Gå til innhold

Hvor i Oslo kunne du IKKE bodd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ville ikke bodd på Veitvet. Ukoselig sted synes jeg. Romsås er bedre med kort vei til marka. Oppvokst på Vestli, men aner ikke hvordan det er å bo der nå. Flyttet i 99. 

Anonymkode: 5d236...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er oppvokst på Hasle, og bor nå med familie på fire i samme område. Er veldig glad i Lille Tøyen som ligger rett ved, som er utrolig koselig og barnevennlig. Oslo øst er mer enn bare ytterpunktene.. Stortrives her!

Anonymkode: 9894a...461

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer enn 20 min utenfor sentrum med tbane

og Frogner

Anonymkode: 8abf0...27f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vokst opp 15 minutter gåtur fra Oslo s. I en rolig gate, men ville ikke ønsket å bo på Grønland, Stovner, Mortensrud osv. Jeg liker ro, og unngår tradikkbråk og drama så mye som mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Passer vel ikke godt inn der da brukeren du siterer sier at h*n passer best inn i bydel oslo øst? 

 

Jøss kjenner mange jeg som bor i stovner og har god økonomi en trenger ikke og være fattig selvom en bor på stovner eller andre steder i bydel oslo øst.

Anonymkode: e78bf...d11

Har ikke sagt at en må være fattig heller, kun at det er en større opphopning i enkelte Blokk områder. 

Anonymkode: 93889...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.8.2019 den 23.54, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker haugenstuen jeg synes også haugenstuen er mye bedre en stovner. Nei om du synes det er trist og bo der paga at det både er nordmenn og utlendinger der så får du heller finne deg ett annet sted og bo:-) 

Anonymkode: ecdd2...c61

Det er ingen steder i Oslo som heter Haugenstuen

Anonymkode: f73a8...0b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jadajada for enkelte så er det viktig og rette og pirke på skrivefeil en og la vær og være helt idiot alle forstår at anonym c61 mente haugenstua! 

Anonymkode: e78bf...d11

Det er faktisk ikke en skrivefeil. Det er et navn på et sted hun skriver/sier feil. 

Anonymkode: f73a8...0b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.8.2019 den 3.13, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor?

jeg ville ikke bodd på

Haugenstua; grått og trist, og ingen nordmenn. Er ikke rasist, men føler ikke jeg kanskje hadde vært så trygg og hadde blitt eksludert i nabolaget der.

Stovner: bedre enn førstnevnte, men et ødelagt strøk.

Vil ikke ha svar fra oslohatere som ikke vil bo i Oslo

Anonymkode: 97946...355

Kunne ikke bodd utenfor Ring 2 (for usentralt)

Anonymkode: bd2cd...175

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter meg til å ikke ville bo på Tøyen, Grønnland, Stovner, Holmlia, Søndre Nordstrand, Groruddalen. 

Har selv bodd på Trosterud. Fælt sted uten noe annet enn blokker. Nesten ikke en innvandrer som hilser. Var litt hyggelig å bo på Etterstad. Trives bedre på Ullern med barn. Like barn leker best. Innvandrere flytter inn og etniske nordmenn flytter ut. Det har pågått i mange mange år. 

Anonymkode: ef364...359

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig snobbete eller veldig innvandringstette strøk ville jeg ikke bosatt meg i frivillig. I disse områdene ville jeg følt meg fremmed.

Anonymkode: 5b498...74b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Groruddalen er veldig stor, med enorme forskjeller innad. Det er vannvittig store forskjeller mellom feks Stovner, Vestli, Romsås, Bjerke, Linderud, Haugenstua og Lindeberg, Kalbakken, Gamle Grorud, Årvoll, Høybråten - for å ta ytterpunktene. Så har man Veitvet og Ammerud litt sånn i mellom. De siste par årene har det vært flere etnisk norske som har flyttet til Ammerud og Kalbakken, enn de som har flyttet fra.

Det er IKKE sånn at det er "utlendinger og kriminalitet" i hele Groruddalen, og det er for all del heller ikke sånn at "utlendinger" = kriminalitet... 

Jeg har bodd/jobbet alle de nevnte stedene de siste 5 årene, og det er overraskende mye fine steder i Groruddalen, og veldig mange bra folk. Både etnisk og ikke-etniske nordmenn, både med og uten resurssterke hjem. 

