Gå til innhold

Sirkas Sirkus fortsetter...

sirka

Anbefalte innlegg

Da er det på tide å skifte beite.. Over 3 måneder siden jeg var gravid nå så det er på tide å bytte ut graviditetsdagboka med en vanlig dagbok.

Håper mine trofaste KG-venner finner meg her da, på P-T... :cry: Men jeg ser da noen kjenninger blant mine nye naboer.. :hoppe:

Begynner å komme i normal gjenge igjen. Mindre og mindre morsmelk og mer og mer erstatning for tiden, men jeg får se det positive i at jeg har klart meg bra noen måneder. :kjempesinna: "Tante Rød" har kommet tilbake. Mannen spøkte med at vi kanskje rakk en ny krabat innen februar 2006.... :hakeslepp: Nei, det holder med Sara noen år nå altså. Så får vi se etterhvert.. :wink:

I morgen skal Sara få sin første vaksine. Det blir spennende å se hvordan hun reagerer på det. Hun fikk mye sprøytestikk da hun lå på intensiven, stakkars liten.

(Når man skal ta blodprøve på prementure barn blir det en del bom-stikk... :-? )

Er spent på hvor mye hun veier nå. Det har blitt en stund siden sist. Da veide hun 4200 g.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med ny "generell" dagbok! :-)

Lykke til med vaksine i morgen, godt å høre at ting går bra med dere.

Dumt at tanta kom da, hun er ikke velkommen her i hvert fall hvis hun prøver seg!

Ønsker dere en fin uke! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny dagbok.

Jeg kommer over hit igjen om ikke så altfor lenge, jeg også! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter

Grattis med ny dagbok,sirka!

Blir spennede å følge deg og Sara videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny dagbok Sirka..... Spørs om jeg snart må se til å følge etter.... er jo i grunn på tide å avslutte graviditetsdagboken...

:klem: til deg og Sara fra meg og Martine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teletubbien

:velkommen::blomst::klem:

Seffølgelig kommer jeg svinsende innom, tenk naboer og greier :ler: - Koselig at du oppretter ny bok Sirka, tar det som et tegn på at du er på vei tilbake til en bittelitt oftere KG-bruk :wink:

Star det ellers bra til i Sirkas liv, utenom at menssen har kommet tilbake :wink:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei!!

Så koselig at du og er kommet over :wink:

Veier ikke Sara mer enn 4200? min lille tulle sliter med å legge på seg så vi må inn på ekstra kontroll, men hun veier jo 4430g. Har begynt med erstattning vi og. Ser ikke ut som om vanlig morsmelk gjør susen. Så nå holder vi på med begge deler så får vi se hvordan det går.

Ha en super kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi - helt ny dagbok! Velkommen over til oss på generelle dagbøker - jeg har allerede flyttet (men jeg flyttet *hele* dagboken).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener alle sammen!

Ja, jeg opprettet en helt ny dagbok. Føler jeg må starte på ny frisk etter alt det blodtrykk-pratet... Kan jo ikke love at det ikke blir litt prat om det her og, men håper jeg slipper.....

Sara veide 4200 g for en måned siden, Glossy. Jeg har ikke fått veid ho på en stund, men i går var ho på vekta og hun er kommet opp i 5200 g!!! :P

Hun har ikke hatt problemer med å legge på seg.

Sara fikk sin første vaksine i går. Gråt litt da hun fikk stikket ellers har det gått fint. Sov litt mer en vanlig i går da, men det var sikkert bare bra for henne.

Hun forlanger mer og mer melk nå og det går mest i MME. Vanskelig å holde melkeproduksjonen i gang bare med pumping. Dessuten tar det så mye tid. Ikke morsomt å sitte og pumpe når Sara vil ha oppmerksomhet. Etter at jeg fikk mensen tilbake har melken nesten stoppet helt opp. Jaja, må vel snart kaste inn håndkleet... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det, Seroxata! :-)

I dag har vært en deilig dag. Sara har sovet godt ute i vogna og jeg har fått noen etterlengtede solstråler. :briller:

Jeg har også fått plukket søppel i hagen. Eiendommen vår ligger rett ved en snarvei som studentene tar når de skal ned til byen. Blir en del sigarettpakker, junkfood-emballasje, sjokoladepapir o.l. Skikkelig irriterende! :fy:

