Gå til innhold

Storbritannia: Boris Johnson Tory-leder - blir ny statsminister


Aragorn ll Elessar

Anbefalte innlegg

På 2.8.2019 den 3.11, Sam3 skrev:

Du klart skjønner ikke at han har tullet hele livet men er født med sølv skje i munnen. Bodde i London da han var borgermester. Han var håpløs men allikevel «underholdt» og de var hans oppgave fra partiet. 
 

Skremmende om folk her i Norge leser overskrifter og oppfatter hans privilegert liv som «erfaring».

Det finnes svært mange priviligerte mennesker i verden, langt de færreste blir borgermester av london som konservativ og så gjenvalgt igjen (london har vel 2 konservative og rundt 50 labour MP'er). Privilegiene tok han kanskje inn på eton og gjennom oxford, men det var ikke privilegiene som fikk ham valgt som parlamentsmedlem fra 2 ulike distrikter og valgt borgermester i den rødeste byen i England. 

Boris Johnson har nok et litt løst forhold til sannheten, men han er en ekstremt intelligent mann. Å sammenligne Boris med Trump (selv om jeg ikke tror Trump er noen idiot, men vi kan vel alle se at han ikke er noe "very stable genius") blir bare helt feil, Boris har skrevet en rekke særdeles gode spalter for the telegraph, han er en særdeles reflektert mann som til og med har vært i stand til å innrømme at han er usikker (han var åpent delt angående brexit før han ble hard brexit). 

Det at han så ble valgt til utenriksminister var jo også ikke et produkt av hans privilegier, det var på grunn av hans enorme innsats i brexit kampanjen hvor bare Nigel Farage var mer profilert enn Boris på leave siden. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 hours ago, KapteinJ said:

Det finnes svært mange priviligerte mennesker i verden, langt de færreste blir borgermester av london som konservativ og så gjenvalgt igjen (london har vel 2 konservative og rundt 50 labour MP'er). Privilegiene tok han kanskje inn på eton og gjennom oxford, men det var ikke privilegiene som fikk ham valgt som parlamentsmedlem fra 2 ulike distrikter og valgt borgermester i den rødeste byen i England. 

Boris Johnson har nok et litt løst forhold til sannheten, men han er en ekstremt intelligent mann. Å sammenligne Boris med Trump (selv om jeg ikke tror Trump er noen idiot, men vi kan vel alle se at han ikke er noe "very stable genius") blir bare helt feil, Boris har skrevet en rekke særdeles gode spalter for the telegraph, han er en særdeles reflektert mann som til og med har vært i stand til å innrømme at han er usikker (han var åpent delt angående brexit før han ble hard brexit). 

Det at han så ble valgt til utenriksminister var jo også ikke et produkt av hans privilegier, det var på grunn av hans enorme innsats i brexit kampanjen hvor bare Nigel Farage var mer profilert enn Boris på leave siden. 

Det er nettop de privilegert som er underkvalifisert og overrreprrsentert. 
 

Mayor - no achievements. Cabinet minister - no achievements. Preme minister - no achievements blir det også. 

The Telelegraph forresten er ikke respektert lengre. Har sunket til ren propaganda fra gamle rik menn til gamle rik menn. Latterlig om du påstaår at å skrive for den er betydelig. 

Du sitter i Norge og tror at du kommer til å forstår verdenspolitikken fra å lese VG og Afternposten som er overfladisk og nesten kunnskapsløs lykke til. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sam3 skrev:

Du sitter i Norge og tror at du kommer til å forstår verdenspolitikken fra å lese VG og Afternposten som er overfladisk og nesten kunnskapsløs lykke til. 
 

Jada bare du forstår ting,

Makan til arroganse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan måles hva som blir oppnådd av en borgermester? Forstår ikke helt hva det betyr at han ikke oppnådde noe.

Under dagens borgermester i London har det i alle fall vært en utvikling som ikke er til å skrive hjem om. 

Det er jo også spørsmål om akkurat hva som er oppnådd og hva som har feilet skal knyttes til de aktuelle borgermestres innsats eller mangel på dette. London er jo intet vakuum som ikke blir påvirket av nasjonale og internasjonale forhold i tillegg. 

Tiden vil vise hva Boris får til som statsminister.

Hans forgjenger fikk i alle fall ikke til så fryktelig mye. Hun skulle levere Brexit, og det gjorde hun ikke. 

Nå skal han levere Brexit, så vil tiden vise om han får det til. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Aragorn ll Elessar said:

Jada bare du forstår ting,

Makan til arroganse.

Så langt klarer du å førstår forskjellen mellom å ha vært født med sølvskje i munnen og å ha oppnåd noe. Uvitenhet. Men du skal fortelle noen om arroganse. Ja. Ok. 
 

