Gå til innhold

Kristina Andersen


Liljeb

Anbefalte innlegg

Et enkelt spørsmål om hva hun kunne tenke seg å jobbe med om hun ikke var influensaer lengre blir selvfølgelig sett på som en mulighet til å SKRYTE over hvor FLINK hun er. For hun har spart så mye at hun ikke trenger å jobbe og det er hun stolt over. Blir så kvalm. Snakk om å være lite ydmyk. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HanneSv skrev (57 minutter siden):

Et enkelt spørsmål om hva hun kunne tenke seg å jobbe med om hun ikke var influensaer lengre blir selvfølgelig sett på som en mulighet til å SKRYTE over hvor FLINK hun er. For hun har spart så mye at hun ikke trenger å jobbe og det er hun stolt over. Blir så kvalm. Snakk om å være lite ydmyk. 

Det der er så typisk norsk - livsfarlig at man skryter av seg selv🫡 Hun svarer jo på spm, hun sier hva hun kunne tenke seg å jobbe med og sier i samme slengen at hun - pga smarte økonomiske valg, har friheten til å velge det hun vil uten å tenke på økonomien i det hele. 

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HanneSv skrev (2 timer siden):

Et enkelt spørsmål om hva hun kunne tenke seg å jobbe med om hun ikke var influensaer lengre blir selvfølgelig sett på som en mulighet til å SKRYTE over hvor FLINK hun er. For hun har spart så mye at hun ikke trenger å jobbe og det er hun stolt over. Blir så kvalm. Snakk om å være lite ydmyk. 

Fantastisk hvordan ting blir vridd om til negativt  av følgere… når det er sykt imponerende og ikke minst smart!! 

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birdo skrev (3 timer siden):

Det der er så typisk norsk - livsfarlig at man skryter av seg selv🫡 Hun svarer jo på spm, hun sier hva hun kunne tenke seg å jobbe med og sier i samme slengen at hun - pga smarte økonomiske valg, har friheten til å velge det hun vil uten å tenke på økonomien i det hele. 

Det er ikke livsfarlig å skryte av seg selv. Men det er veldig spesielt å måtte skryte av at hun er super flink å spare og derfor i teorien kan jobbe med hva hun vil. Spørsmålet var hva hun ville jobbet med, ikke om hun trenger å jobbe senere eller ikke... 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kajaaaaaa skrev (19 timer siden):

Det er ikke livsfarlig å skryte av seg selv. Men det er veldig spesielt å måtte skryte av at hun er super flink å spare og derfor i teorien kan jobbe med hva hun vil. Spørsmålet var hva hun ville jobbet med, ikke om hun trenger å jobbe senere eller ikke... 

Ja, hun svarte vel ikke på hva hun ville jobbet med. Men jeg tror i grunn ikke hun har så veldig lyst til å jobbe i ordets rette forstand. 

Det er ikke spesielt imponerende å spare mye når man har så skyhøy inntekt og har tjent så mye som det hun har gjort opp gjennom. Forbruket er skyhøyt og det har det alltid vært. Det er ikke nøkternhet og smarte økonomiske valg i hverdagen som har bidratt til økonomisk sikkerhet og hun har jo ikke vært "flink" sånn sett. Hadde hun hatt en normal inntekt, ville det være imponerende å spare mye og vært økonomisk fri. 

Meget mulig hun (eller folk rundt henne) har gjort gode investeringer som har gitt avkastning og det er nok det som gir henne muligheten til å gå rundt hjemme sånn som nå.
Kanskje er hun økonomisk trygg nå og i noen år fremover, men det står seg nok litt annerledes den dagen inntektene ikke lenger renner inn og man må begynne å bruke av potten. Det er nok ikke et alternativ å skulle senke levestandarden. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, hun skryter av seg selv. Det er ikke vits i diskutere en gang. Jeg har aldri sett en influencer som skryter så mye og skal være så perfekt etter boken. 

