Gå til innhold

Buss for tog - VY ansatte trues på jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leste akkurat denne saken i VG: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/y3Gzda/vy-ansatte-paa-buss-for-tog-trues-av-passasjerer?utm_source=vgfront&utm_content=row-2

Det er selvsagt ikke greit at noen truer ansatte og blir aggressiv, men jeg skjønner jo at passasjerene blir frustrert. Selv er jeg så heldig at jeg pendler med Flytoget til OSL og slipper unna "NSB helvetet" (Flytoget har også satt inn buss, men det fungerer veldig bra, i motsetning til Vys opplegg), men har tatt toget til Oslo fra Asker et par ganger mens det har vært buss for tog mellom Asker og Skøyen og begge gangene var det en ganske frustrerende opplevelse.

For det første går det kun busser hver hele og halve time. Når togene går er det avgang hver tiende minutt. Man kan trygt si at tilbudet er betydelig dårligere. Når de i tillegg har for få busser og man må vente enda lenger enn forventet får jo frustrasjonen vokse og at noen "klikker", særlig om de pendler og må gjennom mølla daglig, to ganger om dagen, så kan jeg jo forstå at det renner over for noen. 

Hva tenker dere?

Anonymkode: ecccf...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NSB er en uprofesjonell gjeng med tullinger. Hadde de skjerpet seg litt, hadde det vært mindre støtte i befolkningen for å avvikle hele sulamitten. Nå taper de snart alle anbudene sine og vi får...enda verre togtilbud etter engelsk mønster. Sukk.

Anonymkode: 90edb...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo uansett ikke konduktørene som bestemmer at det skal være slik eller sånn. De prøver bare å gjøre jobben sin! 

Jeg kan forstå at man kan bli frustrert, men det er ikke greit å true eller bli aggressiv. Du mener man må «forstå at det renner over for noen». Nei, jeg forventer faktisk at voksne folk klarer å oppføre seg som folk - også når ting går på tverke. Å skjelle ut andre, true og være aggressiv er ikke ok. Folk må lære seg å kontrollere følelsene sine. 

Anonymkode: 53c8d...5a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.7.2019 den 0.32, AnonymBruker skrev:

Leste akkurat denne saken i VG: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/y3Gzda/vy-ansatte-paa-buss-for-tog-trues-av-passasjerer?utm_source=vgfront&utm_content=row-2

Det er selvsagt ikke greit at noen truer ansatte og blir aggressiv, men jeg skjønner jo at passasjerene blir frustrert. Selv er jeg så heldig at jeg pendler med Flytoget til OSL og slipper unna "NSB helvetet" (Flytoget har også satt inn buss, men det fungerer veldig bra, i motsetning til Vys opplegg), men har tatt toget til Oslo fra Asker et par ganger mens det har vært buss for tog mellom Asker og Skøyen og begge gangene var det en ganske frustrerende opplevelse.

For det første går det kun busser hver hele og halve time. Når togene går er det avgang hver tiende minutt. Man kan trygt si at tilbudet er betydelig dårligere. Når de i tillegg har for få busser og man må vente enda lenger enn forventet får jo frustrasjonen vokse og at noen "klikker", særlig om de pendler og må gjennom mølla daglig, to ganger om dagen, så kan jeg jo forstå at det renner over for noen. 

Hva tenker dere?

Anonymkode: ecccf...2b6

At bussene går hver hele og halve time stemmer ikke. I alle fall ikke i rushtida, når jeg tar bussen.  De går mye oftere. Men man blir litt frustrert fordi ting tar lenger tid enn vanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...