Boris Johnson har vært Mayor i London og har vært utenriksminister. Ufortjent. Og ikke overraskende har ikke gjørt noe bra for folket som han trolig skulker tjene. Om du påstår at dette er «erfaring» er det klart at du har lite kunnskap og tror at fordi noen har riktig foreldre og store kjeft er han dyktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sam3 skrev:

Det er nettop de privilegert som er underkvalifisert og overrreprrsentert. 
 

Mayor - no achievements. Cabinet minister - no achievements. Preme minister - no achievements blir det også. 

The Telelegraph forresten er ikke respektert lengre. Har sunket til ren propaganda fra gamle rik menn til gamle rik menn. Latterlig om du påstaår at å skrive for den er betydelig. 

Du sitter i Norge og tror at du kommer til å forstår verdenspolitikken fra å lese VG og Afternposten som er overfladisk og nesten kunnskapsløs lykke til. 
 

 

Jeg har aldri giddet å lest VG og aftenposten om utenrikspolitikk, Norske medier en en del av fake news media stort sett da korrespondentene deres enten er så åpenlyst politiske at kommentarene blir ubrukelige eller så sitter de å kopierer overskrifter fra AP / Reuters med oversettelser som bare er tidvis bra. 

Jeg leser stort sett om engelsk politikk i The Economist, Politico, Le Mondé Diplomatique og amerikansk politikk fra Washington Post (veldig biased men et solid venstreside perspektiv), NYT og WSJ.

Når det kommer til at han ikke oppnådde noe som Borgermester av London er ikke det riktig, hans viktigste sak var å få bukt med kriminaliteten og han fikk redusert den med drøye 20%, dette ser vi spesielt at fungerte nå som statistikken skyter i været igjen etter Sadiq Khan tok over. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, KapteinJ said:

Jeg har aldri giddet å lest VG og aftenposten om utenrikspolitikk, Norske medier en en del av fake news media stort sett da korrespondentene deres enten er så åpenlyst politiske at kommentarene blir ubrukelige eller så sitter de å kopierer overskrifter fra AP / Reuters med oversettelser som bare er tidvis bra. 

Jeg leser stort sett om engelsk politikk i The Economist, Politico, Le Mondé Diplomatique og amerikansk politikk fra Washington Post (veldig biased men et solid venstreside perspektiv), NYT og WSJ.

Når det kommer til at han ikke oppnådde noe som Borgermester av London er ikke det riktig, hans viktigste sak var å få bukt med kriminaliteten og han fikk redusert den med drøye 20%, dette ser vi spesielt at fungerte nå som statistikken skyter i været igjen etter Sadiq Khan tok over. 

«Hans viktigste sak»? Det er PR - ikke analyse  

Han van Mayor til 8-10 millioner innbyggere. Hva trengte de?  Gjørde han noe for dem? Forbedret livene til alle? Planlagt og implementert tiltak som sikret deres framtid? Nei. 

Utenriksminister ? Er Storbritannia i bedre stand nå enn for han var der? Nei. 
 

Han gjørde ingenting bortsett fra underholdning. Det fortsetter han med mens ekstremister jobber til å rive landet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Sam3 skrev:

«Hans viktigste sak»? Det er PR - ikke analyse  

Han van Mayor til 8-10 millioner innbyggere. Hva trengte de?  Gjørde han noe for dem? Forbedret livene til alle? Planlagt og implementert tiltak som sikret deres framtid? Nei. 

Utenriksminister ? Er Storbritannia i bedre stand nå enn for han var der? Nei. 
 

Han gjørde ingenting bortsett fra underholdning. Det fortsetter han med mens ekstremister jobber til å rive landet. 

Ekstremister? Du mener det konservative partiet som representerer ca halvparten av briter? Eller brexit folk som representerer 52% av befolkningen?

En borgermester kan ikke endre helsessystemet, trygdeytelser eller forsvarspolitikk, det han kan gjøre noe med er politiet som han satte i sving for å få bukt med økende kriminalitet.

Du evner heller ikke å skrive Norsk som en anstendig lærd person, så jeg tror jeg er ferdig med å svare på idiotien din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, KapteinJ said:

Ekstremister? Du mener det konservative partiet som representerer ca halvparten av briter? Eller brexit folk som representerer 52% av befolkningen?

En borgermester kan ikke endre helsessystemet, trygdeytelser eller forsvarspolitikk, det han kan gjøre noe med er politiet som han satte i sving for å få bukt med økende kriminalitet.

Du evner heller ikke å skrive Norsk som en anstendig lærd person, så jeg tror jeg er ferdig med å svare på idiotien din.

Om du forstår ikke at Tory er en minoritets parti som representer ikke folket, bør du holder deg lang unna diskusjonen. Ærlig. 
 

Nei jeg er ikke Norsk. Men tipper at jeg er langt mer utdannet ennn deg 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sam3 skrev:

Om du forstår ikke at Tory er en minoritets parti som representer ikke folket, bør du holder deg lang unna diskusjonen. Ærlig. 
 

