Gå til innhold

Negledesign! Dere som har peiling på negler...


mam4ma

Anbefalte innlegg

Har så lite peiling at jeg ikke vet hva det heter engang... 🤪

HJELP!!

Jeg har ekte negler, passe lange og hvite (på tuppen). Liker neglelakk, men det blir jo alltid et hakk første eller andre dagen 🙈

Og så er det jo typisk at når alle ti negler er like lange og fine, så knekker selvsagt en eller to... 🤬

Ser mange som har flotte negler, fra salong, og kunne tenkt meg å prøve. MEN hvordan blir den ekte naglen under de greiene der? Blir den myk og svak? Stygg? Lett å få sopp el. infeksjon? 🙈

Hvor lenge varer de? Må de fjernes, eller "forsvinner" de? Tåler de "bruk" (vasker f.x. hendene ofte)?

Hva koster det?

Som sagt; har ikke peiling! Beklager! Noen som kan opplyse meg litt? 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Støpte negler tåler alt og de er steinharde. Ettersom neglene vokser får du en glipe nederst etterhvert, så de må fikses hver 3-4 uke. Man kan fjerne de selv ved å file de ned men det tar en evighet.  Neglen som vokser under er noe svakere og tynnere etter at støpet fjernes. Man får ikke sopp eller infeksjoner da de bruker et desinfiserende middel på neglen før den støpes.  De kostet 800 kr, og jeg betalte 600 kr for tre dager siden for å file de ned, fikse glipen nederst og legge ny babyboomerlakk på. Mine er helt like disse bare bittelitt lengre og litt hvitere tipper.

Image result for baby boomer nails

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt gel-negler i ganske mange år nå og er veldig godt fornøyd med det! Går ca hver annen uke og får de stelt, ca 400,-. Har aldri hatt noen problemer . Anbefales hvis du vil prøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Veldig fint bilde.

Støp og gel er to forskjellige? (Finnes det flere typer innenfor de to også 🙈?)

Hva er best i forhold til original neglene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide ha polygel forlengelse. 
600kr for nytt sett, 550kr for etterfyll ca hver 4-5 uke. 
Fjerning 150,- 

Etter jeg gikk tilbake til naturlige negler så var neglene mine litt mer skjør enn tidligere i 1-2 måneder, deretter tilbake til normalt. 

Dem tålte betraktelig mye mer enn hva mine vanlige negler gjør! Jeg gjorde både husarbeid, og lett oppussing, uten noe som helst problemer. 
De som er profesjonelle er nøye på renhold og da får man ikke sopp. Soppinfeksjon under falske negler kommer vanligvis av dårlig hygiene når de blir støpt. 

Men etter å ha hatt polygel-negler og sittet å pratet med negledesigneren så har jeg også lært meg stelle mine egne negler mye bedre. Nå bruker jeg en god basecoat under neglelakken, og bruker alltid topcoat over også, og da holder neglakken mye bedre, og neglene knekker ikke like lett heller. 
 

Anonymkode: 87547...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du skal vurdere gellakk ts? Fra salong. Den holder i 2 uker og sliter ikke på neglene med mindre du river av lakken. Lakken gjør neglen litt tykkere og de tåler litt mer enn naturlig negl.

Du har i hovedsak tre valg i en salong, akrylnegl, gelnegl og gellakk. De to førstnevnte sliter mer på den naturlige negler men går ut på det samme, å bygge neglen med et produkt som hardner og som du da må file av eller etterfylle jevnlig.

Anonymkode: 84b79...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt tøys. La neglene vokse selv, og stell dem, dette dyre tullet tåler ikke hverdag. Hverken sport, matlaging eller oppvask. Kan jo ikke gjøre en dritt med sånne dyre tullenegler. Uhygienisk er det også.

Anonymkode: 15a26...f65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.8.2019 den 11.27, AnonymBruker skrev:

Sånt tøys. La neglene vokse selv, og stell dem, dette dyre tullet tåler ikke hverdag. Hverken sport, matlaging eller oppvask. Kan jo ikke gjøre en dritt med sånne dyre tullenegler. Uhygienisk er det også.

Anonymkode: 15a26...f65

Dette har du ikke så mye greie på. Jeg har hatt gel-negler i mange år og det er faktisk ganske sjelden at jeg ødelegger dem. Hvis man alltid passer på å bruke hansker når man skal jobbe hardere med hendene vil jeg si det ikke er noe problem. 

Hygiene har med vask og renhold å gjøre, ikke type negler! ;) 

Endret av LeneXCII
Skrivefeil
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lucius
3 timer siden, LeneXCII skrev:

Hygiene har med vask kg renhold å gjøre, ikke type negler! ;) 

Det er svært mange som ikke skjønner det. De tror at lange negler = dårlig hygiene. 

Jeg hadde selv lange negler i en periode (nå har de vært korte en stund) og da fikk jeg vite jeg hadde klør og sikkert var uhygienisk 🙄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.8.2019 den 11.27, AnonymBruker skrev:

Sånt tøys. La neglene vokse selv, og stell dem, dette dyre tullet tåler ikke hverdag. Hverken sport, matlaging eller oppvask. Kan jo ikke gjøre en dritt med sånne dyre tullenegler. Uhygienisk er det også.

Anonymkode: 15a26...f65

Gikk greit alt det du ramser opp med både akryl, gellack og gelnegl. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/7/2019 at 11:27 AM, AnonymBruker said:

Sånt tøys. La neglene vokse selv, og stell dem, dette dyre tullet tåler ikke hverdag. Hverken sport, matlaging eller oppvask. Kan jo ikke gjøre en dritt med sånne dyre tullenegler. Uhygienisk er det også.

Anonymkode: 15a26...f65

For min del var det motsatt, naturlige negler knakk ved sport, matlaging, oppvask og mye annet husarbeid, mens polygel-neglene tålte tilogmed hard dugnad ute og oppussing. 

Anonymkode: 87547...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GulSol

Jeg hadde to runder med falske negler, så fikk jeg dem av. Neglen under var filt gjennomsiktig. Den tålte ingen verdens ting. Sånn var den helt til den vokste ut igjen, som tok over to måneder. 

Ta vitaminer, fil dem ofte, bruk shellack fremfor vanlig neglelakk, pass på neglebåndene og bruk styrkende neglelakk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...