Gå til innhold

Kan hvem som helst være en influencer?

Zenhouse

Anbefalte innlegg

Bare et lite hjertesukk... var innom en bitteliten blogg idag, den var ny for meg. Et stykke inn i innlegget sto det : som influencer så mener jeg at bla bla bla» 

Synes bare influencer- begrepet er så dumt i seg selv. Og at «alle» bloggere tar det i bruk, uansett antall lesere. 

Vel, jeg har skrevet noen leserinnlegg i lokal avisen, den har nok noen tusen lesere. 

Yey- jeg er jo en influencer da!!! 😬

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, heng deg selv ut i et reality program, ha sex med på tv med minst tre andre mennesker. Se falsk ut. Operer deg. Store lepper, store pupper, stor rumpe, brede hofter. Pitteliten nese (faktisk så liten at kirurgen ikke kunne fjerne mer) og reklamer for tannbleking, betakaroten og barberhøvler. Hvis du i tillegg legger ut om dine psykiatriske lidelser som du tror du lider av, så har vi oppskriften på suksess. 

Lykke til med karrieren 😂

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Influencer er vel en person som håper på å påvirke noen, og som har en blogg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stan skrev:

Influencer er vel en person som håper på å påvirke noen, og som har en blogg. 

Trenger ikke å være en blogg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Zenhouse skrev:

Bare et lite hjertesukk... var innom en bitteliten blogg idag, den var ny for meg. Et stykke inn i innlegget sto det : som influencer så mener jeg at bla bla bla» 

Synes bare influencer- begrepet er så dumt i seg selv. Og at «alle» bloggere tar det i bruk, uansett antall lesere. 

Vel, jeg har skrevet noen leserinnlegg i lokal avisen, den har nok noen tusen lesere. 

Yey- jeg er jo en influencer da!!! 😬

Snikreklamer for et par produkter og legg ut om depresjonen og angsten din for å bryte tabuet (for ørtende gang), så er du der! 👍👍

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, OnFire skrev:

Trenger ikke å være en blogg. 

Det morsomste er influensere ingen har hørt om, og det er jo de fleste. Da har du ikke mye innflytelse 😁

Og jo, på norsk skrives det influenser med s og ikke c. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir som at alle stater kan kalle seg demokratiske, men det betyr ikke at de faktisk er det :)

Tenker da på DDR (Deutsche demokratische republik) og Den demokratiske folkerepublikken Korea (Nord-Korea) :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at for å kunne bruke "influencer" som yrkestittel så bør man i det minste tjene noe penger på sin "påvirkning". Gjør man ikke det, så er det enn så lenge bare nok en dagbok på nett. 

Endret av Isild
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig enig med trådstarteren. Begrepet "influencer" har blitt misbrukt, og det er tragisk at mennesker som ikke har desto mer kunnskap om livet beror seg ut på et sosiale medium bestående av unge følgere som er i utviklingsprosessen. Mange av disse kategoriserer de såkalte "influencerne" som deres forbilder, noe som er direkte belastende for deres psykiske og fysiske helse. Reklamasjon, photoshop og rolig propaganda for kirurgiske inngrep er ikke noe å se opp til. Jeg mener vi trenger et mangfold av meninger, men når man har begitt seg ut på en slik ferd har man også et alvorlig ansvar for å ikke dele absolutt ALT med alle. Man kan være en "influencer" og samtidig ha en positiv influence. Det er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...