Nei jeg er ikke Norsk. Men tipper at jeg er langt mer utdannet ennn deg 😉

Klarte ikke å dy meg, selv om du åpenbart er et troll:

De konservative vant i 2017 flest stemmer, 800 000 mer enn labour faktisk. De vant også ca halvparten (320) av setene i parlamentet. Dette er ikke et minoritetsparti, i så fall er Jeremy Corbyns parti et nisjeparti.

Høyere utdannet er du nok heller ikke, de fleste høyt utdannede mennesker evner å lære seg et nytt språk med riktig grammatikk. Nå er jeg enda under utdannelse, men har allerede studert fag på masternivå ved 6 forskjellige institutt og kommer om et par år til å ha en doktorgrad...

 

Satser på at jeg klarer å dy meg for å svare på trollingen din neste gang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bodde i England når han var borgermester i London. Bybildet var rolig og pent. Det er ikke tilsvarende bra nå. Om det skal tilskrives borgermesteren, eller annet er ikke like godt å si. Det er ikke sikkert det er den nåværende sin skyld det har gått helt på ræv.  

Det har jo vært både finanskrise og flyktningekrise siden den gang. Ting som har pent lite med lokalpolitikk å gjøre. 

Hva han utrettet som utenriksminister? Tja, hva utretter egentlig en utenriksminister? Hva har Eriksen Søreide utrettet? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/10/2019 at 12:03 AM, Madame Butterfly said:

Vi bodde i England når han var borgermester i London. Bybildet var rolig og pent. Det er ikke tilsvarende bra nå. Om det skal tilskrives borgermesteren, eller annet er ikke like godt å si. Det er ikke sikkert det er den nåværende sin skyld det har gått helt på ræv.  

Det har jo vært både finanskrise og flyktningekrise siden den gang. Ting som har pent lite med lokalpolitikk å gjøre. 

Hva han utrettet som utenriksminister? Tja, hva utretter egentlig en utenriksminister? Hva har Eriksen Søreide utrettet? 

Nei, London var hverken rolig eller pent før han var der - og heller ikke etter.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2019 den 17.08, KapteinJ skrev:

Klarte ikke å dy meg, selv om du åpenbart er et troll:

De konservative vant i 2017 flest stemmer, 800 000 mer enn labour faktisk. De vant også ca halvparten (320) av setene i parlamentet. Dette er ikke et minoritetsparti, i så fall er Jeremy Corbyns parti et nisjeparti.

Høyere utdannet er du nok heller ikke, de fleste høyt utdannede mennesker evner å lære seg et nytt språk med riktig grammatikk. Nå er jeg enda under utdannelse, men har allerede studert fag på masternivå ved 6 forskjellige institutt og kommer om et par år til å ha en doktorgrad...

 

Satser på at jeg klarer å dy meg for å svare på trollingen din neste gang.

Seks forskjellige institutt som at du har tatt flere mastergrader, byttet mellom utdanningsinstitusjoner i en og samme utdannelse eller bare tatt enkeltfag på masternivå ved forskjellige universiteter?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Fjeud skrev:

Seks forskjellige institutt som at du har tatt flere mastergrader, byttet mellom utdanningsinstitusjoner i en og samme utdannelse eller bare tatt enkeltfag på masternivå ved forskjellige universiteter?  

Som at jeg har en særs tverrfagelig utdannelse som har inkludert masternivå fag på 6 ulike institutter ved det samme universitetet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, KapteinJ skrev:

Som at jeg har en særs tverrfagelig utdannelse som har inkludert masternivå fag på 6 ulike institutter ved det samme universitetet.

I hvilke fag om jeg tørr spørre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fjeud skrev:

I hvilke fag om jeg tørr spørre?

Statistikk/Matematikk, Fysikk (Kvante), Bioteknologi, Elektronikk, Materialvitenskap, Maskinlæring, Kjemi. Hvorfor er dette så interessant for deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest libbloom
On 8/9/2019 at 4:42 PM, Sam3 said:

«Hans viktigste sak»? Det er PR - ikke analyse  

Han van Mayor til 8-10 millioner innbyggere. Hva trengte de?  Gjørde han noe for dem? Forbedret livene til alle? Planlagt og implementert tiltak som sikret deres framtid? Nei. 

Utenriksminister ? Er Storbritannia i bedre stand nå enn for han var der? Nei. 
 

Han gjørde ingenting bortsett fra underholdning. Det fortsetter han med mens ekstremister jobber til å rive landet. 

Hvilke aviser anbefaler du å lese?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Torsdag 12. desember er det valg i Storbritannia, og den siste meningsmålingen fra YouGov tyder på at De konservative ligger an til å vinne. Spørsmålet er hvor stor seieren blir, og om BoJo får rent flertall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...