Nå er hun mobilfri etter kl. 14.00 til sønnen sin legger seg. Verdens beste, perfekte mamma! Hun prøver sikkert ikke bevisst på det, men hun kan gi andre dårlig samvittighet ved å fortelle om alt det bra hun gjør, men sjeldent forteller om feil eller egne mangler. 

Jeg har vært på mobilen mange ganger mens jeg har vært med barna mine, men det er fordi jeg ofte har begge på meg 24/7 pga. fars jobb. Men da sier jeg i fra til de at nå må mamma sjekke noe mail på mobilen, så kommer jeg tilbake til de. Under sosial samvær og lek er jeg ikke på mobilen, eller når de forteller meg noe, men jeg er på mobilen i løpet av dagen mens barna er tilstede. De har ikke reagert på dette, fordi vi har faste stunder der vi leser, er ute, tegner, osv. Å være påkoblet på barna 24/7 fungerer ikke for meg, fordi jeg trenger tid for å hente meg inn igjen. Om det så er å gå på mobilen, rydde, lese en bok, se på tv, eller annet når barna er tilstede, men det viser at jeg også har personlige grenser og et liv. Om det var opp til barna, så vil de være med oss voksne hele tiden, men de må lære seg å bli selvstendig og bruke egen fantasi for lek. Mine gutter er veldig flinke til det! 

De klarer også å leke alene på rommet sitt uten at jeg er tilstede i over en time. De var litt over 2 år da de selv begynte å leke alene på rommet sitt av egen fri vilje. De liker å sitte for seg selv og holde på med fantasifigurene sine. Jeg var også slik som barn. 

Barnepsykologer sier at det er viktig at vi voksne også viser at vi er mennesker, har ting å gjøre og at barn lærer å kjede seg uten at vi voksne tilrettelegger for lek og moro. Mobil og teknologi har kommet for å bli, men balanse, som alt annet, er viktig. Det er forskjell å sitte på mobilen hver gang man er med barna sine og sjekke mobilen raskt i løpet av dagen. Å poste en story mens jeg er med barna mine har jeg heller ikke dårlig samvittighet for. Jeg gir jo beskjed om at jeg gjør det, så får de vente til jeg er ferdig. 

Hvorfor Kristina har så stort behov for å fremstå perfekt aner jeg ikke, men det er vel en greie der hun bor? 

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marihone skrev (2 minutter siden):

Jo, hun skryter av seg selv. Det er ikke vits i diskutere en gang. Jeg har aldri sett en influencer som skryter så mye og skal være så perfekt etter boken. 

Nå er hun mobilfri etter kl. 14.00 til sønnen sin legger seg. Verdens beste, perfekte mamma! Hun prøver sikkert ikke bevisst på det, men hun kan gi andre dårlig samvittighet ved å fortelle om alt det bra hun gjør, men sjeldent forteller om feil eller egne mangler. 

Jeg har vært på mobilen mange ganger mens jeg har vært med barna mine, men det er fordi jeg ofte har begge på meg 24/7 pga. fars jobb. Men da sier jeg i fra til de at nå må mamma sjekke noe mail på mobilen, så kommer jeg tilbake til de. Under sosial samvær og lek er jeg ikke på mobilen, eller når de forteller meg noe, men jeg er på mobilen i løpet av dagen mens barna er tilstede. De har ikke reagert på dette, fordi vi har faste stunder der vi leser, er ute, tegner, osv. Å være påkoblet på barna 24/7 fungerer ikke for meg, fordi jeg trenger tid for å hente meg inn igjen. Om det så er å gå på mobilen, rydde, lese en bok, se på tv, eller annet når barna er tilstede, men det viser at jeg også har personlige grenser og et liv. Om det var opp til barna, så vil de være med oss voksne hele tiden, men de må lære seg å bli selvstendig og bruke egen fantasi for lek. Mine gutter er veldig flinke til det! 

