Gå til innhold

Kunne ønske jeg hadde familie som brydde seg mer om oss og barnebarnet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ingen gjør noe for å se barnet vårt. Vi må reise til besteforeldre hver gang de skal se oss. Vi drar på ferie i morgen, hadde et ørlite håp om at de kom innom i dag for å si god ferie til barnet vårt og oss. Da de kom hjem i ettermiddag etter å ha vært borte i 3 uker. Men selvfølgelig ble jeg skuffet igjen. Jeg vet det er dumt å håpe, men de hsr bare et barnebarn.. Er det flere som har det slik?

Og vennligst hold drittmeldinger for dere selv.

 

Anonymkode: daa50...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår situasjonen godt. Sånn er det hos oss også, bare det at de stiller opp for bror sin familie... vi vurderer å finne reservebesteforeldre

Anonymkode: 1e0bb...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg VELDIG VELDIG godt. Her er det ikke noe barn med i bildet, men vi er som luft for familien vår. 

Jeg har forsøkt og forsøkt i mange år å vise interesse for de andre, men det er kun enveis. Feks nå er det 8 mnd siden vi så den ene siden av familien og 2 mnd siden vi så den andre siden av familien og ikke hørt noe fra noen. Ser at folk koser seg med familiegrilling, sammenkomster, turer, småting og hjertet mitt knuser litt etter litt for hver dag som går 💔

familie er et helvete. 

Anonymkode: e9ee1...98a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere forventet at de skulle komme direkte på besøk til dere etter å ha vært 3 uker på reise? Jeg regner med dette er eldre mennesker, la de nå få senke blodtrykket før de føler på presset om å dra på barnebesøk. Dette er ikke ment som "drittmelding", men jeg mener det bare er rett og rimelig at yngre mennesker drar på besøk til de eldre.

Anonymkode: a75ef...b9e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det på samme måte.. aldri noe initiativ og hvis de plutselig skulle finne på å ta seg en tur, så er det mer kaffebesøk. Altså de sitter i sofaen med hver sin kaffekopp og mer opptatt med å skravle med oss enn med barna. Foreldrene til mannen er heldigvis helt fortapt i barnebarna og det er en glede å se det båndet de har skapt med de. Samtidig trist at mine foreldre går glipp av det, men det er hver sitt valg,,, 

Anonymkode: 77d87...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår situasjonen godt. Sånn er det hos oss også, bare det at de stiller opp for bror sin familie... vi vurderer å finne reservebesteforeldre

Anonymkode: 1e0bb...4dc

Skjønner dere godt. Har tenkt på det vi også.

Anonymkode: daa50...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har det på samme måte.. aldri noe initiativ og hvis de plutselig skulle finne på å ta seg en tur, så er det mer kaffebesøk. Altså de sitter i sofaen med hver sin kaffekopp og mer opptatt med å skravle med oss enn med barna. Foreldrene til mannen er heldigvis helt fortapt i barnebarna og det er en glede å se det båndet de har skapt med de. Samtidig trist at mine foreldre går glipp av det, men det er hver sitt valg,,, 

Anonymkode: 77d87...121

Jeg skjønner ikke at man vil miste den muligheten som besteforeldre. Jeg vet hvordan besteforelder jeg skal bli. 

Anonymkode: daa50...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere forventet at de skulle komme direkte på besøk til dere etter å ha vært 3 uker på reise? Jeg regner med dette er eldre mennesker, la de nå få senke blodtrykket før de føler på presset om å dra på barnebesøk. Dette er ikke ment som "drittmelding", men jeg mener det bare er rett og rimelig at yngre mennesker drar på besøk til de eldre.

Anonymkode: a75ef...b9e

De har vært på hytta i Telemark i 3 uker, er ikke snakk om farting rundt. 

Jeg er tildels enig med deg om at yngre besøker eldre. Men har man små barn, kan det være enklest å få besøk noen ganger 

Anonymkode: daa50...540

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har du/dere oppført dere da ?  Du virker ikke særlig sympatisk som sier "hold drittmeldingene for dere selv" før noen har ytret et ord.  Du sier indirekte at alle som ikke er enige/synes synd på dere bare kan holde kjeft.

