Gå til innhold

Jente 18. Mann 34. Uhørt?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 18, og har et godt voksen hjerne til å avgjøre om jeg vil gifte med en 30 åring eller ikke! 

Derosm hun ikke ser problemet i det så hvorfor beksjymre? 

Anonymkode: ae7a7...35b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Grandidosa83 skrev:

Skjønner motivet er å latterliggjøre her, men sånne kommentarer / innlegg som dette kommer hver gang det er snakk om yngre kvinner som liker eldre menn. Oppleves det som en trussel for en del kvinner, eller er det genuint at man ikke klarer å forstå et ganske enkelt observerbart fenomen: mange kvinner liker eldre menn?

Grunnen til at noen bruker ord som feks 'nusselig' skyldes nok usikkerhet. De vet ikke hvordan de skal forholde seg til dette og bruker derfor latterliggjøring som virkemiddel. 'Nusselig' virker i deres øyne ufarliggjørende og er sannsynligvis en måte å beskytte seg på. Det er selvfølgelig veldig gjennomsiktig og forteller en god del mer om dem selv enn de de forsøker å latterliggjøre. 

Anonymkode: 000be...fe2

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan møttes dere? Og hvorfor fattet du interesse for en som var såpass mye eldre? :)

Anonymkode: 27395...f09

Vi møttes på fest, jeg aner ikke hvor interessen kom fra, ble forelsket av all oppmerksomheten jeg fikk av han og så veldig opp til han. 

Anonymkode: 84456...0de

AnonymBruker
Skrevet

En 34 år gammel mann er ikke gammel.

Anonymkode: f141b...aea

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det et snev av anstendighet i deg så burde du  rapportere deg selv for å skrive noe så dumt. 

Er det mer du vil si til meg så send en pm. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, O.G. skrev:

Er det mer du vil si til meg så send en pm. 

Takk for tilbudet. Jeg ser forøvrig at moderatorene ikke har reagert på rapporteringen din som jeg regner med du har gjort nå. 

Skrevet

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jepp... Uhørt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Bartendere er ikke 18 år nei.

Anonymkode: 909a9...cb7

Nå er det lenge siden jeg var 18 og jobbet i bar. Mulige de fleste steder har 20 årsgrense nå, men alle kan ikke ha det, for ungdommen går ut for å drikke nå også. 

Sa forresten ikke forresten TS at denne unge frøken var en barista, en som selger kaffe?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

En 34 år gammel mann er ikke gammel.

Han er ikke gammel i seg selv, men han er nesten dobbelt så gammel som en på 18 år.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hvor relevant det er i forhold til problemstillingen, men jeg er på ingen måte uerfaren med kvinner og har hatt forhold til yngre kvinner, men også kvinner som er vesentlig eldre enn meg. Tror også jeg er både oppegående og har velfungerende sosiale antenner. Ja, jeg vet at folk i serviceyrker er betalt for å være hyggelige (men slett ikke alle er det!) og det er ikke sikkert hun var interessert overhodet. Det var heller ikke poenget.

Så, beklager å skuffe dere. Det er ikke slik at det er første gang et hunkjønn smilte til meg...

Grunnen til at jeg tok det opp til debatt er fordi jeg i utgangspunktet er enig på papiret med de av dere som sier det er uhørt, men i ettertid har stilt meg litt spørrende til om det er så rett frem selv...

AnonymBruker
Skrevet
På 26.7.2019 den 15.41, AnonymBruker skrev:

De eneste som har noe med dette er hun og deg. Alle andre kan ta meningene sine og dra til helvete.

Livet blir så evig mye bedre når man ignorerer moralister.

Anonymkode: 5a092...b2a

Det er bra vi har moraler fordi ellers ville verden vært totalt kaos. Skjønner ikke poenget ditt.

Anonymkode: 6ed43...b95

• Liker 2
Skrevet
På 26.7.2019 den 17.06, Arabella skrev:

En 18-åring er ikke voksen i ordets rette forstand. Jeg har selv vært 18 år og stormende forelsket i en mann som var 11 år eldre. Det førte til mitt livs største personlige katastrofe.

I lovens lange navn er man per definisjon voksen når man er 18 år. At du gikk på en smell som 18-åring er jo din sak.

• Liker 1
Skrevet
På 27.7.2019 den 15.38, AnonymBruker skrev:

Tragisk! En 18 skjønner ikke noen ting og hvorfor skal en på 34 finne det seriøst? Er ikke rart verden går under når alle modne menn bare flyr på barneræv og ikke vil forplikte seg med en moden og god kvinne på 27 og oppover... alle 18 åringer er umodne og du kan se det laaaang vei, hvis du mener noe annet så ksnskje noe ikke er helt utviklet i hodet ditt? Men voksne menn vil ikke ha en ordentlig kvinne, de vil bare ha småunger... 

