Gå til innhold

Hvor i Oslo kunne du IKKE bodd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg synes det er mer trist og bo på vestkanten der alle med fordommer bor!

Anonymkode: ecdd2...c61

Hehe, da passer vel du godt inn. :)

Anonymkode: 23e66...133

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kunne ikke bodd på Oslos beste vestkant, liker ikke fisefine folk hvor man må være på en bestemt måte. Kunne ikke bodd Oslo øst i bydeler hvor det utelukkende er innvandrere, det blir litt for ekstremt det og.

Kunne ikke bodd på Tøyen, Grønland, Brugata-området for det synes jeg er skummelt.

Så jeg kunne bodd på st.hanshaugen, Bislett, Sagene, Torshov, Grunerløkka, Nydalen, Ullevål, Grefsen osv i nærheten av de. 🙂

Anonymkode: c66e2...3bd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd på østkanten i oslo, og akkurat der jeg bodde var det fint, men i Groruddalen er det helt forferdelig. De som mener noe annet lever enten under en stein eller så har de ikke vært noe særlig der.

Anonymkode: 553e1...378

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker ikke bo på vestkanten pga lite mangfold og heller ikke plasser med mye blokk/fattige, type Stovner. 

Anonymkode: 93889...ba5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Peanut
På 4.8.2019 den 6.49, AnonymBruker skrev:

Jeg ville absolutt ikke bodd på Oslo vest, fordi jeg liker mangfold.  

Anonymkode: e432e...1c6

Frogner og St. Hanshaugen har en innvandrerandel på over 30 prosent, så det er godt med mangfold. 

Jeg foretrekker steder der man ikke dømmes for hva man går med, og det er ikke nødvendigvis vestkanten :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.8.2019 den 9.39, AnonymBruker skrev:

De fleste steder på Oslo Øst, på grunn av at det omtrent ikke finnes etniske nordmenn igjen der. Kulturforskjellene er for store til at jeg kunne trives med å leve med og la mine barn vokse opp der.

 

Anonymkode: b3a7d...27f

Herlighet. Du er tydeligvis ikke fra Oslo. 😂 Typisk innflyttere å ha sterke meninger om østkanten, uten å i det hele tatt ha vært der. Framstår bare som veldig dumt. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke bodd for langt unna sentrum. Har bodd både i øst og vest tidligere, men har landet på at jeg trives best sentrumsnært. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt øst for St. Hanshaugen. Tilfeldigheter gjorde at jeg måtte bo to år på Tøyen, aldri vært så miserabel som der. Knivstikking er, ran, bilran, gjengopprør, rus og Beredskapstroppen er stikkord som gjentok seg. For et høl! 

Nå har jeg heldigvis flyttet vestover og føler meg mye tryggere og mer hjemme! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Romsås, hele groruddalen egentlig og søndre  Nordstrand, 

Anonymkode: 84924...545

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne aldri bo i Oslo generelt. Jeg synes Oslo er en forferdelig by, som jeg er like glad for å forlate hver gang jeg er der. Har alltid sagt til venner og familie at hadde jeg gjort noe galt og ble dømt til fengsel, ville det vært MYE verre straff om de dømte meg til å sone tiden som beboer i Oslo 😄 Det verste er at jeg mener det 100%. Oslo er en grusom by! 

Anonymkode: 1395c...086

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.8.2019 den 3.14, AnonymBruker skrev:

Ahem.

Anonymkode: 501fc...628

Dette gjør personen selvsagt til en ond rasist som har lyst til å gasse barn? Skjerpings!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bodd mesteparten av livet mitt i Oslo, på østkanten. Aldri opplevd noe kriminelt. 

Så bodde jeg noen år i en liten by, med så og si bare etniske nordmenn. Har aldri opplevd så mye rus, drap og voldtekt. Skremmende at det skjedde så mye av det, på den korte tiden jeg bodde der og. Verste av alt, kun en av sakene kom i media. Og siden det var en norsk blond mann, så fikk det ikke mye omtale. 

Anonymkode: 2970f...25d

Du skal få lov til å fortelle oss hvilken "liten norsk by" som har opptil flere drap de siste årene. Så kan vi i tillegg ignorere at 50% av alle drap i Norge blir begått av utlendinger, hvor størsteparten skjer på Østkanten "hvor ingenting skjer".

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg ikke vært i alle de ytre Oslo-bydelene, ettersom jeg er tilflytter til byen og kun har bodd her noen år. Men jeg vil helst ikke bo på Vestkanten. Mye penger der, og lite kultur og mangfold, føles ikke så inspirerende, veldig "hvitt". Jeg trives best der hvor det er litt røffere i kantene. Bor for tiden på Tøyen, og har det helt utmerket. En god blanding av nordmenn, innvandrere, kunstnere osv. Mange koselige kafeer og små barer, og botanisk hage like i nærheten. Kampen og Vålerenga er også fint. Liker meg også på Keyserløkka, og på Sagene/Torshov (som dessverre har blitt koko dyrt). Tror vi kan konkludere med at bydel Gamle Oslo er nummer én for meg, tett etterfulgt av bydel Sagene.

Majorstua er helt uaktuelt (føles sjelløst), er heller ikke begeistra for Bislett. Grønland kan bli litt for skittent og lurvete igjen. Midt i sentrum er også uaktuelt, vil ikke bo blant masse kjedebutikker og støy og mas. 

Anonymkode: 74be1...374

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å svare på hvor jeg ikke kunne bodd... kanskje Brugata, sentrum el... har ikke forhold til de andre stedene så kan ikke si jeg IKKE ville bodd der.

Bor på Sagene og elsker denne bydelen :) 

Anonymkode: d2171...0ee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært i oslo, men har ikke lyst til å bo der heller. Alt for stor sjans for å komme på tv, og det vil jeg ikke.

Anonymkode: 539dd...1d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri vært i oslo, men har ikke lyst til å bo der heller. Alt for stor sjans for å komme på tv, og det vil jeg ikke.

Anonymkode: 539dd...1d1

🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: 758f3...c43

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...