Må bare minne deg på at dette er en DISKUSJONs-side.  Der DISKUTERER vi, og det vil komme frem synspunkt for og i mot.           Deal with it !

Anonymkode: c00e2...6a6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner deg VELDIG VELDIG godt. Her er det ikke noe barn med i bildet, men vi er som luft for familien vår. 

Jeg har forsøkt og forsøkt i mange år å vise interesse for de andre, men det er kun enveis. Feks nå er det 8 mnd siden vi så den ene siden av familien og 2 mnd siden vi så den andre siden av familien og ikke hørt noe fra noen. Ser at folk koser seg med familiegrilling, sammenkomster, turer, småting og hjertet mitt knuser litt etter litt for hver dag som går 💔

familie er et helvete. 

Anonymkode: e9ee1...98a

Føler med deg. Syntes det ser ut som alle andre henger med familien ofte. Det ser så koselig ut, samtidig som det stikker i hjertet. 

Anonymkode: daa50...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere forventet at de skulle komme direkte på besøk til dere etter å ha vært 3 uker på reise? Jeg regner med dette er eldre mennesker, la de nå få senke blodtrykket før de føler på presset om å dra på barnebesøk. Dette er ikke ment som "drittmelding", men jeg mener det bare er rett og rimelig at yngre mennesker drar på besøk til de eldre.

Anonymkode: a75ef...b9e

Hva mener du med eldre mennesker? Foreldrene mine er i midten av 50 årene, foreldrene til mannen min er rundt 60. Alle 4 er høyst oppegående. 

 

Skjønner deg godt TS! 

Foreldrene til mannen min er ikke så engasjerte, selv om de stiller opp på sin måte.

Foreldrene mine savner barnebarna om de ikke har sett dem på 3-4 dager, de flyr land og strand om mulig for å se dem i sommerferien om feriene våre overlapper, så det går 6-8 uker uten at de får se dem.jeg skjønner ikke de som ikke vil være besteforeldre. 

 

Du får tenke at det er foreldrene dine som går glipp av noe fantastisk! Man kan desverre ikke tvinge noen til å ville stille opp 

Endret av Visla
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan har du/dere oppført dere da ?  Du virker ikke særlig sympatisk som sier "hold drittmeldingene for dere selv" før noen har ytret et ord.  Du sier indirekte at alle som ikke er enige/synes synd på dere bare kan holde kjeft.

Må bare minne deg på at dette er en DISKUSJONs-side.  Der DISKUTERER vi, og det vil komme frem synspunkt for og i mot.           Deal with it !

Anonymkode: c00e2...6a6

Så godt du opplyste meg om det. Og du virker som en ordentlig menneskekjenner! Jeg har sett mange tråder med mye dritt og når man er lei seg, så er det det siste man trenger. 

Jeg kan si i fra om jeg lurer på meninga di, du hadde ikke et eneste svar på spm mitt.

Ha en fin kveld

Anonymkode: daa50...540

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Visla skrev:

Hva mener du med eldre mennesker? Foreldrene mine er i midten av 50 årene, foreldrene til mannen min er rundt 60. Alle 4 er høyst oppegående. 

 

Skjønner deg godt TS! 

Foreldrene til mannen min er ikke så engasjerte, selv om de stiller opp på sin måte.

Foreldrene mine savner barnebarna om de ikke har sett dem på 3-4 dager, de flyr land og strand om mulig for å se dem i sommerferien om feriene våre overlapper, så det går 6-8 uker uten at de får se dem.jeg skjønner ikke de som ikke vil være besteforeldre. 

 

Du får tenke at det er foreldrene dine som går glipp av noe fantastisk! Man kan desverre ikke tvinge noen til å ville stille opp 

Takk for gode ord. Mine er heller ikke så gamle. Høres ut som dine er flotte😊

Anonymkode: daa50...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler med deg. Syntes det ser ut som alle andre henger med familien ofte. Det ser så koselig ut, samtidig som det stikker i hjertet. 

