Gå til innhold

Usikker på kjæresten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sammen med kjæresten min et år nå, og han er en fantastisk type. Han har blitt en fantastisk bonuspappa for datteren min og han tok meg med storm. Dessverre har det i det siste føltes veldig turbulent - for min del. Et par av eksene har skrevet til meg og fortalt meg ting han ikke har fortalt selv. Da vi møttes så fortalte han selvfølgelig om eksene sine, og han fortalte han hadde vært utro med en av de. Men han valgte å ikke fortelle meg om alt det andre. Han vet at jeg er veldig usikker og har hatt forferdelige forhold før han - så jeg har alltid bedt han om å være ærlig. 

Det eksene fortalte var at han la seg etter ALT og ALLE, til og med samme kveld vi møttes. Sa en jente nei, så gikk han over til venninna. Han sjoinglerte en hel haug av jenter. Det var ei jente han var forelska i og som han møtte en del i fjor vår - men så ville hun ikke mer, og fikk ny type til slutt. Han fortsatte å legge an på henne i fjor sommer - og hadde sex med henne flere ganger mens hun hadde type. Hun var selvfølgelig flau over det, men hun ville være ærlig med meg om det. Han har sagt til meg at de hadde sex en gang i fjor vinter og ikke noe mer. Når jeg spurte han om dette nå, så sa han først det var en gang. Så fortalte jeg at jeg hadde snakket med eksen hans, og hun sa noe annet. Og da sa han at han ikke husker. Han husker ikke at de hadde sex flere ganger i fjor sommer. Han husket ikke at hun hadde type og snakket med henne og han husket ikke at han hadde sex med henne dagen før han møtte meg. DET bekymrer meg. I tillegg så hadde han og sex med ei annen ei dagen før det igjen - som han påsto til meg at han ikke husket navnet hennes, men etter alle samtalene våre nå - så husket han plutselig navnet hennes. Og plutselig i går la hun han til som venn på Facebook. 

Altså, jeg vet at alle har en fortid - jeg og. Men all den der snikinga og hemmelighetene gidder jeg ikke. Han er fem år yngre og påstår at han aldri ville ha gjort meg noe. Men det sa han jo og til eksen før han var utro. Det er så utrolig mange røde flagg som kommer frem etter et år. Så selv om jeg elsker han og han tar godt vare på meg - så er jeg så utrolig usikker på om dette er en jeg kan stole på. Jeg føler når man ikke klarer å være ærlig - så er det noe som skurrer. Han innrømmer at han var en drittsekk - men når han traff meg så forandret han seg. Greit nok å ha vært en drittsekk, men ikke skjul det. Det irriterer meg. Noen som har erfaringer med å stole på noen som har vært en skikkelig drittsekk før? 

Anonymkode: 5d878...86b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fortid er fortid. Jeg forteller ikke noe om min fortid fordi det ikke har noe med mitt nåværende forhold. Fikk du noe positivt ut av å vite alt dette?  Gjorde det deg mer sikker på han eller enda mer usikker?  At ekser blander seg inn er som regle for å ødelegge. Du høres ung ut og du burde heller jobbe med din egen usikkerhet enn å anklage han for å holde informasjon tilbake. Du kan ikke akkurat bruke det her mot han fordi han har jo ikke gjort deg noe. Det er du som spørs og graver,  og ender opp som et usikkert vrak. 

Anonymkode: 24c4b...38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fortid er fortid. Jeg forteller ikke noe om min fortid fordi det ikke har noe med mitt nåværende forhold. Fikk du noe positivt ut av å vite alt dette?  Gjorde det deg mer sikker på han eller enda mer usikker?  At ekser blander seg inn er som regle for å ødelegge. Du høres ung ut og du burde heller jobbe med din egen usikkerhet enn å anklage han for å holde informasjon tilbake. Du kan ikke akkurat bruke det her mot han fordi han har jo ikke gjort deg noe. Det er du som spørs og graver,  og ender opp som et usikkert vrak. 

Anonymkode: 24c4b...38b

Jeg har vært i et tidligere forhold med så mye løgner og diverse - så jeg har sagt til kjæresten min fra dag en at jeg vil han skal være ærlig med meg om ting - for jeg trenger ærlighet. Og han har lovt at alle korta er på bordet. Jeg bryr meg ikke om HVA han har gjort - det er det at han har bevisst skjult det. Og det gjør meg fryktelig usikker på han som person.

