Gå til innhold

Kristina Andersen


Liljeb

Anbefalte innlegg

Denne dama må være et av de mest irriterende bloggerne som har holdt på lenge... Her er det forhåndsskrevet innlegg anna hver dag, masse reklame osv men stakkars, hun har jo bare en fridag i uka 🙄 Virker som hun skriver alle innleggene mandag og tirsdag, og bare vasker hus, renner på kafe og trener resten av uka.. huff hvor hardtarbeidende hun er... 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Følger henne ikke noe sted, men får henne ofte opp på snap når jeg ser på andre. Herregud så lite innhold. En milliard bilder av det kjedelige interiørbutikkhuset, eller deilig boomerang av seg sjøl. Zzzz. Blokkert.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
49 minutter siden, Basi skrev:

Huff, skjønner at vi alle har lyst til å tilbringe tid med våre nærmeste. Men å ha full påskemiddag flere ganger i løpet av ferien med personer man ikke deler husstand sammen med er vel ikke akkurat innenfor retningslinjene som er gitt ... 

 

https://www.kristinaandersen.no/2020/04/14/min-paske-bilder/

Jeg tenkte akkurat det samme. Vedder på at noen kommer til å nevne det i kommentarfeltet og at hun kommer til å svare med den passiv-aggressive "Takk for at du delte din mening 🙂".

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun påstår i kommentarfeltet at det på fredag ble lov til å være opp til ti personer i samme gruppe iht helsemyndighetene, men at det nå er nede igjen til fem personer. Noen som har hørt om dette? Kan det ha vært noen lokale retningslinjer? Er det Vennesla kommune hun bor i? 

 

https://www.kristinaandersen.no/2020/04/14/min-paske-bilder/

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Basi skrev:

Hun påstår i kommentarfeltet at det på fredag ble lov til å være opp til ti personer i samme gruppe iht helsemyndighetene, men at det nå er nede igjen til fem personer. Noen som har hørt om dette? Kan det ha vært noen lokale retningslinjer? Er det Vennesla kommune hun bor i? 

 

https://www.kristinaandersen.no/2020/04/14/min-paske-bilder/

Aldri hørt om disse anbefalingene og øynene mine har vært klistra til VG og nyhetene de siste dagene 😅

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Basi skrev:

Hun påstår i kommentarfeltet at det på fredag ble lov til å være opp til ti personer i samme gruppe iht helsemyndighetene, men at det nå er nede igjen til fem personer. Noen som har hørt om dette? Kan det ha vært noen lokale retningslinjer? Er det Vennesla kommune hun bor i? 

 

https://www.kristinaandersen.no/2020/04/14/min-paske-bilder/

Det er bullshit! Fortsatt Max 5 som gjelder med 1-2 m avstand. Men, utifra bloggingen hennes så har hun levd helt "vanlig" uten å gjøre noe som helst for å redusere smittefaren. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Basi skrev:

Hun påstår i kommentarfeltet at det på fredag ble lov til å være opp til ti personer i samme gruppe iht helsemyndighetene, men at det nå er nede igjen til fem personer. Noen som har hørt om dette? Kan det ha vært noen lokale retningslinjer? Er det Vennesla kommune hun bor i? 

 

https://www.kristinaandersen.no/2020/04/14/min-paske-bilder/

Det er ikke noen lokale regler nei, 5 personer har vært gjeldende hele påsken og er det fortsatt! 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

Det er ikke noen lokale regler nei, 5 personer har vært gjeldende hele påsken og er det fortsatt! 

Har hun misforstått eller tror hun leserne er dumme så hun kan lyve om slikt? Og hvis hun har misforstått så har hun jo tydeligvis mange folk rundt seg som kan korrigere hennes misoppfattelse? 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lysestake skrev:

Har hun misforstått eller tror hun leserne er dumme så hun kan lyve om slikt? Og hvis hun har misforstått så har hun jo tydeligvis mange folk rundt seg som kan korrigere hennes misoppfattelse? 

Det er jo egentlig umulig å svare på, men det er i alle fall ikke riktig! Anbefalingen var jo gitt og understreket spesielt ifht påsken, så hvor hun har fått unntak mlm langfredag og 2 påskedag fra (?) kan jo bare hun svare på! 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Basi skrev:

Huff, skjønner at vi alle har lyst til å tilbringe tid med våre nærmeste. Men å ha full påskemiddag flere ganger i løpet av ferien med personer man ikke deler husstand sammen med er vel ikke akkurat innenfor retningslinjene som er gitt ... 

 

https://www.kristinaandersen.no/2020/04/14/min-paske-bilder/

Jeg kommenterte dette til hun. Hvorfor hun bevisst valgte og ikke følge retningslinjene. Skrev også at hun ikke bare kan være influencer når det passer henne, at hun også er det når hun gjør slike ting. Kommentaren ble utrolig nok ikke godkjent... Men ser at hun har godkjent flere slike kommentarer på siste innlegg. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe nytt at hun ikke unnskylder seg. Hun gjør jo aldri noe feil...

