Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og hvorfor?

jeg ville ikke bodd på

Haugenstua; grått og trist, og ingen nordmenn. Er ikke rasist, men føler ikke jeg kanskje hadde vært så trygg og hadde blitt eksludert i nabolaget der.

Stovner: bedre enn førstnevnte, men et ødelagt strøk.

Vil ikke ha svar fra oslohatere som ikke vil bo i Oslo

Anonymkode: 97946...355

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor?

jeg ville ikke bodd på

Haugenstua; grått og trist, og ingen nordmenn. Er ikke rasist, men føler ikke jeg kanskje hadde vært så trygg og hadde blitt eksludert i nabolaget der.

Ahem.

Anonymkode: 501fc...628

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

For langt ut fra sentrum, det gjelder begge veier. Liker meg best innenfor eller i nærhwten av Ring 2 :)Bor nå sentralt, men rolig på Østkanten og stortrives! 

Anonymkode: e3532...109

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Noen som har vokst opp på stedene jeg nevner? Er det ikke litt trist der?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville absolutt ikke bodd på Oslo vest, fordi jeg liker mangfold. Jeg ville heller ikke bodd på Stovner fordi jeg ikke vil at ungene mine skal vokse opp på et kjøpesenter. Dermed ekskluderes en del andre steder også. 

Jeg har bodd både i sentrum og i Groruddalen med skolebarn, og synes Groruddalen er kjempefint. Sentrum var bra også, men der har vi kjøpesenterproblematikken igjen. 

Anonymkode: e432e...1c6

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Holmenkollen, Frogner, Nordstrand, for jeg har ikke råd ☹️

Anonymkode: 33a8d...871

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bor på St.Hanshaugen og vil ikke bo andre steder😊 

Anonymkode: e1c74...e15

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

De fleste steder på Oslo Øst, på grunn av at det omtrent ikke finnes etniske nordmenn igjen der. Kulturforskjellene er for store til at jeg kunne trives med å leve med og la mine barn vokse opp der.

Anonymkode: b3a7d...27f

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
On 8/4/2019 at 1:13 AM, AnonymBruker said:

Og hvorfor?

jeg ville ikke bodd på

Jeg elsker haugenstuen jeg synes også haugenstuen er mye bedre en stovner. Nei om du synes det er trist og bo der paga at det både er nordmenn og utlendinger der så får du heller finne deg ett annet sted og bo:-) 

Anonymkode: ecdd2...c61

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
On 8/4/2019 at 7:39 AM, AnonymBruker said:

De fleste steder på Oslo Øst, på grunn av at det omtrent ikke finnes etniske nordmenn igjen der. Kulturforskjellene er for store til at jeg kunne trives med å leve med og la mine barn vokse opp der.

Jeg bor i oslo øst og her er det både nordmenn og utlendinger både jeg og mannen og barna stor trives! 

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
On 8/4/2019 at 4:49 AM, AnonymBruker said:

Jeg ville absolutt ikke bodd på Oslo vest, fordi jeg liker mangfold. Jeg ville heller ikke bodd på Stovner fordi jeg ikke vil at ungene mine skal vokse opp på et kjøpesenter. Dermed ekskluderes en del andre steder også. 

Jeg har bodd både i sentrum og i Groruddalen med skolebarn, og synes Groruddalen er kjempefint. Sentrum var bra også, men der har vi kjøpesenterproblematikken igjen. 

Jeg er enig! Men vi liker stovner også vi da. Vi ønsker og bo der det både er utlendinger og nordmenn fordi vi ønsker og liker mangfold. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
On 8/4/2019 at 1:30 AM, AnonymBruker said:

Noen som har vokst opp på stedene jeg nevner? Er det ikke litt trist der?

Nei jeg synes det er mer trist og bo på vestkanten der alle med fordommer bor! Oslo øst er det beste bydel i oslo og bo.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er oppvokst på Hasle. Og synes lille tøyen er utrolig koselig. Jeg selv ville ikke bodd på vestkanten, ville holdt meg på østkanten. 

Hadde en venner som bodde på Stovner da jeg vokste opp, og der var det og veldig koselig. Men nå er jeg i 40 årene da, så det er jo noen år siden. 

Anonymkode: 2970f...25d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker haugenstuen jeg synes også haugenstuen er mye bedre en stovner. Nei om du synes det er trist og bo der paga at det både er nordmenn og utlendinger der så får du heller finne deg ett annet sted og bo:-) 

Haugenstua er i Stovner bydel ;) og jeg bor ikke der

Skrevet
On 8/4/2019 at 6:49 AM, AnonymBruker said:

Dette mangfoldet du prater om, er det inkludert knivstikkinger, voldtekter og drap, eller snakker du bare om den koselige biten, dvs. det eventyret om multikultur som vi alle blir proppet full av, men som vi innerst inne vet at ikke fungerer helt?!

Har selv bodd 11 år på Grorud, og kan ikke si at jeg ønsker meg tilbake dit. Jeg har fått opplevd min dose multikultur, og mener jeg har opplevd nok. Nå holder jeg meg til Oslo Vest, og trives bedre her. Her slipper jeg også rasistiske holdninger mot oss hvite, som en kunne oppleve komme ut av innvandrere på Østkanten.

• Liker 14
Skrevet

Tøyen, Grønnland, Stovner, Holmlia, Søndre Nordstrand, Groruddalen 

Årsak.. jo fordi jeg ønsker at etniske norske skal være majoritet og ikke en minoritet. Det gjelder forsåvidt uansett hvilken by eller sted det gjelder. Jeg vil ikke at barnet mitt som er etnisk norsk feks skulle vært kun få av 25 stk for eks o en klasse. Fint med ulike kulturer, men det må være någelunde likt i alle fall mellom etnisk norske og ikke. 

Jeg tenker at når en bydel består av mer enn halvparten av etnisk norske så kan det være et problem med intregrering. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, TrekStar skrev:

Dette mangfoldet du prater om, er det inkludert knivstikkinger, voldtekter og drap, eller snakker du bare om den koselige biten, dvs. det eventyret om multikultur som vi alle blir proppet full av, men som vi innerst inne vet at ikke fungerer helt?!

Har selv bodd 11 år på Grorud, og kan ikke si at jeg ønsker meg tilbake dit. Jeg har fått opplevd min dose multikultur, og mener jeg har opplevd nok. Nå holder jeg meg til Oslo Vest, og trives bedre her. Her slipper jeg også rasistiske holdninger mot oss hvite, som en kunne oppleve komme ut av innvandrere på Østkanten.

Jeg har bodd mesteparten av livet mitt i Oslo, på østkanten. Aldri opplevd noe kriminelt. 

Så bodde jeg noen år i en liten by, med så og si bare etniske nordmenn. Har aldri opplevd så mye rus, drap og voldtekt. Skremmende at det skjedde så mye av det, på den korte tiden jeg bodde der og. Verste av alt, kun en av sakene kom i media. Og siden det var en norsk blond mann, så fikk det ikke mye omtale. 

Anonymkode: 2970f...25d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker haugenstuen jeg synes også haugenstuen er mye bedre en stovner.  

Haugenstuen?

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Alt. Utenom Movatn. Det er vel den eneste rolige og naturnære plassen som er i Oslo.

Anonymkode: de949...c69

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne aldri bodd på vestkanten. Elsker bydel Gamle Oslo. Ikke så værst i bydel Østensjø også. Digger mangfold, jordnære folk som ikke fokuserer på fasade.

Anonymkode: dd2c6...f63

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...