Gå til innhold

Gikk opp for meg at alle plagene jeg har hatt en stund henger sammen med overdosering på levaxin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye gikk du ned i vekt? Tenker at det kan ha en sammenheng med alt annet. Hvordan opplever du hjertebanken, er det Simon hjertet dunker normalt men for fort og for hardt, eller er det som om hjertet dunker på en feil måte? Jeg opplevde følelsen av at hjertet dunket "innover" før jeg ble justert. 

Anonymkode: 74016...a72

Gikk ned 20 kg i løpet av et år. Gjorde ikke noe særlig for det, bare hadde dårlig matlyst pga mye kjipt som skjedde i livet mitt.. Nå har matlysten vært bra det siste året, men får ikke til å legge på meg, ser ut som et beinrangel. 

Hjertebanken er litt forskjellig. Noen ganger bare banker det hardt og fort, mens andre ganger er det som om det er helt feil «takt». Uregelmessig puls og det snu ler liksom bortover. Har vært mye til lege for det, gått med EKG en uke, vært innlagt ol, men de finner ingenting unormalt. Er nesten et år siden jeg var til legen sist, orker ikke mer «alt er normalt» når jeg har det sånn. 

Anonymkode: 99c70...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og i går «glemte» jeg å ta dagens dose (det hadde jeg allerede bestemt meg for, så det var ikke etter råd her inne. Har glemt det mange ganger før, legen sier bare det ikke er noe krise, så tenker det ikke gjorde noe). Hadde ikke hjertebank på samme måte som før, men litt rask puls. Kan være fordi jeg hele tiden satt og kjente etter. Stresser veldig over det. Når jeg skal sove ligger jeg og kjenner etter, teller hjerteslag og er livredd. Når jeg sovner bråvåkner jeg som oftest fordi jeg er redd fordi jeg ikke kjenner pulsen. Noen ganger bråvåkner jeg av en lyd og da raser hjertet av gårde igjen :( 

Jeg ringer legen igjen i dag og sier at jeg har disse symptomene, kanskje han vil at jeg skal komme inn og undersøkes. Iallfall litt bedre om han vet hvordan jeg har det.

Foresten så har jeg fått ny lege siden sist jeg var der! Min fastlege har sluttet og jeg har fått ny helt automatisk. Sikkert derfor jeg har blitt kalt inn til prøver for første gang noen gang faktisk, for han kanskje vet mer om dette. Er veldig glad for det... 

Anonymkode: 99c70...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og i går «glemte» jeg å ta dagens dose (det hadde jeg allerede bestemt meg for, så det var ikke etter råd her inne. Har glemt det mange ganger før, legen sier bare det ikke er noe krise, så tenker det ikke gjorde noe). Hadde ikke hjertebank på samme måte som før, men litt rask puls. Kan være fordi jeg hele tiden satt og kjente etter. Stresser veldig over det. Når jeg skal sove ligger jeg og kjenner etter, teller hjerteslag og er livredd. Når jeg sovner bråvåkner jeg som oftest fordi jeg er redd fordi jeg ikke kjenner pulsen. Noen ganger bråvåkner jeg av en lyd og da raser hjertet av gårde igjen :( 

Jeg ringer legen igjen i dag og sier at jeg har disse symptomene, kanskje han vil at jeg skal komme inn og undersøkes. Iallfall litt bedre om han vet hvordan jeg har det.

Foresten så har jeg fått ny lege siden sist jeg var der! Min fastlege har sluttet og jeg har fått ny helt automatisk. Sikkert derfor jeg har blitt kalt inn til prøver for første gang noen gang faktisk, for han kanskje vet mer om dette. Er veldig glad for det... 

Anonymkode: 99c70...cc3

Men man må da ta litt ansvar selv også eller? Har lavt stoffskifte selv og tenker jo at det er jeg selv som må huske på at jeg skal ta kontrollprøver. Har fått høre at hvis jeg er i god form holder det med en gang i året. Forventer jo ikke at legen skal huske å kalle meg inn når jeg er en person og han har kanskje 1500 andre på lista. 

Anonymkode: a8d3c...e72

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og i går «glemte» jeg å ta dagens dose (det hadde jeg allerede bestemt meg for, så det var ikke etter råd her inne. Har glemt det mange ganger før, legen sier bare det ikke er noe krise, så tenker det ikke gjorde noe). Hadde ikke hjertebank på samme måte som før, men litt rask puls. Kan være fordi jeg hele tiden satt og kjente etter. Stresser veldig over det. Når jeg skal sove ligger jeg og kjenner etter, teller hjerteslag og er livredd. Når jeg sovner bråvåkner jeg som oftest fordi jeg er redd fordi jeg ikke kjenner pulsen. Noen ganger bråvåkner jeg av en lyd og da raser hjertet av gårde igjen :( 

Jeg ringer legen igjen i dag og sier at jeg har disse symptomene, kanskje han vil at jeg skal komme inn og undersøkes. Iallfall litt bedre om han vet hvordan jeg har det.

