Gå til innhold

Jente 18. Mann 34. Uhørt?

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg avslo nylig noe som kunne blitt et forhold med ei jente på 21 (22 i august), nettopp fordi jeg syntes det ble for stor aldersforskjell. Jeg er 26 og har et barn på 4,5 år. Jeg takket pent nei og sa at dett var nok ikke noe liv laget for hun. 

Anonymkode: 9e88a...cd0

Det hadde du nok rett i

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
19 minutter siden, Arabella skrev:

Denne måten mange av dere voksne menn beskriver ungjenter på, er motbydelig!

Lammekjøtt er bedre enn søyekjøtt, og det er her snakk om ei dame som er voksen. Du må da tåle noen treffende analogier. Fårikål er tross alt Norges nasjonalrett 🙂

Skrevet
Akkurat nå, dr_zhivago skrev:

Lammekjøtt er bedre enn søyekjøtt, og det er her snakk om ei dame som er voksen. Du må da tåle noen treffende analogier. Fårikål er tross alt Norges nasjonalrett 🙂

En 18-åring er ikke voksen i ordets rette forstand. Jeg har selv vært 18 år og stormende forelsket i en mann som var 11 år eldre. Det førte til mitt livs største personlige katastrofe.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er upassende og unødvendig å legge seg etter en som er så mye yngre og attpåtil tenåring. Du er voksen, hun er det ikke. 

Anonymkode: 4883a...9b4

• Liker 7
Skrevet

Ja, for stor aldersforskjell. Husker selv den alderen der. Menn i 30 årene var for gamle. Det var er par venninner som var sammen med menn på 27 da de selv var 17 år. Det gikk ikke. Det ene paret holdt ut en stund, men hun lå med andre gutter nærmere sin egen alder på si bak ryggen hans. Dessuten så bør det ikke ha vært flørting fra hennes side.

En annen ting. Vi moraliserer ikke. Vi vet bare hvordan det er å være helt ung og bli sjekket opp av mye eldre menn som trodde vi hadde lyst på dem. Drit kjedelig. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det gjelder for gutter/menn,de utvikler seg senere enn jenter/kvinner . Hos menn er ikke hjernen voksen før de er 25. Hos kvinner litt før ca 20-22 år.

Anonymkode: 8b2b2...3f1

Jeg var dum og umoden til jeg var minst 25. Ikke alene om det heller.

- Kvinne

Anonymkode: 5674f...98b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, dr_zhivago skrev:

Hun er ikke «voksen». Hun er myndig. Det er ofte to vidt forskjellige ting. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er ikke «voksen». Hun er myndig. Det er ofte to vidt forskjellige ting. 

Det vet du ingenting om. Jeg var voksen når jeg var 18. Det var også mine barn. Det handler ikke bare om fysiologi, men hvordan du er oppdratt.

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var dum og umoden til jeg var minst 25. Ikke alene om det heller.

- Kvinne

Da må noe ha gått galt i oppdragelsen.

Anonymkode: 5a50a...0e1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg avslo nylig noe som kunne blitt et forhold med ei jente på 21 (22 i august), nettopp fordi jeg syntes det ble for stor aldersforskjell. Jeg er 26 og har et barn på 4,5 år. Jeg takket pent nei og sa at dett var nok ikke noe liv laget for hun. 

Anonymkode: 9e88a...cd0

For en så liten aldersforskjell...?  😲  Du vil ikke tenke sånn når du er 40+. Kjenner til flere par hvor dama er mer en 20 år yngre...

Anonymkode: 8b2b2...3f1

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Arabella skrev:

En 18-åring er ikke voksen i ordets rette forstand. Jeg har selv vært 18 år og stormende forelsket i en mann som var 11 år eldre. Det førte til mitt livs største personlige katastrofe.

Så hva betyr det du forteller?

- At du skulle ønske det aldri skjedde og at du ikke har den erfaringen du har idag?

- At noen skulle forhindre deg i å være forelsket i denne mannen slik at du ikke hadde den erfaringen du hadde i dag?

Kan du ikke forklare litt rundt om hva du egentlig mener? Bør kvinner være umyndige når de er 18 er det du konkluderer med?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, dr_zhivago skrev:

En 18 åring er en ungdom.

Anonymkode: b6475...a86

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Gode kommentarer! Er noen av de som gir grønt lys kvinner eller er dere kun menn?

Nå må dere huske at jeg aldri bevisst går etter jenter på 18 år. Her trodde jeg hun var vesentlig eldre og trakk meg faktisk så snart jeg oppdaget hvor ung hun var. Men i ettertid har jeg lurt på om jeg skulle tatt sjansen allikevel. Sannsynligvis havner jeg ikke i samme situasjon med det første og om jeg så gjør er det mulig jeg gjør det samme nok en gang. Skulle jeg gjort noe hadde jeg i hvert fall opptrådt ganske forsiktig.

Anonymkode: 27395...f09

AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke noe galt i det. 