De klarer også å leke alene på rommet sitt uten at jeg er tilstede i over en time. De var litt over 2 år da de selv begynte å leke alene på rommet sitt av egen fri vilje. De liker å sitte for seg selv og holde på med fantasifigurene sine. Jeg var også slik som barn. 

Barnepsykologer sier at det er viktig at vi voksne også viser at vi er mennesker, har ting å gjøre og at barn lærer å kjede seg uten at vi voksne tilrettelegger for lek og moro. Mobil og teknologi har kommet for å bli, men balanse, som alt annet, er viktig. Det er forskjell å sitte på mobilen hver gang man er med barna sine og sjekke mobilen raskt i løpet av dagen. Å poste en story mens jeg er med barna mine har jeg heller ikke dårlig samvittighet for. Jeg gir jo beskjed om at jeg gjør det, så får de vente til jeg er ferdig. 

Hvorfor Kristina har så stort behov for å fremstå perfekt aner jeg ikke, men det er vel en greie der hun bor? 

Det er nok absolutt en sørlandsting denne lite diskre snikskryten. Husker jeg la veldig godt merke til det da jeg flyttet hit. Ikke fordi det var uvant at folk skryter eller er stolte av ting de har fått til - men fordi det var noe veldig krampaktig med den liksom-diskre måten noen fremhever seg selv. Jeg tror det er en kulturell greie som henger sammen med at det er mange innen bedehusmiljøene/frikirkene/pinsevennene som har mye makt (kapital og innflytelse) og den pietistiske holdningen om at ting skal være «riktig og rent» og særlig kvinner skal være beskjedne og ikke trå utenfor A4-boksen, samtidig som det er en del «usynlige» maktstrukturer som gjør at folk er veldig bevisste hvem som har hva osv. Snikskryten blir en måte å sørge for at man blir sett i bestemte lys i håp om å assosieres med de som høy status, samtidig som man prøver å være beskjeden - for de vil jo nødig fremstå som vulgære og breiale disse sørlandsfruene. Kristina bor og kommer dessuten fra en del av bygde-Kristiansand hvor kristendommen har hatt sterkt fotfeste i lang, lang tid, en plass hvor bygdedyret regjerer med Bibelen i hånda. Det er dessuten en plass med lav status sammenlignet med Kristiansand by, det merker man jo på hvor mye hun farter inn til byen, understreker at hun pleide å bo i Rådhusgata osv. Hører sjeldent hun nevner Vennesla - plassen hun faktisk bor og kommer fra 

  • Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-

Endret av PistolStar
  • Liker 11
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PistolStar skrev (1 time siden):

KA kan scrolle, sminke seg, gjøre husarbeid, handle og ellers gjøre akkurat som hun vil mens andre pendler, leverer unger, og jobber utenfor huset hver dag. Samtidig så tjener hun rått på det, og kan dermed få i både pose og sekk. 

Det er nok det som plager meg mest med KA, at hun er sinnsykt privilegert, men likevel ser ned på alle andre som ikke sitter like godt i det. Hun elsker å gni inn hvor perfekt hun er som mor, med økonomi, husstell osv. 

Jeg vil si du er flink å spare om du setter opp budsjett og hele tiden må velge bort annet for å klare å spare. Å spare penger når du har så god råd som henne er jo bare en selvfølge, ærlig talt. Andre må velge bort sydenturer, nye utemøbler og shopping for å kunne spare noe.

Du er flink å holde orden i huset om du prioriterer å rydde opp etter frokost før man må skyndte seg ut døra for å rekke levering og jobb. Du kommer hjem 16.30 etter en lang dag på jobb og lager middag, vasker, rydder, støvsuger og vasker klær, når man egentlig bare ønsker å legge seg ned. 

Hun hadde hatt godt av å stå i en ordentlig 100% jobb. Forholde seg til arbeidstider, og fått kjenne skikkelig på tidsklemma. Prøvd å balansere økte kostnader og sparing med f.eks. 30k utbetalt per måned. Da hadde nok pipa fått en annen lyd. Det er lov å jekke seg littegranne ned. 

