Gå til innhold

I hvilke land er det vanskeligst å kjøre bil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har kjørt bil i andre land? Synes dere det var lettere/vanskeligere å kjøre bil i utlandet?

Anonymkode: ef269...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo an på trafikkulturen. Europa er ganske greit, selv om deler av Italia er litt spesielt. Asia er kaos, land jeg aldri ville kjørt i er feks Iran og India, der er det fulkstendig anarki 😅

Anonymkode: 78cfc...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i primitive land som midtøsten, Pakistan, India, afrikanske og enkelte land i sør-øst asia.

Av europeiske land så kan Spania være vanskelig til tider, spanjoler er veldig slappe på å holde avstand, bruke blinklys og ligge riktig i rundkjøringer.

Anonymkode: cede9...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Av europeiske land så kan Spania være vanskelig til tider, spanjoler er veldig slappe på å holde avstand, bruke blinklys og ligge riktig i rundkjøringer.

Anonymkode: cede9...6f1

Jeg har vært mye i spania og det er absolutt ikke min oppfatning. Jeg opplever at spanjoler kjører mye mer tydelig og er mye flinkere til å gi signal, plassere seg riktig og ikke minst slippe andre frem. Jeg vet ikke hvor du har din erfaring fra men det kan tyde på at du har kjørt i et turistområde og opplevd turister som kjører bil. 

Anonymkode: 7e362...ff4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

England, fordi venstrekjøring og rundkjøringer overalt. Absolutt overalt. Blir svimmel av roadtrips i England. Sikkert ikke det verste landet i verden, og ellers er folk greie på trafikkregler og sånt, men rundkjøringer gjør det generelt  vanskelig.

Anonymkode: ff236...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vært mye i Asia, men tør ikke kjøre der. Verken bil eller moped. 

Anonymkode: 8708b...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter India. 

Har kjørt i New York, Roma og Manchester (blant annet). Selvfølgelig vanskeligere enn i Norge, men de følger regler og struktur, så da går det helt fint så lenge man er oppmerksom. 

Anonymkode: 5dbb6...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt India. Tørr knapt gå nært veien der 😂

USA, Sør-Afrika, England og diverse europeiske land er slett ikke verst. Venstrekjøring eller ikke. Mange andre land er flinkere med vikepliktskilt enn Norge synes jeg.

Anonymkode: c38c3...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo an på. Norge har jo mye fjell og tunneler så jeg vil si at det er vanskelig å kjøre her. Og i tilegg er det rasfare mange steder på vestlandet.

Anonymkode: b5115...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært mye i spania og det er absolutt ikke min oppfatning. Jeg opplever at spanjoler kjører mye mer tydelig og er mye flinkere til å gi signal, plassere seg riktig og ikke minst slippe andre frem. Jeg vet ikke hvor du har din erfaring fra men det kan tyde på at du har kjørt i et turistområde og opplevd turister som kjører bil. 

Anonymkode: 7e362...ff4

Nå bor jeg faktisk i Spania og kjører mye bil, her jeg bor så er det nesten ingen som kjører riktig i rundkjøringene. Enten så ligger de konsekvent i høyre fil selv om de skal ut til venstre eller så kutter de rett igjennom hvis de skal rett frem. Nesten ingen bruker blinklys eller stopper der det er påbudt å stoppe, de holder heller ikke avstand og kjører forbi på de mest utrolige stedene.

Jeg har kjørt bil i over 25 år på all slags føre og dårlige veier, men jeg har aldri sett så mange farlige situasjoner i trafikken som etter jeg flyttet til Spania.

Anonymkode: cede9...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjørt der selv, men sittet på i Kenya. Der var det helt vilt, kjørefelt respekteres/finnes ikke, så de kjører bare helt random på, eller ved veien. Signal gies ikke og de bytter felt og krysser veien plutselig. Holder heller ingen avstand til andre biler. Du må være ekstremt oppmerksom på hva som skjer rundt deg. I tillegg er de hissige, tuter og kjefter. Vi ble påkjørt, samt så andre bulkinger, og de endte omtrent i slosskamp hver gang.

Anonymkode: 069aa...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sentralasia, India, Bangladesh...overalt der den sterkestes rett råder.

Anonymkode: f1243...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Island var veldig enkelt. Små byer, og stort sett bare rette strekninger. Er visst litt skummelt å kjøre der om vinteren pga været da.

Anonymkode: 2025c...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Brussel er fælt. Verre enn Italia/Palermo. Utenom Europa har jeg ikke kjørt selv. 

Anonymkode: 249d1...7e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...