Gå til innhold

Hva er mest/minst akseptabelt når det gjelder grillmat av..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1) Grille maten på grill ute, men spise innendørs

2) Lage maten på stekepannen inne men spise ute i sola

Anonymkode: 53a1c...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begge deler er helt innafor. 

Anonymkode: 488cc...5d9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: minst akseptabelt

2: mest akseptabelt. 

1: Fordi jeg liker stemningen av fint vær, grillmat og da sitte ute. Synes ikke grillmat får riktig «stemning» inne.

2: alt er lov å servere ute i finværet. Hever stemningen.

Når det er sagt, så hadde jeg aldri blitt fornærmet eller reagert noe på om grillmat er inne feks. Det over er bare mine preferanser, og andre får ha sine. Hadde vært takknemlig for servering som gjest uansett hvor og hvordan :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg griller nå, og kan ikke tenke meg å sitte utendørs og spise alene i "finværet" som egentlig ikke er finvær. Jeg griller nå fordi jeg vil ha maten min grillet, akkurat som jeg bruker stekepannen eller stekeovnen andre ganger. 

Anonymkode: 2c3fa...1d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akseptabelt av hvem?

Hvem er det du prøver å tilfredsstille?

Ikke minst, hvem bryr seg?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat smaker annerledes tilberedt på grill enn i stekepanne, så om det er oppholdsvær blir typisk grillmat laget på grillen og spist inne. Men er det ikke utespisevær går vi som regel for annen mat enn "grillmat". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grillmat må vel grilles for å bli kalt grillmat. Om noen lager maten på kjøkkenet så lager de ikke grillmat. 

Anonymkode: 8c670...80b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 er alseptabelt i dårlig/kaldt vær

2 er akseptabelt i fint vær

Anonymkode: 0970d...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåser da i hva som er "akseptabelt"...   For meg er å lage og spise ute nummer 1, men noen ganger er tilberedningen både ute og inne.  Kommer litt an på hva det er og hva jeg gidder.  Men kan man lage noe eller alt ute kan man spise ute.   :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi griller året rundt på hytta men spiser som regel inne. Dette pga. at vi som regel spiser middag i 21-tiden og da er det sjelden koselig å spise ute (kaldt, mygg osv.). Om vi en sjelden gang griller til lunsj hender det at vi spiser ute, men jeg er ikke så glad i det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiser ofte inne om sola er skikkelig varm, fordi terrassen vår er på solveggen og selv meg skygge så koker det oss fra husveggen. Og voksne er greit, men barna orker ikke spise noe særlig.. Og pga barna så griller vi gjerne i 15-tiden. Lettere og deiligere å sitte ute lenge ved bordet når det ikke er 39 grader i skyggen under solseilet og man får vondt av å gå på deler av terrassen. 

Anonymkode: 373b6...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tråd. Er dette noe folk går rundt og vurderer om er akseptabelt? Hvem bryr seg egentlig om dette?

For å svare på spørsmålet. Begge deler er like akseptabelt selv om jeg nok tenker at maten faktisk bør grilles for å kalles "grillmat". 

1. Det er mange grunner til å spise inne framfor ute, og mange griller også i dårlig vær (regn, kaldt vær, sterk vind, om vinteren m.m.).

2. Det å spise ute kan være kjempekoselig, og det spiller da ingen rolle om maten er tilberedt innendørs eller utendørs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lol 

Anonymkode: 2a625...222

Givende svar.   Hva var så morsomt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jerry Lee skrev:

Givende svar.   Hva var så morsomt?

Hele tråden. 

Anonymkode: 2a625...222

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...