Foresten så har jeg fått ny lege siden sist jeg var der! Min fastlege har sluttet og jeg har fått ny helt automatisk. Sikkert derfor jeg har blitt kalt inn til prøver for første gang noen gang faktisk, for han kanskje vet mer om dette. Er veldig glad for det... 

Anonymkode: 99c70...cc3

Du skal ta den dosen legen har foreskrevet og ikke starte med egendosering.

Anonymkode: 793c5...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men man må da ta litt ansvar selv også eller? Har lavt stoffskifte selv og tenker jo at det er jeg selv som må huske på at jeg skal ta kontrollprøver. Har fått høre at hvis jeg er i god form holder det med en gang i året. Forventer jo ikke at legen skal huske å kalle meg inn når jeg er en person og han har kanskje 1500 andre på lista. 

Anonymkode: a8d3c...e72

Jeg har alltid fått beskjed om en blodprøve i året... 

Anonymkode: 99c70...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skal ta den dosen legen har foreskrevet og ikke starte med egendosering.

Anonymkode: 793c5...a61

Driver ikke med egendosering. Har fått ny dose som jeg skulle begynne med i dag. Å ta full dose i går når jeg visste hvordan det kom til å bli på kvelden orket jeg ikke. 

Anonymkode: 99c70...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.7.2019 den 2.59, AnonymBruker skrev:

Hvem hadde ikke blitt redd og fått hjertebank av dette. Hva med å gå ned i dose somfastlegen sier, få skiftet fastlege så snart som mulig og melde inne denne legen til fylkeslege? Det der er ikke en liten feil..å følge opp stoffskiftepasienter 1 gang per år er farlig praksis.

Anonymkode: df9e2...890

Alle pasienter har også et selvstendig ansvar for egen helse og bør selv bestille timer for dette jevnlig.

Anonymkode: aaa07...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og i går «glemte» jeg å ta dagens dose (det hadde jeg allerede bestemt meg for, så det var ikke etter råd her inne. Har glemt det mange ganger før, legen sier bare det ikke er noe krise, så tenker det ikke gjorde noe). Hadde ikke hjertebank på samme måte som før, men litt rask puls. Kan være fordi jeg hele tiden satt og kjente etter. Stresser veldig over det. Når jeg skal sove ligger jeg og kjenner etter, teller hjerteslag og er livredd. Når jeg sovner bråvåkner jeg som oftest fordi jeg er redd fordi jeg ikke kjenner pulsen. Noen ganger bråvåkner jeg av en lyd og da raser hjertet av gårde igjen :( 

Jeg ringer legen igjen i dag og sier at jeg har disse symptomene, kanskje han vil at jeg skal komme inn og undersøkes. Iallfall litt bedre om han vet hvordan jeg har det.

Foresten så har jeg fått ny lege siden sist jeg var der! Min fastlege har sluttet og jeg har fått ny helt automatisk. Sikkert derfor jeg har blitt kalt inn til prøver for første gang noen gang faktisk, for han kanskje vet mer om dette. Er veldig glad for det... 

Anonymkode: 99c70...cc3

Til det jeg har uthevet: det er nok sannsynligvis fordi du var ekstra oppmerksom på det, ja. Levaxin har en halveringstid i kroppen på 6-7 dager. Derfor tar det lang tid å endre og å stabilisere nivåene; man merker ikke noe fra en dag til en annen. Det at du ikke tok tabletten din i går har derfor lite betydning på nivået i går.

Men, og dette er viktig: Du skal ikke gjøre endringer i dosering av medisiner uten at det er i samråd med lege, slik du gjør når du velger å «glemme» tablettene. Hvordan skal du ellers kunne stabiliseres på riktig nivå og på en kontrollert måte, hvis du «bevisst glemmer» medisinene dine slik? Det betyr jo at man ikke har kontroll på hvilken dose som egentlig er utgangspunktet ditt. Jeg tror den forrige legen din har sagt at det ikke er noen krise fordi en pasient ikke skal bli hysterisk om h*n skulle komme til å glemme å ta en tablett. Det er altså mer i betydningen «man dør ikke av det». Ikke at det ikke er så nøye hvis man gjør det mange ganger. 

Ta en prat med den nye legen din, snakk om symptomene dine, og bli enige om en plan for hvordan du skal følges opp. Det er ganske vanlig å ta blodprøve 4 ganger i året for å kontrollere stoffskiftet, og kanskje litt oftere hvis man ikke er stabil. 

Og hvis det er vanskelig å huske: kjøp en ukesdosett som du fyller opp hver søndag. Da ser du om du har tatt dagens tablett eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...