Edit: Hadde lyst å legge til at for folk flest så står det også mellom mer tid med barna og dårligere råd, eller mindre tid med barna og bedre råd. Den er beinhard. KA trenger ikke å velge, men vil gjerne bli kalt verdens beste mor uansett 🙃

Ah nå er du spot on på hvorfor jeg også så lett irriterer meg med alt KA hele tiden legger ut!

Hun skal hele tiden skryte av at hun er så flink til ditt og flink til datt, å nærmest ser ned på andre som ikke "klarer" samme. Men det virker ikke som hun evner å være noe ydmyk om at hverdagen hennes både økonomisk og tidsmessig er så sjukt mye enklere enn de fleste andre.. Hun er bare flink og prioriterer bra.
Noe resten av oss i befolkningen ikke er - som ikke klarer å spare til økonomisk frihet, samtidig som de reiser masse, handler nye utemøbler, klær og dall hver dag.. Vi prioriterer feil folkens, og flinke tror jeg vi kan se langt etter å kalle oss.. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihone skrev (2 timer siden):

Jo, hun skryter av seg selv. Det er ikke vits i diskutere en gang. Jeg har aldri sett en influencer som skryter så mye og skal være så perfekt etter boken. 

Nå er hun mobilfri etter kl. 14.00 til sønnen sin legger seg. Verdens beste, perfekte mamma! Hun prøver sikkert ikke bevisst på det, men hun kan gi andre dårlig samvittighet ved å fortelle om alt det bra hun gjør, men sjeldent forteller om feil eller egne mangler. 

Jeg har vært på mobilen mange ganger mens jeg har vært med barna mine, men det er fordi jeg ofte har begge på meg 24/7 pga. fars jobb. Men da sier jeg i fra til de at nå må mamma sjekke noe mail på mobilen, så kommer jeg tilbake til de. Under sosial samvær og lek er jeg ikke på mobilen, eller når de forteller meg noe, men jeg er på mobilen i løpet av dagen mens barna er tilstede. De har ikke reagert på dette, fordi vi har faste stunder der vi leser, er ute, tegner, osv. Å være påkoblet på barna 24/7 fungerer ikke for meg, fordi jeg trenger tid for å hente meg inn igjen. Om det så er å gå på mobilen, rydde, lese en bok, se på tv, eller annet når barna er tilstede, men det viser at jeg også har personlige grenser og et liv. Om det var opp til barna, så vil de være med oss voksne hele tiden, men de må lære seg å bli selvstendig og bruke egen fantasi for lek. Mine gutter er veldig flinke til det! 

De klarer også å leke alene på rommet sitt uten at jeg er tilstede i over en time. De var litt over 2 år da de selv begynte å leke alene på rommet sitt av egen fri vilje. De liker å sitte for seg selv og holde på med fantasifigurene sine. Jeg var også slik som barn. 

Barnepsykologer sier at det er viktig at vi voksne også viser at vi er mennesker, har ting å gjøre og at barn lærer å kjede seg uten at vi voksne tilrettelegger for lek og moro. Mobil og teknologi har kommet for å bli, men balanse, som alt annet, er viktig. Det er forskjell å sitte på mobilen hver gang man er med barna sine og sjekke mobilen raskt i løpet av dagen. Å poste en story mens jeg er med barna mine har jeg heller ikke dårlig samvittighet for. Jeg gir jo beskjed om at jeg gjør det, så får de vente til jeg er ferdig. 

Hvorfor Kristina har så stort behov for å fremstå perfekt aner jeg ikke, men det er vel en greie der hun bor? 