Anonymkode: 916d3...62a

Eller så vil de ikke ha en velbrukt og kravstor megge full av bagasje? Husk at den norske stat kan, og vil, sende 18-åringer i krigen om de må. Om alle skal drive og definere når noen er voksne nok så blir det bare tull. Hva om ei 18 år gammel dame ønsker seg et langvarig forhold med en eldre fyr som er ferdig med å være guttevalp som flyr på fylla hver helg? Da må hun vel få lov til det. Og om de for eksempel ønsker å stifte familie så er sjansen stor for at mannen har stabil jobb og råd til å forsørge, mens hun er i den beste alderen for å få barn. Og om de så bare vil hoppe i høyet og ha det morro så er det helt ok, det også.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, dr_zhivago skrev:

Eller så vil de ikke ha en velbrukt og kravstor megge full av bagasje? Husk at den norske stat kan, og vil, sende 18-åringer i krigen om de må. Om alle skal drive og definere når noen er voksne nok så blir det bare tull. Hva om ei 18 år gammel dame ønsker seg et langvarig forhold med en eldre fyr som er ferdig med å være guttevalp som flyr på fylla hver helg? Da må hun vel få lov til det. Og om de for eksempel ønsker å stifte familie så er sjansen stor for at mannen har stabil jobb og råd til å forsørge, mens hun er i den beste alderen for å få barn. Og om de så bare vil hoppe i høyet og ha det morro så er det helt ok, det også.

Det med at attenåringer er i den beste alderen for å få barn, og at menn ser på tenåringer fordi natuten og fordi disse er mest fruktbare er mest gunstige å få barn med ,er en myte som har satt seg som menn bruker for å unnskylde at de er griser. Det stemmer rett og slett ikke. 

Anonymkode: 652c9...f6b

• Liker 5
Skrevet
På 26.7.2019 den 11.36, kisskissbangbang skrev:

Du gjorde rett, synes jeg. Voksne mennesker og tenåringer har ikke noe sammen å gjøre. 

Hvorfor? Hvis begge koser seg så er det jo bare positivt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har siden sist pratet med to jenter på 19 år i en helt annen setting og ingen av disse ville jeg overhodet vurdert noe romantisk/seksuelt forhold til. Så det er nok generelt alt for ungt, men jeg tenker vel at unntak kan gjøres i noen situasjoner?

Regner også med at de fleste jenter på 18 eller 19 ikke har den store interessen av noen på 34, skjønt det skal sies at jeg er godt trent og holder meg bra.

TS.

AnonymBruker
Skrevet

Er man gammel nok til å stemme SV/Rødt og potensielt ødelegge landet, er man også gammel nok til å få en 34 år gammel pikk mellom beina. Myndig er myndig, selv om jeg tviler på at et slikt forhold vil vare særlig lenge.

Anonymkode: 842d4...80c

• Liker 2
Skrevet
On 7/26/2019 at 11:53 AM, AnonymBruker said:

Nei det er ikke ok at du oppfører deg slik ! Hun er bare et barn i forhold til deg! Forskning har vist at hjernen ikke er fullt utviklet før du er 25, så du har gått over en grense her! Unge mennesker er lettere og overtale og manipulere og du skal ikke spekulere i slikt!

Anonymkode: af3e5...a6a

Da burde vel strengt tatt myndighetsalderen vært satt til 25 år, aldersgrense for alkohol, tobakk, og utenlandsreiser uten voksne ledsagere også, for ikke å snakke om styring av penger...... Eller er det kun i forhold til menn og sex at hjernen ikke er fullt utviklet? Makan til svada. Om det skulle være sånn at hjernen ikke er utviklet før 25 årsalderen, er det jo et enormt paradoks at den ideelle alder for å bli gravid og få barn er mellom 18 og 25, fysisk sett. 

• Liker 1
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Det med at attenåringer er i den beste alderen for å få barn, og at menn ser på tenåringer fordi natuten og fordi disse er mest fruktbare er mest gunstige å få barn med ,er en myte som har satt seg som menn bruker for å unnskylde at de er griser. Det stemmer rett og slett ikke. 

Hva er den beste alderen for å få barn, rent fysisk? Over 35 kanskje? Syns det er uhyggelig mange damer som har fertilitetsproblemer i dag, mest sannsynlig pga at eggene begynner å gå ut på dato, og høna er passert toppen med god margin.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Resignert skrev:

Da burde vel strengt tatt myndighetsalderen vært satt til 25 år, aldersgrense for alkohol, tobakk, og utenlandsreiser uten voksne ledsagere også, for ikke å snakke om styring av penger...... Eller er det kun i forhold til menn og sex at hjernen ikke er fullt utviklet? Makan til svada. Om det skulle være sånn at hjernen ikke er utviklet før 25 årsalderen, er det jo et enormt paradoks at den ideelle alder for å bli gravid og få barn er mellom 18 og 25, fysisk sett. 

Det STEMMER IKKE. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...