Anonymkode: 5d878...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han her hadde jeg satt opp etter veggen. Sagt rett ut «du er en player og skal du få meg må du bevise at du mener det» og så gått min egen vei. Men samtidig har du gitt han en mulighet for å bevise at han kan skjerpe seg. Får man håpe. 

Men han her er har vært så slapp i trusestrikken at han virkelig må vise seg fra en bedre side om han skal fortjene et bra forhold. Alle fortjener en sjans men ikke uten noen vilkår. Han må bevise at han vil ha DEG og ikke bare er ute etter jakten. 

Jeg vet at en del playere angrer etter hvert. At de ønsker å slå seg til ro. Men de må da først skjønne at de er noen løse skitunger først og så fikse seg selv. Om han kommer med en plan for hvordan han kan endre seg selv, så lytt til han. Men ikke tro noe før han viser handling. 

Anonymkode: 138df...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han skal være ærlig med deg tenker jeg bør innebære at han forteller deg ting av betydning, i den tiden dere er sammen. Jeg syns ingen trenger å fortelle alt som hører fortiden til. 

Endret av Nerine_
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært i et tidligere forhold med så mye løgner og diverse - så jeg har sagt til kjæresten min fra dag en at jeg vil han skal være ærlig med meg om ting - for jeg trenger ærlighet. Og han har lovt at alle korta er på bordet. Jeg bryr meg ikke om HVA han har gjort - det er det at han har bevisst skjult det. Og det gjør meg fryktelig usikker på han som person.

Anonymkode: 5d878...86b

Mulig han liker deg veldig godt og vil ikke fortelle hvor idiot han var før i tiden...

Anonymkode: 12f50...ef0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, Nerine_ skrev:

At han skal være ærlig med deg tenker jeg bør innebære at han forteller deg ting av betydning, i den tiden dere er sammen. Jeg syns ingen trenger å fortelle alt som hører fortiden til. 

what she said.

Anonymkode: 5c63d...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig trashy du er, TS, som snakker med eksene hans og dømmer han for ting han gjorde før han møtte deg. Bare så du vet det så fører slik mistenkeliggjøring til utroskap. Du kan si i etterkant "hva var det jeg sa, han var utro med eksen og nå var han utro med meg!"

Feil, TS. Du gjorde han utro. Du dyttet han vekk fra deg, du tvinger han i et hjørne hvor han enten velger å være din tøffel, eller hvor han blir en mann og er utro på trass. Ikke tro i ett sekund at du er offeret her, det er ikke han som er skyldig for dine tidligere dårlige forhold. Hvis ting har fungert bra i 1 år og du får dine tvil fordi noen bitre ekser plutselig føler for å ødelegge...vel, da er du mildt sagt jævlig trashy.

Du må skaffe deg litt klasse, litt ryggrad. Ikke snakk med eksene til folk, det viser bare hvor usikker, useriøs og sårbar du er. Du kommer ingen vei med å ta imot mange av disse rådene som å "stille han til veggs", de vet neppe hva de prater om, de er ikke dems hensikt å hjelpe deg, de liker å se folk gjøre samme feil som de selv gjorde.

Anonymkode: a2448...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han her hadde jeg satt opp etter veggen. Sagt rett ut «du er en player og skal du få meg må du bevise at du mener det» og så gått min egen vei. Men samtidig har du gitt han en mulighet for å bevise at han kan skjerpe seg. Får man håpe. 

Men han her er har vært så slapp i trusestrikken at han virkelig må vise seg fra en bedre side om han skal fortjene et bra forhold. Alle fortjener en sjans men ikke uten noen vilkår. Han må bevise at han vil ha DEG og ikke bare er ute etter jakten. 

Jeg vet at en del playere angrer etter hvert. At de ønsker å slå seg til ro. Men de må da først skjønne at de er noen løse skitunger først og så fikse seg selv. Om han kommer med en plan for hvordan han kan endre seg selv, så lytt til han. Men ikke tro noe før han viser handling. 

Anonymkode: 138df...d98

Gjesp 

Anonymkode: a2448...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...