Gå til innhold

Hvorfor sier menn at kvinner baksnakker hverandre som om de ikke gjør det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Lama_Drama
På 1.8.2019 den 15.25, AnonymBruker skrev:

Jeg satte pris på dette innlegget. Du setter ord på ting jeg stadig tenker på selv når jeg hører om hvor jævlige jenter er mot hverandre.

Jeg kjenner meg heller ikke igjen i den beskrivelsen. Som deg opplevde jeg det motsatte da jeg gikk på skolen. Jentene var snille og greie og tok vare på hverandre, og slik jenteondskap de snakker om var veldig uvanlig.  Det var gutter som sørget for å henge merkelappen stygg eller feit på jenter. Alltid gutter.

Etter at jeg ble voksen har jeg stort sett jobbet på mannsdominerte arbeidsplasser, og jeg kan skrive under på at menn baksnakker og slenger like mye om ikke mer dritt som kvinner. Når menn gjør det kalles det "rett fra levra-prat", gutteaktig humor, ærlige tilbakemeldinger og å ikke være konfliktsky, altså bare positive ting. Når kvinner gjør det samme kalles det drittkasting, baksnakking, sjalusi og bitching, altså bare negative ord. 

Jeg tror dette er noe som gjøres både bevisst og ubevisst både av enkeltpersoner og samfunnet. Det er noe som henger igjen etter en halv evighet med patriarkat, og som er så dypt befestet i folk at det er vanskelig å gjennomskue. Det er i klasse med det om at menn holder seg så mye bedre enn kvinner. Vi tror bare på det fordi vi har blitt hjernevasket til å tro det, men når vi åpner øynene og faktisk ser etter ser vi at det er en løgn skapt av menn for å gi menn fordeler.

Anonymkode: 7f4d2...999

Amen! 👏🏼👏🏼👏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...