Gå til innhold

Ta lappen når man har barn men ingen nettverk i nærheten..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en alenemor som ønsker å ta lappen. Problemet er at jeg har ingen som kan hjelpe meg med kjøretimer.

Lurer derfor på om det er realistisk at jeg kan ta lappen med kun kjøreskoletimer, uten at jeg risikerer at det blir skamdyrt?

Noen som har noen tips eller erfaringer å komme med?❤️

Anonymkode: 52c0d...195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var i samme situasjon bare at jeg var gift med en mann som hadde hatt lappen i bare 3 år på den tiden, så han kunne ikke øvingskjøre med meg. Tok alle kjøretimer på kjøreskole i løpet av en periode på 11 måneder. Da var det sommerferie i mellomtiden, og jeg strøk to ganger på oppkjøring. Jeg betalte svimlende 82 000 inkludert alt obligatorisk og tre oppkjøringer. Det ble maange kjøretimer på skolen før jeg ble trygg nok for å si det sånn. Hadde jo ingen å øvingskjøre med. Var 33 år da jeg bestod oppkjøring. Ønsker deg masse lykke til, du klarer det hvis du vil :) 

Anonymkode: 8f008...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med det samme. Har nok brukt over 50-60.000,- på kjøretimer. Men da over flere år, fordi jeg ga opp etter jeg strøk på oppkjøring 2 ganger. Men hvis du er rask til å lære, kan det hende at det holder med de timene du får? En standardpakke hos kjøreskolen, koster vel rundt 20.000,- og inneholder 10(?) kjøretimer + mørkekjøring, glattkjøring, osv.

Jeg vet også at det finnes selvstendige kjørelærere som gir litt mer enn en vanlig kjøreskole. Enten ved at man betaler ett engangsbeløp og da kan kjøre til man består oppkjøring, eller bare en som kan kjøre litt ekstra for en viss pris. Google mulighetene der du bor. Hvis du er veldig desperat, kan du jo også legge ut en innlegg på Fb og søke etter noen å kjøre med innimellom :)

Anonymkode: 373c6...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før fantes det sånne «intensive kjøreskoler», mulig det eksisterer enda. Slik jeg husker det betalte du én sum, og var på denne kjøreskolen en viss tid (relativt kort). Oppholde der besto av meget intensiv kjøring og alt det obligatoriske rundt det med lappen. Hadde en venninne som gjorde det der. Om man blir en god sjåfør av det er en annen ting.. men..  

Anonymkode: d7ca5...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...