utrolig gode anmeldelser og dermed er det verdt å prøve. Hva har den gjort for din hud, du som anbefalte den?

Så har jeg ellers veldig bra hudpleie regime fra Dermalogica og Lancome. Supre produkter men jeg ser likevel mer sliten ut enn før. Er jo naturlig i en tøff tid men...likevel. 

Må tenke på om jeg også skal prøve fillers i den dypeste linjen feks.. 

Takk for innspill. Gjerne mer.  Noen som vet om noe som demper det blå under øynene? Har god concealer fra ysl samt en fersken corrector men jeg er likevel synlig blå 😔 har bra kosthold uten sukker og trener jevnlig. 

Ts

Anonymkode: 5cc77...64c

sover du nok? Noen uker med lite søvn og jeg ser mye eldre ut. En venninne gikk igjennom samlivbrudd for to år siden og hun så 5-6 år eldre ut i den perioden. Nå som hun har kommet seg og bekymringer og sorgen over bruddet er over ser hun ut som hun gjorde før. Bekymringer og stress legger seg ofte veldig i ansiktet idet det står på. Trening gir fresh glød til ansiktet. 

Anonymkode: 36fe4...34c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...