Hun har alltid vært "skrytete". Men syns hun har blitt enda mer ekstrem på å fremheve omtrent daglig nå.. Bare den siste uken er hun helt rå på sparing, selvfølgelig har hun ikke telefon i nææærheten av ungen, det evige maset om at hun henter tidlig i bhgen (derfor rekker hun ikke all jobb eller trening på dagtid, mer er god på å gå jogge/gå lange turer hver dag og jobbe kveld), og som alltid er god på å vaske/rydde hus. og vaskegulv.. Men er man perfekt så er man perfekt. Vanskelig å gjøre noe med det? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PistolStar skrev (1 time siden):

KA kan scrolle, sminke seg, gjøre husarbeid, handle og ellers gjøre akkurat som hun vil mens andre pendler, leverer unger, og jobber utenfor huset hver dag. Samtidig så tjener hun rått på det, og kan dermed få i både pose og sekk. 

Det er nok det som plager meg mest med KA, at hun er sinnsykt privilegert, men likevel ser ned på alle andre som ikke sitter like godt i det. Hun elsker å gni inn hvor perfekt hun er som mor, med økonomi, husstell osv. 

Jeg vil si du er flink å spare om du setter opp budsjett og hele tiden må velge bort annet for å klare å spare. Å spare penger når du har så god råd som henne er jo bare en selvfølge, ærlig talt. Andre må velge bort sydenturer, nye utemøbler og shopping for å kunne spare noe.

Du er flink å holde orden i huset om du prioriterer å rydde opp etter frokost før man må skyndte seg ut døra for å rekke levering og jobb. Du kommer hjem 16.30 etter en lang dag på jobb og lager middag, vasker, rydder, støvsuger og vasker klær, når man egentlig bare ønsker å legge seg ned. 

Hun hadde hatt godt av å stå i en ordentlig 100% jobb. Forholde seg til arbeidstider, og fått kjenne skikkelig på tidsklemma. Prøvd å balansere økte kostnader og sparing med f.eks. 30k utbetalt per måned. Da hadde nok pipa fått en annen lyd. Det er lov å jekke seg littegranne ned. 

Edit: Hadde lyst å legge til at for folk flest så står det også mellom mer tid med barna og dårligere råd, eller mindre tid med barna og bedre råd. Den er beinhard. KA trenger ikke å velge, men vil gjerne bli kalt verdens beste mor uansett 🙃

Veldig sant  det du skriver her. Vi må huske på at hennes hverdag og livsstil er uoppnåelig for de fleste. Det at hun har det på stell er basert på at hun tjener bedre enn de fleste og samtidig slipper å bruke så mye tid på jobb. 

Marihone skrev (2 timer siden):

 

Nå er hun mobilfri etter kl. 14.00 til sønnen sin legger seg. Verdens beste, perfekte mamma! Hun prøver sikkert ikke bevisst på det, men hun kan gi andre dårlig samvittighet ved å fortelle om alt det bra hun gjør, men sjeldent forteller om feil eller egne mangler. 

...

Barnepsykologer sier at det er viktig at vi voksne også viser at vi er mennesker, har ting å gjøre og at barn lærer å kjede seg uten at vi voksne tilrettelegger for lek og moro. Mobil og teknologi har kommet for å bli, men balanse, som alt annet, er viktig. Det er forskjell å sitte på mobilen hver gang man er med barna sine og sjekke mobilen raskt i løpet av dagen. Å poste en story mens jeg er med barna mine har jeg heller ikke dårlig samvittighet for. Jeg gir jo beskjed om at jeg gjør det, så får de vente til jeg er ferdig. 

 

Veldig enig i dette. Finner ikke kildene på dette, men hørte et foredrag PP-tjenesten og BUP hadde her forleden og der ble det sagt at det som skal til er 15 minutter med full oppmerksomhet til barna sine per dag der man gir dem deres fulle oppmerksomhet. Disse 15 minuttene skal være nok til å skape en god relasjon til barna sine. 

Man skal selvsagt bruke all den tid man vil og kan med barna sine, men poenget er at man ikke er en dårlig forelder fordi om man ikke bruker ALL tiden sin på barna. Barna har ikke et dårligere forhold til foreldrene som er på jobb mens barna er i barnehagen eller på skolen. 

