Gå til innhold

Hvorfor elsker kvinner å gå i klesbutikker, mens menn hater det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samme med IKEA. Det er et mareritt for menn, kvinner storkoser seg der.

Ligger det i genene?

 

Anonymkode: 41a4e...008

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AthenaRavenLuna

Jeg elsker det ikke, går bare når jeg trenger noe nytt kjedelig å gå bare for å kikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ingen (!) kvinner eller menn som elsker å gå i klesbutikker.   Alle går fordi de trenger noe der, ikke fordi de elsker å gå dit.

Anonymkode: 3ee9a...305

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alkoholist

Jeg hater å gå i klesbutikker,gjør det bare hvis det er nødvendig. Ellers handler jeg nesten alt på nett. ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var mer glad i å gå og kikke på klær da jeg var yngre. De senere årene, ja i ganske mange år nå, så hater jeg å gå og glane i klesbutikker. Det er utrolig kjedelig. Jeg foretrekker å klikke litt på internett og bestille hjem varer. Går mye kjappere å se over 1000 plagg i en nettbutikk, bare å scrolle nedover sidene i full fart og stanse ved de som fanger oppmerksomheten som fine.

Ikea synes jeg imidlertid er artig å se ennå. Finner alltid noe man trenger der, som man ikke visste man hadde bruk for. Sist jeg var der, skulle jeg ha en søppelbøtte og en stekepanne ekstra, men fant også bl.a. en usb-lader til å montere på skrivebordet (klemme som man kan feste på kanten av skrivebordet eller en hylle). Den kostet 129,- kr bare, og jeg kjøpte den til sønnen min. Han ble kjempeglad for den og bruker den hver eneste dag. Mye lettere tilgjengelige usb-utganger til lading å ha det oppe på skrivebordet.

Hvorfor det er sånn? Jeg tror det ligger i genene til oss kvinner, at vi skal gå og sanke ting, samle inn småting hus og hjem trenger. Før i steinalderen samlet kvinner bær, røtter, sopp, frukt og villkorn de fant på sine innsamlingsturer. Det ligger kanskje derfor i genene våre at vi skal like de tingene vi er "født" til å gjøre; samle inn ting til hjemmet. Selv om det var en grotte eller en skinnhytte i fortidens  menneskeliv. Jeg aner ikke om det var kvinnene som laget klær av skinn og naturmaterialer til menn og barn, eller om mennene deltok i prepareringen av skinn.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi kvinner elsker å pynte seg? De elsker å gjøre seg fine og pene. Klær gjør en jo fin. Så da elsker de å prøve forskjellige klær.

Anonymkode: 3e2f2...c30

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilke nettsider bruker dere til å handle klær? 

Anonymkode: a5331...cdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så utrolig lite givende med slike generaliseringer. Det gir oss ingenting. What so ever. Helt ubrukelig. Folk har så stort behov for å sette ting i bås at individet forsvinner. Jeg er lei.

Anonymkode: f61d7...374

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker ikke å gå i klesbutikker, men jeg elsker når jeg finner de perfekte plaggene i klesbutikkene😀 Nå har jeg noen yndlingsbutikker jeg liker så jeg vet at jeg finner noe jeg liker med en gang. Handler også på internett men det er litt vanskelig fordi man ikke har prøvd plaggene på først. Er ikke særlig glad i IKEA. Det er for stort og for mange mennesker.

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er så utrolig lite givende med slike generaliseringer. Det gir oss ingenting. What so ever. Helt ubrukelig. Folk har så stort behov for å sette ting i bås at individet forsvinner. Jeg er lei.

Anonymkode: f61d7...374

Jeg er enig med deg. Det er nok mer individuelt enn kjønnsbasert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker klesbutikker, og IKEA enda mer. Eneste butikken jeg muligens liker enda mindre er skobutikken.

Anonymkode: dd096...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke nettsider bruker dere til å handle klær? 

Det fikk meg til å tenke på noe da internett var nytt og jeg var liten. Moren min hadde kjøpt noe på internett til meg. Et TV-spill. En dag jeg ville ha et nytt, tok jeg ut en hundrelapp fra sparegrisen min og prøvde å dytte den inn i diskstasjonen..🙄 

Har vel ikke "handlet på nett" siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er så utrolig lite givende med slike generaliseringer. Det gir oss ingenting. What so ever. Helt ubrukelig. Folk har så stort behov for å sette ting i bås at individet forsvinner. Jeg er lei.

Anonymkode: f61d7...374

På gruppenivå er det slik.

Anonymkode: 41a4e...008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fant jeg forklaringen.

https://www.kk.no/livstil/derfor-elsker-kvinner-a-shoppe/67999947

En ny studie viser ifølge Discovery News at kvinners forkjærlighet for kjøpesentre kan ha sammenheng med vår felles fortid, der menn jaktet og kvinner sanket mat.

Moderne menn vil som regel bare inn i en butikk og komme seg fortest mulig ut igjen, akkurat som deres jaktende forfedre bare ville få tak i kjøtt og ta det med hjem så raskt som mulig. Kvinner derimot, minner om sine formødre når de skanner gjennom stativ på stativ med klær, akkurat som kvinner tidligere gransket planter etter tegn på modenhet.

Anonymkode: 41a4e...008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det har med interesse for klesmote å gjøre. Kvinner som er interessert i mote kjøper klær, på samme måte som menn stimler inn på Clas Ohlson og Biltema bare 'for å se'. 

Anonymkode: aa18d...823

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...