Gå til innhold

Hvordan ville du reagert om nær venn fortalte..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gidder ikke å ha venner som bruker narkotika!!! Det er så lavmål å holde på med den dritten der...

Anonymkode: 4fb8f...e7c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hasj er ok en gang i blant, amfetamin blir for risikofylt og skitten stoff for meg.

Anonymkode: 921e7...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har venner som har drevet med litt av hvert, og de jeg har mest problem med å forholde meg til er faktisk hasjrøykerne. Jeg klarer bare ikke å omgås folk som oppfører seg som om de skulle vært mentalt tilbakestående. 

Anonymkode: c58ee...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke brydd meg så lenge det ikke var barn inne i bildet. Amfetamin er et koko-stoff, jeg har selv prøvd både det og hasj. Hadde tatt en prat om hvor utrolig avhengighetsskapende det er, mye verre enn hasj, og prøvd å støtte vedkommende som kanskje sliter med personlige ting til å komme på sunnere ting å bruke livet på. Dra på fjelltur sammen, rafting, klatring, date.. tenker det kanskje var et behov for variasjon og spenning i livet som utløste rusbruket? 

Anonymkode: 21cd0...217

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hasj aksepterer jeg at venner bruker, deres liv, deres valg. Om de gikk over til amfetamin og sterkere stoffer regelmessig, hadde jeg først og fremst forhørt meg om begrunnelsen og tatt ting derfra.

Generelt sett, stiller jeg bare krav til at venner gjør akkurat hva de vil, deres liv. Så lenge det ikke gjøres i mitt nærvær eller går utover andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moralen i denne tråden er

Du kan ikke være ærlig med vennner.

 

Er du det,blir du kuttet ut.

 

Hyggelig.

Anonymkode: c6b9b...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 7/31/2019 at 1:38 AM, AnonymBruker said:

….deg at han/hun røyker hasj av og til og tar en liner amfetamin i ny og ne når anledningen byr seg? 

Anonymkode: 4d241...eaf

Bryr meg fint lite. Så lenge de feks er gode venner, ikke utsetter meg for fare, presser meg til å prøve noe jeg ikke vil prøve, så legger ikke jeg meg opp i hvordan andre mennesker lever sine liv. Det burde flere prøve.

Endret av Miklo Velka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.7.2019 den 1.38, AnonymBruker skrev:

….deg at han/hun røyker hasj av og til og tar en liner amfetamin i ny og ne når anledningen byr seg? 

Anonymkode: 4d241...eaf

Begynt å holde meg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde mistet all min respekt og jeg hadde kuttet kontakten tvert. For de som misbruker narkotika, er voksen og fullstendig oppegående, har ingen grunn til å gjøre noe så idiotisk. Jeg har nulltolleranse ovenfor narkotika, også hasj. Samme med hobby-alkiser hvor festing er ens svar på å ha det gøy og å være sosial. Slikt er OK når man er 18-19, ikke når man er 25+. 

"Av og til" er totalt uakseptabelt, det er ingenting som heter "bare" og "av og til" når det kommer til narkotika. 

Anonymkode: 4876c...504

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.7.2019 den 1.38, AnonymBruker skrev:

….deg at han/hun røyker hasj av og til og tar en liner amfetamin i ny og ne når anledningen byr seg? 

Anonymkode: 4d241...eaf

Hvis h*n fortalte det skriftlig ville jeg gitt et 😘 for å skrive "ny og ne" riktig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde først blitt veldig overrasket, da ingen i min vennegjeng noen gang har vært borti rusmisbruk. 

Så hadde jeg spurt personen om han/hun hadde tenkt å slutte, og eventuelt ville ha hjelp til dette. Om personen ville slutte, hadde jeg hjulpet hen så godt jeg kunne. Om personen ikke hadde planer om å slutte, så hadde jeg avsluttet vennskapet. 

Jeg vet hvor stor skade «bare hasj» og amfetamin kan gjøre. Lillebroren min ble henta på hasj i slutten av tenåra, og gikk etterhvert over til amfetamin. Han brukte ti år på å bli rusfri (og har nå vært rusfri i over ti år), og det holdt på å ødelegge både ham og familien vår fullstendig. 

Anonymkode: db6c8...59f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.7.2019 den 1.38, AnonymBruker skrev:

….deg at han/hun røyker hasj av og til og tar en liner amfetamin i ny og ne når anledningen byr seg? 