Barna skal faktisk bli robuste og selvstendige individer etterhvert. En del av det er å lære seg at andre ting også krever oppmerksomheten til foreldrene - DEt kan være e-poster, klesvask, matlaging, oppvasken eller andre ting man må gjøre på den fritiden man har. Barna må lære seg å legge opp til å aktivisere seg selv og noen ganger uten hjelpemidler som spill, skjerm, fancy leker eller sykler. 

Ser eksempler på barn som har vært mye alene med foreldrene sine der disse har ordnet og organisert alt for barnet. Barna har en tendens til å bli passive og har vanskelig for å ta initiativ til å finne på ting på egenhånd da de forventer at foreldrene enten blir med dem eller legger opp til alle aktivitetene for dem. Selv små barn trenger å lære seg å være selvstendig og måtte stå for regi av leken selv. 

Tror vi som står på utsiden av dette har en tendens til å tenke at hun gjør "alt riktig" og at det er så perfekt, men så er det jo  kanskje ikke nødvendigvis veldig pedagogisk måten hun gjør ting på når alt kommer til alt. 

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parv skrev (18 timer siden):

Veldig sant  det du skriver her. Vi må huske på at hennes hverdag og livsstil er uoppnåelig for de fleste. Det at hun har det på stell er basert på at hun tjener bedre enn de fleste og samtidig slipper å bruke så mye tid på jobb. 

Veldig enig i dette. Finner ikke kildene på dette, men hørte et foredrag PP-tjenesten og BUP hadde her forleden og der ble det sagt at det som skal til er 15 minutter med full oppmerksomhet til barna sine per dag der man gir dem deres fulle oppmerksomhet. Disse 15 minuttene skal være nok til å skape en god relasjon til barna sine. 

Man skal selvsagt bruke all den tid man vil og kan med barna sine, men poenget er at man ikke er en dårlig forelder fordi om man ikke bruker ALL tiden sin på barna. Barna har ikke et dårligere forhold til foreldrene som er på jobb mens barna er i barnehagen eller på skolen. 

Barna skal faktisk bli robuste og selvstendige individer etterhvert. En del av det er å lære seg at andre ting også krever oppmerksomheten til foreldrene - DEt kan være e-poster, klesvask, matlaging, oppvasken eller andre ting man må gjøre på den fritiden man har. Barna må lære seg å legge opp til å aktivisere seg selv og noen ganger uten hjelpemidler som spill, skjerm, fancy leker eller sykler. 

Ser eksempler på barn som har vært mye alene med foreldrene sine der disse har ordnet og organisert alt for barnet. Barna har en tendens til å bli passive og har vanskelig for å ta initiativ til å finne på ting på egenhånd da de forventer at foreldrene enten blir med dem eller legger opp til alle aktivitetene for dem. Selv små barn trenger å lære seg å være selvstendig og måtte stå for regi av leken selv. 

Tror vi som står på utsiden av dette har en tendens til å tenke at hun gjør "alt riktig" og at det er så perfekt, men så er det jo  kanskje ikke nødvendigvis veldig pedagogisk måten hun gjør ting på når alt kommer til alt. 

 

 

Helt enig med deg her! Sier absolutt ikke at man skal sitte masse på mobilen sammens med ungene, eller ikke være med i lek (det skal man jo gjerne, hvis man ønsker). Men tror heller ikke ungene har vondt av å måtte finne på ting selv, eller vente fordi foreldrene skal/må gjøre egne ting (må svare et par eposter, kanskje litt egentrening, lage middag, rydde og vaske, male garasjen osv) samtidig som at barnet er våken og tilstede. Hele dagen og alle timene i døgnet må vel ikke være 100% fokusert og oppmerksomhetsrettet mot barnene for at de skal ha det best mulig eller?

Det er i hvert fall eneste måten vi får dagene og gjøremålene til å gå rundt.. Men skal sies at våre barn sovner noe senere også så det er begrenset hvor mye man rekker på kveldene også er man i tillegg fysisk borte fra 07.30 - 17.00. 

