Gå til innhold

Hund biter barn... Avlives?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 3.8.2019 den 11.53, AnonymBruker skrev:

Kommer helt an på situasjonen. Hunder som biter uprovosert bør avlives. Eller hunder med "traumer" som er ustabile.

Små hunder bør taes like alvorlig som store. Små hunder er generelt mer hissige enn store

Anonymkode: 6dc58...955

Men hvis man vet hunden har traumer? Blr ikke da eier selv sørge for oppdragelse og passe på at hunden unngår visse situasjoner? Hvis hunden ellers virker å ha glede av livet og det er mulig å unngå situasjoner som trigger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 3.8.2019 den 11.23, AnonymBruker skrev:

Hvis en hund blir aggressiv og biter et barn...hva synes dere burde skje da? At hunden skal avlives?

Jeg personlig mener at dette ikke er hundens feil. Jeg mener det er eieren og barnet/foreldrene. Men jeg skjønner samtidig at hunden må bli avlivet.

Har selv verdens snilleste hund på 4 kg.  Men når jeg møter på andre barn som vil klappe sier jeg alltid nei! Hunden min er rett og slett ikke vandt med barn, og jeg vet aldri hva som kan skje. Vil ikke risikere at hunden min må avlives.

Anonymkode: 0d4d9...a1d

Hva vi synes er irrelevant. Dyr som skader andre dyr eller mennesker skal avlives etter at saken er håndtert av politiet. 

Når eieren ikke har klart å gi dyret et godt nok hjem både fysisk og psykisk så er det dyret som må bøte med livet fordi eieren ikke klarer å håndtere dyret.  Eller dyret har blitt psykisk sksdet eller sykt og derfor ikke kan få leve. ..

Anonymkode: b257c...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes man kan sammenligne det med psykisk ustabile personer. De blir dømt til helsehjelp. Ikke dømt til døden eller isolert i fengsel. 

Anonymkode: 7bef6...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...