Gå til innhold

Noen som kan fortelle hbirdan det er å bo i Porsgrunn eller Sandefjord?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser på leilighet/hus, og lurer på hvordan det er der.

 

 

Anonymkode: 2e37f...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen år siden jeg bodde i Porsgrunn, men den gangen var det helt fint. Er det noe spesielt du er ute etter, eller lurer på? Så blir det litt enklere å svare konkret. 

Hvor evnt i Porsgrunn tenker du? 

Anonymkode: ea198...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen år siden jeg bodde i Porsgrunn, men den gangen var det helt fint. Er det noe spesielt du er ute etter, eller lurer på? Så blir det litt enklere å svare konkret. 

Hvor evnt i Porsgrunn tenker du? 

Anonymkode: ea198...51b

Tenkte nærmt sentrumsområdene. Er det mye å finne på og kort avstand til det meste?Trygt å greit å bo og gå?Sommerene fine og varme med mye sol? Blir vel barn etterhvert og så gode/brae skoler er å foretrekke.  Har sett litt på skien og.Mrn liktr Porsgrunn og Sandefjord bedre. Er det noe Ghettogreier her?

Hva har byene å by på?

Negativ eller positivt.

Klar for å flytte!

Men klarer ikke å velge.hehe.

Anonymkode: 2e37f...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager skrivefeil. Dysleksi

Anonymkode: 2e37f...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandefjord er litt sånn at enten er folk snobbete eller så er de blodharry :P Og alle elsker ordføreren, som er en skikkelig usympatisk og selvhøytidelig fyr etter min mening.

Byens sentrum er koselig, men det er lite folk utenom om sommeren, da er det masse turister.

Vil anbefale å bo i områdene nord/nordvest for bysentrum.

Anonymkode: d1525...a03

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.7.2019 den 14.41, AnonymBruker skrev:

Tenkte nærmt sentrumsområdene. Er det mye å finne på og kort avstand til det meste?Trygt å greit å bo og gå?Sommerene fine og varme med mye sol? Blir vel barn etterhvert og så gode/brae skoler er å foretrekke.  Har sett litt på skien og.Mrn liktr Porsgrunn og Sandefjord bedre. Er det noe Ghettogreier her?

Hva har byene å by på?

Negativ eller positivt.

Klar for å flytte!

Men klarer ikke å velge.hehe.

Anonymkode: 2e37f...50d

Jeg personlig foretrekker områdene litt lenger unna sentrum. Mye å finne på, tja, Porsgrunn byr ikke akkurat på så mye utenom det vanlig. Det er endel utesteder, kafeer, kino osv. Men sentrum er for å være ærlig stusselig, i forhold til folk og butikker osv. Det er kjøpesenteret som trekker mest folk. 

Jeg tror det er helt gjennomsnittlig trygt å bo i Porsgrunn. Alle steder har vel sine dårlige miljøer, og disse finner man jo stort sett i sentrum, eller i nærheten. Skolene per idag vet jeg desverre lite om. 

Anonymkode: ea198...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.7.2019 den 14.31, AnonymBruker skrev:

Ser på leilighet/hus, og lurer på hvordan det er der.

 

 

Anonymkode: 2e37f...50d

Det er hvertfall to helt forskjellige byer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg bor på Eidanger i Porsgrunn og trives veldig godt. Er veldig fornøyd med skolene (Tveten barneskole og ungdomsskolen med samme navn). Vi har bodd i flere andre byer tidligere, og prøvd flere skoler. 

Ti minutter å kjøre til sentrum, et par minutter til stranden, fine skogsområder å gå tur i. Man får både mulighetene som kysten gir men også innlandet. Godt klima, ikke værhardt. 

Det som er så fint med Porsgrunn er at det er en ganske liten by, men har så mange andre byer i kort avstand. Derfor blir tilbudene mangedoblet. F eks fra meg er det mindre enn 20 min til Skien sentrum, med mange handemuligheter og aktiviteter på veien. 20 min til Larvik. Ti minutter til Brevik og Stathelle, bl a. Toget går oppover østlandskysten en gang i timen, og bruker vel litt under to timer til Oslo (Så lenge det ikke er arbeid på linja da, det har det vært i sommer)

Utelivet i byen er vel ikke noe å skryte så veldig av, men det er flere bra restauranter. 

Det er bra tilbud av svømmehaller, gratis skøytebaner, idrettsanlegg. 

Boligprisene er veldig lave til å ligge i byområder. Du kan fint få rekkehus til under to millioner og greie eneboliger til tre mill. 

Velkommen skal du være! 😊

Anonymkode: 8542b...ea6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Sandefjord, er du avhengig av bil. 

Det er dødt på vinteren, koselig om sommeren hvis du er glad i sjøen.

Kollektivtilbudet de fleste steder er ikke særlig bra. Men det går tog og buss fra sentrum hver time. Bortsett fra etter 23-05. 

Anonymkode: 576ba...1fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor på Eidanger i Porsgrunn og trives veldig godt. Er veldig fornøyd med skolene (Tveten barneskole og ungdomsskolen med samme navn). Vi har bodd i flere andre byer tidligere, og prøvd flere skoler. 

Ti minutter å kjøre til sentrum, et par minutter til stranden, fine skogsområder å gå tur i. Man får både mulighetene som kysten gir men også innlandet. Godt klima, ikke værhardt. 