Selv om det hadde vært lov med 10 så skal jo alt unødvendig besøk begrenses, men der er det jo familiemiddag rett som det er. Og hvis de sitter slik det er dekket på så holder de jo ikke avstand til hverandre heller.  
Og selv om det er lov med 5 så trenger man vel ikke å besøke hverandre så ofte i disse tidene!? At det frarådes burde være nok, det burde ikke være nødvendig med en lov for at folk skal skjønne hva som er rett og galt. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Klemen10na skrev:

Ikke noe nytt at hun ikke unnskylder seg. Hun gjør jo aldri noe feil...

Selv om det hadde vært lov med 10 så skal jo alt unødvendig besøk begrenses, men der er det jo familiemiddag rett som det er. Og hvis de sitter slik det er dekket på så holder de jo ikke avstand til hverandre heller.  
Og selv om det er lov med 5 så trenger man vel ikke å besøke hverandre så ofte i disse tidene!? At det frarådes burde være nok, det burde ikke være nødvendig med en lov for at folk skal skjønne hva som er rett og galt. 

Håper ikke det blir flere innstramninger fordi enkelte ikke klarer å forholde seg til enkel matematikk. Det er ikke greit å samles i grupper selv om alle er friske. Det er ikke så vanskelig å holde seg hjemme, og enhver med litt vett i behold skjønner det. Skal det bli portforbud for at folk skal skjønne alvoret? 

Men hun må jo ha noe å blogge om, hun har mistet piffen helt og klarer ikke å komme med noe interessant ift blogginga. Og nå er det jo ingenting å skylde på heller, ingen regnskapsmøter med regnskapsføreren, ingen lunsj dates, ingenting som kan oppta den harde blogger-jobben så nei, det å blogge er ikke hardt, hun og mange likesinnede er bare late og kan å håve penger ved å levere vås. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bildene fra siste innlegg var i det minste varierende og fine. Men det bør de jo også være når det er syv dager siden sist det ble oppdatert der inne. Stort sett er det jo bare fire-fem nærmest identiske bilder som blir lagt ut. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir bare så vanvittig forbanna! Og dette gjelder ikke bare Kristina men alle de andre voksne involvert her. Ingen satte foten ned og brukte hue! Lenge leve egoismen... Og så er man ganske tonedøv når man legger det ut på bloggen tilsynelatende uten å tenke over hvor ufattelig provoserende det er... 

Jeg veit om ett par hundre stykker som ikke får feira koselig påske i år, jeg! De ligger enten på intensiven eller er nå dypt savnet av familie og venner. Men Kristina enser dem ikke en tanke. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man burde vel ikke la seg overraske lengre, men jeg klarer liksom ikke å fatte hvorfor å mange bloggere ikke klarer å tenke lengre enn et sekund etter at blogginnlegg er publisert. For å bruke KA som eksempel (siden dette er hennes tråd), skjønner hun ikke at veldig mange vil reagere negativt på at hun har samlet 8 stykk til middag når situasjonen er som den er. Når myndighetene ikke anbefaler samler på større grupper enn 5 så tenker hun det er en god idé å for det første ikke lytte til disse rådene, OG så dele bilder av det på bloggen. Hvis du først skal gå mot myndighetens råd så må det da kunne gå an å gjøre det uten å poste bilder av det? Jeg skriver dette fordi jeg oppriktig lurer på hva slags tankeprosess som ligger bak. 

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har besteforeldre som er ganske nedfor i disse tider fordi de ikke skjønner situasjonen helt. 
En av de er dement og tror at ingen vil besøke han. Jeg prøver så godt jeg kan med å forklare hva som skjer over telefon, men det går ikke inn til han. Han forstår kun når man setter seg ned med han og snakker enkle setninger, noe som ikke er så enkelt over telefon. 
Han får nå kun besøk av hjemmesykepleie for medisiner. Vi andre tør ikke å besøke han i frykt for å mulig smitte han (vi handler for han, men går ikke inn), han er utsatt nok som det er med mange forskjellige fra hjemmesykepleien. De har dårlig tid, så de kan ikke sitte og ta seg en prat hver gang.  Og de kjenner han ikke sånn at de vet hvordan de skal prate for at han skal forstå. 
Jeg er livredd for å miste han i denne perioden, og at han skal dø med tanken om at ingen ville besøke han lenger. Jeg tenker på det hver eneste dag. 

Da er det sinnsykt irriterende når spesielt bloggere som har så stor påvirkningskraft legger ut om større familiemiddager med andre enn de bor med. Dette er så enkelt å unngå. Ikke besøk hverandre unødvendig. Og hold i det minste avstand. 
Hun har jo selv en bestemor hun er veldig glad i, vil hun ikke ta være med på å bidra til å minske smitten? Det spiller ingen rolle at de tror de ikke er syke, de kan være det uten å merke noe til det. Er bevist at mange ikke merker noe. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer overhode ikke at man fra langfredag kunne være samlet inntil 10 personer inne. Men, dette påstår hun! Det kommer vel en forklaring senere da, at hun har misforstått. Var det ingen av de andre som var tilstede som visste, eller var det bare å ikke å bry seg. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan heller ikke huske å lest at det er lov å samles inntil 10 personer. Uansett så er det fullstendig tonedøvt og usolidarisk å samle 8 stykker til middag i disse tider, og i tillegg blogge om det. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...