I morgen skal jeg plante blomster slik at det blir fint til 17 mai! :fred:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teletubbien
Hun forlanger mer og mer melk nå og det går mest i MME. Vanskelig å holde melkeproduksjonen i gang bare med pumping. Dessuten tar det så mye tid. Ikke morsomt å sitte og pumpe når Sara vil ha oppmerksomhet. Etter at jeg fikk mensen tilbake har melken nesten stoppet helt opp. Jaja' date=' må vel snart kaste inn håndkleet... :-?[/quote']

:-( Det kjennes litt sårt det der, når vi ikke liksom klarer å produsere melk på topp og følge opp bebissen på alle mulige aller beste og tilrådde måter, men du Sirka; - jeg tror vi gjør så godt vi kan og mer kan vi faktisk ikke gjøre :roll: Det er noe med å innse at vi ikke alle er melkekuer da, og noen av oss må slutte med ammingen tidligere enn andre, noen slutter for sent også og det er nok ikke det beste det heller :wink:

Nei, jeg måtte hive inn håndkleet og slutte og amme sisten ganske tidlig, men det ble mye bedre for oss etterpå, fikk bedre tid til å kose og behøvde ikke bli så opprørt og fortvilet hver gang jeg prøvde å amme, så jeg tror i bunn og grunn at det var mer positivt for han i det lange løp... Bedre enn å ha en mamma som gråt av fortvilelse hver dag i allefall :Nikke:

Det går nok fint Sirka, høres ut som om lille Sara vokser og trives :hjerte:

Kos dere :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Sirka :klem:

Gratulerer med ny bok da! Fint å lese at det går så bra med dere! Her har vi det også fint! Martine er blitt stor jente på 7 mnd snart! Men hun er litt liten for alderen da og er ca 5,8 kg nå.Men hun er en blid og fornøyd liten frøken. Men en frøken som liker veldig godt å holde oss i ånde om natten!

Håper du får en fin pinse og en kjempefin 17 mai.

Klem fra Charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener!

Det viktigste er at jentene vår er blide, Charmina. Så får det være at de ikke er så store... Vel, Sara begynner å ta igjen sine jevnaldrene. Etter at vi begynte med mme i tillegg har det gått veldig unna...

Vi har alltid dratt av gårde i ferier/fridager, men i år er vi hjemme i pinsehelgen og antageligvis på 17 mai. Verken jeg eller mannen har særlig tilknyttning til stedet vi bor på, bor her kun pga. jobben, men dette må vi få gjort noe med nå som Sara har kommet. Vi får bli litt mer aktive i nærmiljøet, få større nettverk her, og ikke stikke av gårde hele tiden... :roll:

Naboene har kommentert at vi aldri er hjemme... :oops: , men det var før Sara kom da...

Om en uke skal vi ha dåp... Og vi skal ikke være hjemme.. :oops: Stikker igjen hjem til sørlandet...

Har sitte ute i solen i dag. Fått farge.. 8) Deilig! Har aldri vært så blek som etter disse blodfattige månedene...(spesielt den første på sykehuset..)

Nå må jeg pumpe ut noen dråper morsmelk. Ikke mange igjen, men hver dråpe teller... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisann!!!

Ny dagbok og greier! Gratulerer :blomst:

Ville bare ønske dere en gooood 17 mai :D La Saras første 17. være en flott en :wink:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen, Teletubbien, @riel og Glossy! :klem2:

:(

Er litt utafor i dag. En kamerat av meg er på sykehuset. Han lyktes nesten i å ta livet sitt i helgen. Har vært igjennom et tøft brudd + at han har en sønn han nesten aldri får se (=mora flyttet til andre siden av landet.. :sinna: )

Det er rart å sitte her med lille, perfekte Sara og være lykkelig, og så er det en i vennegjengen som har det så vondt at han ikke vil leve lenger...

:cry:

Sara lager flere og flere lyder. Hun er veldig glad i rrrrr-lyden. (Det gleder en mor som har jobbet som språkpedagog... :wink: ). "Orr, orr", sier hun. :hjerter2:

Hun er også veldig glad i gassballongen hun fikk i går (17 mai). Prater mye med den... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

huffda, så trist å lese om kameraten din :-( høres jo skikkelig kjipt ut!!

Hihi, så søt Sara virker:D Gleder meg til å få unge en dag jeg og*sukk*

:dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...