Det som er så fint med Porsgrunn er at det er en ganske liten by, men har så mange andre byer i kort avstand. Derfor blir tilbudene mangedoblet. F eks fra meg er det mindre enn 20 min til Skien sentrum, med mange handemuligheter og aktiviteter på veien. 20 min til Larvik. Ti minutter til Brevik og Stathelle, bl a. Toget går oppover østlandskysten en gang i timen, og bruker vel litt under to timer til Oslo (Så lenge det ikke er arbeid på linja da, det har det vært i sommer)

Utelivet i byen er vel ikke noe å skryte så veldig av, men det er flere bra restauranter. 

Det er bra tilbud av svømmehaller, gratis skøytebaner, idrettsanlegg. 

Boligprisene er veldig lave til å ligge i byområder. Du kan fint få rekkehus til under to millioner og greie eneboliger til tre mill. 

Velkommen skal du være! 😊

Anonymkode: 8542b...ea6

Boligprisene har økt overraskende mye o Grenland, siste årene! Men det er vel gjevnt over ikke så aller verst priser :) kommer en ut på herre osv, så er prisene veldig bra! 

Å bo i Porsgrunn, er veldig fint, spør du meg. 

Det som er negativt, er at det er litt lite arbeidsmuligheter her. Positive er at det er en liten by, med mange større byer i relativt nærhet. Mye handlemuligheter. Flere skoler og barnehager, i varierende kvalitet. Men gjevnt over har jeg inntrykk av at de fleste er helt ok. 

Utelivet er ikke kjempemye å skryte av. Det har dabbet veldig av de siste årene. Men det er flerr utesteder og restauranter både i Porsgrunn og Skien. 

Mye flott natur i nærheten. Mulig å bo i gangavstand til sentrum, og allikvel ha natur og turområder rett på utsiden av døra :)

 

 

Anonymkode: c8fa3...bab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Boligprisene har økt overraskende mye o Grenland, siste årene! Men det er vel gjevnt over ikke så aller verst priser :) kommer en ut på herre osv, så er prisene veldig bra! 

Godt mulig, jeg har ikke bodd her så lenge. Men her er haugevis av boliger man kan få til under 3,2 mill nå 😊 https://www.finn.no/realestate/homes/search.html?location=0.20009&location=1.20009.20146&price_collective_to=3200000&price_to=3200000&rent_to=5500

Anonymkode: 8542b...ea6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for alle svar :)

Ok veier om vinteren og?

Porsgrunn/Stathelle?

Anonymkode: 2e37f...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for alle svar :)

Ok veier om vinteren og?

Porsgrunn/Stathelle?

Anonymkode: 2e37f...50d

Ja. Altså du er jo i Norge så det kommer jo snø og blir glatt. Men det er jo forholdsvis flatt slik at det blir greit å kjøre. Ta deg en helg og kikk litt rundt da vel? 

Anonymkode: 8542b...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porsgrunn er herlig! Hyggelige folk, masse kulturtilbud, superbillig busskort og billige hus 😊

Anonymkode: 05b41...b79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 24.7.2019 den 22.33, AnonymBruker skrev:

Sandefjord er litt sånn at enten er folk snobbete eller så er de blodharry :P Og alle elsker ordføreren, som er en skikkelig usympatisk og selvhøytidelig fyr etter min mening.

Byens sentrum er koselig, men det er lite folk utenom om sommeren, da er det masse turister.

Vil anbefale å bo i områdene nord/nordvest for bysentrum.

Anonymkode: d1525...a03

Jeg flyttet til Sandefjord for 1,5 år siden og kjente ingen fra før. Jeg har ikke truffet på hverken snobbete eller blodharry personer. Derimot så har jeg blitt kjent med flere hyggelige personer, og føler meg godt tatt i mot. Det som slår meg er hvor alminnelig og lite snobbete folk kler seg (sammenlignet med Bærum som jeg kommer fra). Og hvor utrolig hjelpsomme og vennlige ansatte i butikker er! Jeg føler at de virkelig ønsker kunden det beste. Sandefjord er rik på kultur og kunst, noe som betyr mye for meg. Flere har sagt at utelivet er bedre i Tønsberg, men det har jeg ikke testet. Alt er nær i Vestfold, siden det er et lite fylke. Det er bare 20 min til Larvik og 20 min til Tønsberg.  Så langt så angrer jeg ikke på at jeg flyttet hit :)

Anonymkode: 38e18...00a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.8.2019 den 20.20, AnonymBruker skrev:

Jeg flyttet til Sandefjord for 1,5 år siden og kjente ingen fra før. Jeg har ikke truffet på hverken snobbete eller blodharry personer. Derimot så har jeg blitt kjent med flere hyggelige personer, og føler meg godt tatt i mot. Det som slår meg er hvor alminnelig og lite snobbete folk kler seg (sammenlignet med Bærum som jeg kommer fra). Og hvor utrolig hjelpsomme og vennlige ansatte i butikker er! Jeg føler at de virkelig ønsker kunden det beste. Sandefjord er rik på kultur og kunst, noe som betyr mye for meg. Flere har sagt at utelivet er bedre i Tønsberg, men det har jeg ikke testet. Alt er nær i Vestfold, siden det er et lite fylke. Det er bare 20 min til Larvik og 20 min til Tønsberg.  Så langt så angrer jeg ikke på at jeg flyttet hit :)

Anonymkode: 38e18...00a

Sandefjord er fantastisk by🥰

Anonymkode: a9592...b54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...