Anonymkode: daa50...540

Ja det er så trist 💔💔😭😭😭 jeg skulle bare ønske at de var glad i meg og at jeg kunne være en god tante, søster, svigerinne, datter, svigerdatter.. men kan ikke presse folk til å være glad i en heller dessverre 😭😭😭 også SoMe nå i disse tider er jo livsfarlig, med alle man ser koser seg sammen 💔💔💔💔

Anonymkode: e9ee1...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de ikke er like familiekjær som det du er? Kanskje de har begynt å bli litt demente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør dere selv for å opprettholde kontakten? Husk det skal ikke bare gå en vei - selv om du mener at det er lettere for andre enn dere og farte rundt på besøk.

Hos oss er det omvendt. Hvis vi vil se samboers barnebarn, er det hele tiden vi som er nødt til å dra på besøk, invitere de på middag osv. Det er aldri snakk om å bli invitert tilbake. Men når de har bursdager så lar de høre fra seg om ikke samboer har overført penger til de, svigerbarn eller barnebarna. Selv får han ingenting igjen til sin bursdag. 

Anonymkode: 9f360...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan har du/dere oppført dere da ?  Du virker ikke særlig sympatisk som sier "hold drittmeldingene for dere selv" før noen har ytret et ord.  Du sier indirekte at alle som ikke er enige/synes synd på dere bare kan holde kjeft.

Må bare minne deg på at dette er en DISKUSJONs-side.  Der DISKUTERER vi, og det vil komme frem synspunkt for og i mot.           Deal with it !

Anonymkode: c00e2...6a6

Du mener DRITTMELDINGER er innafor? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for gode ord. Mine er heller ikke så gamle. Høres ut som dine er flotte😊

Anonymkode: daa50...540

De fleste besteforeldre nå er jo ikke gamle! Oldefaren til barna mine er over 80, han er gammel. 

Tror foreldrene mine har mer energi enn meg som småbarnsmor. Ja de er flotte, men kan bli litt masse av og til. Men heller det enn svigerfar som vi treffer 1-2 ganger i året. Han forventer vi skal pakke bilen og kjøre i 7 timer for å besøke han, mens han som har fri halve året gidder ikke å komme å besøke oss. Har kanskje vært på besøk hjemme hos oss max 5 ganger på 10 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Visla skrev:

De fleste besteforeldre nå er jo ikke gamle! Oldefaren til barna mine er over 80, han er gammel. 

Tror foreldrene mine har mer energi enn meg som småbarnsmor. Ja de er flotte, men kan bli litt masse av og til. Men heller det enn svigerfar som vi treffer 1-2 ganger i året. Han forventer vi skal pakke bilen og kjøre i 7 timer for å besøke han, mens han som har fri halve året gidder ikke å komme å besøke oss. Har kanskje vært på besøk hjemme hos oss max 5 ganger på 10 år. 

Du har nok rett i at besteforeldre er 50/60 år. De er også gjerne i full jobb, og mange av de har foreldre i live. Det er ikke lenger sånn at eldre får masse kommunal hjelp. Idag er det sånn at pårørende/ barna har masse jobb med å følge opp gamle og syke foreldre.

I tillegg så forventes det at de skal stille opp som barnevakt for barnebarna sånn at småbarnsforeldrene får kjærestetid eller tid til å slappe av. Vet at ikke det var tema hos ts, men nevner likevel forventningene til mange småbarnsforeldre.  

Når man har bikka 50 så blir også ting tyngre. Det blir tyngre og jobbe, samtidig så kommer sykdommer og plager krypende. 

Anonymkode: 9f360...c4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Tatja skrev:

Du mener DRITTMELDINGER er innafor? 

Nei, men man starter ikke et innlegg på en sånn måte som TS her gjør.  Det har med alminnelig høflighet på en diskusjonside å gjøre.

Anonymkode: c00e2...6a6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...