Men igjen - jeg sierikke at det er galt at man vil være skjermfri foran barnene.. Bare syns det presenteres som at det omtrent er "helseskadelig" for barnet om man drar frem telefonen for å ta tre bilder og svare to eposter mens de er våkne.. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kajaaaaaa skrev (På 29.5.2024 den 9.26):

 

-

Endret av PistolStar
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til å ha så god råd er det desverre veldig lite fokus på veldedighet. Hjelpe de som sliter. Kun meg, meg, meg… Folk med dårlig råd må jo føle seg helt dårlig av og se shoppingen der. Det øses ut. Null fokus på miljøet og tiden vi er i. Det verste er jo skrytingen! 
i tillegg lærer aldri barna verdien av å måtte ønske seg noe når de kommer hjel til nye klær og store fine leker omtrent ukentlig. 

Endret av Jegmener
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har en lang story i dag, og selv om hun ikke mener det slik, så fremstår hun automatisk bedre enn alle andre med måten hun kommuniserer på.

"Jeg har ikke mulighet til å sitte på telefonen som alle andre." Hvilke andre sikter hun til eller sammenligner seg med? Om hun mener andre influencere som er uten barn, f.eks Isabel Raad, så har de to ulike livsstiler ja. Alle forstår at man ikke kan sitte på snapchat hele tiden når man har barn. Jeg er innom Snapchat et par ganger i løpet av dagen eller noe - mens jeg er på do. Det er vel den kanalen jeg bruker minst. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel bare en eller to dager siden hun la ut en 5 minutter lang tale om at hun aldri bruker telefon rundt barnet og alt som legges ut mens han er våken og før kl 19 er filmet/tatt bildet av på forhånd og tidsinnstilt.. 

Snapvideo og bilder av barn fra i dag i bil, hos frisør, lunsj osv som er lagt ut for 7 timer siden (altså i formiddag) er det tatt i går da eller har hun lagt ut fortløpende i dag? 🙄

Bare lurer siden hun meldte så kraftig nå nettopp at hun aldri bruker telefon med barn tilstede og aldri deler i sanntid når barnet er våken.. 

  • Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Hun filmer fra en så rar vinkel.. alt blir så «skjevt»

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonyym97 skrev (På 7.6.2024 den 21.13):

Hun filmer fra en så rar vinkel.. alt blir så «skjevt»

Hun og mange influencere gjør dette for å se best mulig ut / smalest mulig ut. Alle som har sett KA live vet at hun ser veldig annerledes irl enn på internett. Men dette er jo blitt normalen dessverre 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik29 skrev (5 timer siden):

Hun og mange influencere gjør dette for å se best mulig ut / smalest mulig ut. Alle som har sett KA live vet at hun ser veldig annerledes irl enn på internett. Men dette er jo blitt normalen dessverre 

Hvordan ser hun ut i virkeligheten i forhold til snap hvis man kan spørre om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik29 skrev (6 timer siden):

Hun og mange influencere gjør dette for å se best mulig ut / smalest mulig ut. Alle som har sett KA live vet at hun ser veldig annerledes irl enn på internett. Men dette er jo blitt normalen dessverre 

Kan skrive under på denne. Så henne da jeg var hos frisøren for en stund siden og det første jeg tenkte var «oi det kunne vært en som lignet på Kristina, men det kan da ikke være henne hun pleier jo aldri å se så sjuskete og sur», det var ikke før hun satt seg i stolen ved siden av meg med en drøss av poser fra sprell (lekebutikken hun handler ukentlig i) og andre butikker at jeg skjønte at det faktisk var henne. Hun var mye breiere enn hun ser ut på snap og håret var i en dott midt oppå hodet ala hair buns fra 2010 og hun så ut som hun var passe muggen i humøret. Så på snap senere den samme dagen at hun la ut bilder av innkjøp fra sprell og frisøren tilsynelatende strålende fornøyd igjen.

 

IMG_3086.png

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...