Anonymkode: 4d241...eaf

Det hadde vært greit for meg så lenge det ikke var mye. Da ville vennen forandret seg. Kjenner ei på amfetaminkjøret. Hun var ei flott dame, som forandret seg helt utrolig mye. Så jeg måtte kutte henne ut. Savner den gamle personligheten hennes, så hvis hun blir nykter vil jeg gjerne gjenoppta kontakten ned henne. Men jeg har barn, og kan ikke ha slike venner. Hasj er et mildere rusmiddel enn alkohol og piller, så det hadde jeg ikke reagert på. 

Anonymkode: 23905...897

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den personen hadde jeg sørget for å fase ut av livet mitt rimelig kjapt. Slikt har ingen plass i mitt liv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 31.7.2019 den 11.21, AnonymBruker skrev:

Jeg har tidligere vært nær folk som «bare» røyker hasj og for meg så er det faktisk ikke bare bare, jeg har sett hvordan det har påvirket livet deres negativt. Og dersom vedkommende i tillegg tok amfetamin, som er et forferdelig dop, så hadde jeg ikke ønsket å omgås vedkommende lenger. 

Anonymkode: 3009a...72c

Hvordan påvirket hasjen livet deres negativt? 

Anonymkode: b49b0...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan påvirket hasjen livet deres negativt? 

Anonymkode: b49b0...742

Folk som røyker av og til er helt greie. Folk som røyker daglig er JÆVLIGE personer som er kalde, late, grinete, aggressive som står fullstendig parkert i livet sitt. Det skjer ingenting i det store og det hele og alt de snakker om er kvaliteten på drugs, i blandet høytflygende planer som aldri blir en realitet, blandet med litt politi-angst og konspirasjonsteorier. 

Anonymkode: c70b0...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nulltoleranse for narkotika som hasj og sterkere. Blir skeptisk til fulle folk, men det kan jeg leve med. Jeg vil bare ikke bli blandet inn i noe tull. 

Mistet nesten bestevenninna mi fordi hu røyka hasj innimellom. Hu innså at det kanskje var litt dust å røyke hasj, så hu slutta med det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde gjort alt for å skaffe hjelp og til personen og snakke vedkommende ut av det. Og ringt foreldre evt. Delt bekymring med flere venner så man kunne prøvd og snakke med personen sammen. Om det hadde vært besittelse hadde jeg muligens kontaktet politi. Hadde det vært barn inni bildet hadde jeg ringt barnevern. Hadde såklart fortalt alt dette til vedkommende først, i håp om at personen kan stoppe med narkotika. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke brydd meg. Har flere venner som tar litt av hvert innimellom i festlige lag, mange av dem høyt utdannet og alle fungerende i full jobb. I studietiden ble det brukt litt amfetamin for å komme seg igjennom det verste av eksamensperioder eller bachelor/masteroppgave-skriving fordi det hjelper å gjøre deg superfokusert og effektiv.

Men jeg kjenner også folk som har havna på kjøret, så det er viktig å ha stor respekt for narkotiske stoffer. Det gjelder alkohol også, forsåvidt. De jeg kjenner som er "eks-narkomane" kan heller ikke drikke sprit og lignende lengre, da de sammenligner den rusen med de sterke narkotiske stoffene.

Med andre ord; skal du først ruse deg så er det ganske ubetydelig for meg om du gjør det på sprit eller speed. Det som avgjør om du er i livet mitt eller ei, er omfanget av bruken og hvordan det påvirker deg(og dermed meg) som person. 

Anonymkode: 1e3a4...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.8.2019 den 15.41, AnonymBruker skrev:

Du hadde mistet all min respekt og jeg hadde kuttet kontakten tvert. For de som misbruker narkotika, er voksen og fullstendig oppegående, har ingen grunn til å gjøre noe så idiotisk. Jeg har nulltolleranse ovenfor narkotika, også hasj. Samme med hobby-alkiser hvor festing er ens svar på å ha det gøy og å være sosial. Slikt er OK når man er 18-19, ikke når man er 25+. 

"Av og til" er totalt uakseptabelt, det er ingenting som heter "bare" og "av og til" når det kommer til narkotika. 

Anonymkode: 4876c...504

👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

Anonymkode: 29c2a...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...