Jeg hadde et lengre forhold med en på 33 da jeg var 18-19 år. Ingen utnyttet noen, nei, jeg hadde ikke daddy issues, nei, han var ikke en gammel gris. Vi fant tonen og var ganske forelsket. Nei, jeg ble ikke manipulert, nei, han var ikke i en maktposisjon overfor meg. Kom igjen, folkens, 18-åringer er ikke barn.

Hver sin lyst. Som 35 åring i dag kunne det ikke falle meg inn å ha en relasjon med en 18-årig ung mann, men jeg og denne mannen hadde altså en fin tid sammen. Vi hadde et kjærestelignende forhold, men det hadde selvsagt ikke funket fullt ut. Han hadde fast jobb og egen bolig, jeg reiste på russetur. Vi traff hverandres venner også, men det var liksom ikke full klaff der heller. 😂

Han var en fin fyr, og vi hadde sikkert matchet skikkelig godt hvis han var 10-12 år yngre eller jeg tilsvarende eldre. Forholdet tok slutt etter ca 1 år fordi jeg traff en nærmere min egen alder (Vi er gift i dag). Vet han hadde kjærlighetssorg lenge. ❤

Anonymkode: e7863...d19

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For meg som er kvinne på 43, høres du ut som et godt stykke mann på 34. Reflektert og omsorgsfull, respekt for jenta, ja som en grepa kar! 

Jeg er av den oppfatning at denne unge jenta fint kan ordne seg opp i verre mannfolk enn deg! Alderen er ikke så viktig, det er mye verre med en jævla drittsekk på 22. 

Så igjen, alderen ikke det viktige, men om du er en OK mann, og en god elsker full av respekt og gjensidig nytelse. 

Gå tilbake på baren, kjøp deg en ny kaffe, og se situasjonen an 😉

Lykke til med prosjektet, og husk det viktige er å behandle sine elskere/elskerinner med respekt. 

Ingen ungmøy har blitt mentalt ødelagt av en god mann 😊

Anonymkode: f141b...aea

• Liker 3
Gjest Warrior
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Registrerer at det er en del menn her inne som forsvarer dette. En 18-åring er et barn! skjønner dere det? En voksen mann skal holde seg unna barn! det er alvorlig at dere ikke forstår at dette ikke er ok oppførsel.

Anonymkode: af3e5...a6a

18 åringer er IKKE barn uansett hvor mye du liker å kalle de for barn. Slutt å vær sjalu for at noen faller for yngre kvinner. Dere er nå litt komiske også da.

Gjest theTitanic
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er ikke ok at du oppfører deg slik ! Hun er bare et barn i forhold til deg! Forskning har vist at hjernen ikke er fullt utviklet før du er 25, så du har gått over en grense her! Unge mennesker er lettere og overtale og manipulere og du skal ikke spekulere i slikt!

Anonymkode: af3e5...a6a

Du er litt hysterisk eller? 

Selv om foreldre nå til dags duller med barna sine og syr puter under armene deres til de nærmer seg 30, så er en 18 åring voksen og har egen hjerne. Har hun lyst på en 34 åring så kan hun fint ta den avgjørelsen for seg selv. Noen får barn når de er 18. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde faktisk en ff på 34 da jeg var 18, og nå er det litt rart å tenke på 😄 jeg var så umoden og dårlig/uerfaren i senga at jeg ikke fatter hvorfor har holdt på, men var vel alderen som tente han da. Tok ingen skade av det, og angrer heller ikke.

Anonymkode: 84456...0de

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

For meg som er kvinne på 43, høres du ut som et godt stykke mann på 34. Reflektert og omsorgsfull, respekt for jenta, ja som en grepa kar! 

Jeg er av den oppfatning at denne unge jenta fint kan ordne seg opp i verre mannfolk enn deg! Alderen er ikke så viktig, det er mye verre med en jævla drittsekk på 22. 

Så igjen, alderen ikke det viktige, men om du er en OK mann, og en god elsker full av respekt og gjensidig nytelse. 

Gå tilbake på baren, kjøp deg en ny kaffe, og se situasjonen an 😉

Lykke til med prosjektet, og husk det viktige er å behandle sine elskere/elskerinner med respekt. 

Ingen ungmøy har blitt mentalt ødelagt av en god mann 😊

Anonymkode: f141b...aea

Takk for det! Og gode poeng egentlig. Kanskje jeg skal gjøre det. Det blir uansett ikke aktuelt med det første, men om jeg treffer på henne ved en senere anledning kommer jeg nok til å slå av en prat og se hva som skjer med et åpent sinn :)

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde faktisk en ff på 34 da jeg var 18, og nå er det litt rart å tenke på 😄 jeg var så umoden og dårlig/uerfaren i senga at jeg ikke fatter hvorfor har holdt på, men var vel alderen som tente han da. Tok ingen skade av det, og angrer heller ikke.

Anonymkode: 84456...0de

Hvordan møttes dere? Og hvorfor fattet du interesse for en som var såpass mye eldre? :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg driter egentlig i hva folk seier og mener. Så lenge det er lovlig er det ingen problem. Folk som har foredommer kan bli irritert, jeg bryr meg overhodet ikke.

Anonymkode: dd4b7...069

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...