De stedene som sliter er stort sett der det er en opphopning av kommunale boliger, der folka ikke blir fulgt opp. Det er trist. 

Jeg trives veldig godt i Groruddalen. Jeg kunne ikke tenkt meg å bo tilsvarende langt ut på vestsida av Oslo, da det ikke passer med våre behov. 

Anonymkode: fd1cb...5dc

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.8.2019 den 7.26, Loff77 skrev:

Groruddalen, Holmlia, Bjørndal, Mortensrud, Prinsdal og Løren. 

 

Hva er galt med Løren? Synes det ser kjempefint ut der, så da lurer jeg på hva som er feil med det siden du aldri kunne tenkt deg det?

Anonymkode: 77625...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er galt med Løren? Synes det ser kjempefint ut der, så da lurer jeg på hva som er feil med det siden du aldri kunne tenkt deg det?

Anonymkode: 77625...5fa

Faktisk skrev jeg feil, tenkte på Ulven;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor på frogner, flyttet hit fra grunerløkka. Er så lei av innvandring og støy, så da flyttet jeg hit. Her er det stille og fint, trenger ikke menge seg med folk som bor her for det. Jeg ville vekk fra getto, narkiser og innvandrere.

Anonymkode: deb11...edd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frogner. Jeg føler en ekkel følelse når jeg er der. Ikke syns jeg det er pent der heller. 

Er noe rart ned den bydelen 😮

har ikke noe med at det er vestkant altså. Har venner og familie både i Holmenkollåsen og i andre vestkanstrøk som Skøyen osv. Men der kan det være fint! Frogner liker jeg ikke på noen måte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, KapteinJ skrev:

Alt som er øst for Oslo city er off limits, det lærte jeg av bestemor ;)

Alt nedenfor Egertorget er jeg oppdratt til å unngå. 🙌

Anonymkode: bdb31...7bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 4.8.2019 den 3.13, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor?

jeg ville ikke bodd på

Haugenstua; grått og trist, og ingen nordmenn. Er ikke rasist, men føler ikke jeg kanskje hadde vært så trygg og hadde blitt eksludert i nabolaget der.

Stovner: bedre enn førstnevnte, men et ødelagt strøk.

Vil ikke ha svar fra oslohatere som ikke vil bo i Oslo

Anonymkode: 97946...355

Hvorfor har de ikke intergrert seg og oppholder et helt sted for seg selv? Veldig spesielt.

Anonymkode: bea1e...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor på frogner, flyttet hit fra grunerløkka. Er så lei av innvandring og støy, så da flyttet jeg hit. Her er det stille og fint, trenger ikke menge seg med folk som bor her for det. Jeg ville vekk fra getto, narkiser og innvandrere.

Anonymkode: deb11...edd

Og hva gjør du når de kommer der du bor også og det blir mye støy igjen? Skal du flytte igjen da? De stedene var en gang rolig og stille de også.

Anonymkode: bea1e...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare av nysgjerrighet. Jeg er født og oppvokst på Bekkelaget og på Ekeberg, men flyttet fra Oslo for snart 35 år siden. Da var Bekkelaget Oslo Øst. Er det det fremdeles? Og i så fall, hvorfor høres det ut som det er et område ingen vil bo i?

Bare lurer altså 🙂

Anonymkode: 9b593...718

Sånn rent geografisk så er det jo øst for Oslo, men bekkkelaget er vestkantkanten på østkanten kan man vel si. Jeg ville ikke bodd der nå. Blitt altfor mye statusjag, fine biler, motepress, snobberi og alt det som hører til på «vestkanten». sier seg selv med så høye boligpriser der, så er det stort sett ikke mannen i gata som kan kjøpe seg bolig der. 

Anonymkode: eb284...6c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt trist av å lese de som unngår Oslo øst, det er tydelig at intergrering ikke fungerer og det er enklere å bare skyve problemen under teppet og late som at det ikke er sant.

 

Uansett ville jeg ikke bodd i Oslo. Kanskje for 30 år siden, men nå? Nope. Også virker det som om Oslobeboere tror de er viktigere enn resten av Norge, bare jeg som har merket dette? Hvordan de behandler nordlendinger osv og folk som ''snakker dialekter''

Anonymkode: bea1e...7f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...