Gå til innhold

Hei, jeg er egentlig dieselfrelst men vurderer nå faktisk el bil pga alle avgifter og dieselprisen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må kjøpe meg ny bil innen et par mnd pga min kjære dieselbil ikke gikk igjennom eu kontrollen og det vil koste mye mer enn bilens verdi å reparere den. Så nå har jeg åpnet så smått for elbil men er i tvil om det er et trykt valg, men det er det jo ikke å ha diesel heller nå i denne idiotiske tiden med alt det klimamaset og forby ditt og datt..... 

Ser i grunn kun for meg en eldre tesla model s fra 2013-14 årgangen, har maks 350k å legge i ny bil og kjører mye så må ha et kraftig batteri, dermed utelukkes så og si alle andre elbiler.... 

Er det trygge kjøp med 2013 modeller tesla eller er det stor sannsynlighet for mye problemer? 

Er det andre el biler jeg bør se litt på, men som sagt, de må ha lang rekkevidde! 

Det smerter meg å skrive dette da jeg egentlig hater elbiler eller lekebiler som jeg og mange kaller de, men kan takke frp og høyre for dette..! Biler skal gå på diesel og bensin, ikke el!! Men noen skal bestemme over alle, vi kan hvertfall ikke klage på russland, for norge er mye værre selv!!!!

Anonymkode: e1c30...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å kjøpe brukt Tesla, med de problemene de har som nye, er jo risikosport på høyt nivå! Men lykke til, du finner fort om det var lurt eller ikke.

Anonymkode: 030c9...858

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å kjøpe brukt Tesla, med de problemene de har som nye, er jo risikosport på høyt nivå! Men lykke til, du finner fort om det var lurt eller ikke.

Det er nettopp dette jeg er veldig redd for, men har ikke så god lønn så om literprisen på diesel kommer over 20 kr blir det ikke mye kjøring. Men samtidig blir sikkert strømmen dyr også.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må kjøpe meg ny bil innen et par mnd pga min kjære dieselbil ikke gikk igjennom eu kontrollen og det vil koste mye mer enn bilens verdi å reparere den. Så nå har jeg åpnet så smått for elbil men er i tvil om det er et trykt valg, men det er det jo ikke å ha diesel heller nå i denne idiotiske tiden med alt det klimamaset og forby ditt og datt..... 

Ser i grunn kun for meg en eldre tesla model s fra 2013-14 årgangen, har maks 350k å legge i ny bil og kjører mye så må ha et kraftig batteri, dermed utelukkes så og si alle andre elbiler.... 

Er det trygge kjøp med 2013 modeller tesla eller er det stor sannsynlighet for mye problemer? 

Er det andre el biler jeg bør se litt på, men som sagt, de må ha lang rekkevidde! 

Det smerter meg å skrive dette da jeg egentlig hater elbiler eller lekebiler som jeg og mange kaller de, men kan takke frp og høyre for dette..! Biler skal gå på diesel og bensin, ikke el!! Men noen skal bestemme over alle, vi kan hvertfall ikke klage på russland, for norge er mye værre selv!!!!

Om du kjører mye, bør du også tenke litt på kraftig hjemmelading. 10A lading i vanlig stikkontakt holder nok ikke for ditt bruk.

Den store fordelen med gamle Teslaer er dog at du får gratis superlading som følger bilen. Senere (2017?) er dette endret til å følge eier.

Ta en titt på inventory modellene hos Tesla:

https://www.tesla.com/no_NO/inventory/used/ms

Anonymkode: 355ae...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10A lading og sette på bilen om natta holder vel til de fleste?

Anonymkode: 96258...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

10A lading og sette på bilen om natta holder vel til de fleste?

Anonymkode: 96258...faf

Kommer helt an på hvor mye man kjører. Det er ikke størrelsen på batteripakken som er det avgjørende, noe mange frykter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke bil i det hele tatt og det er ikke noe problem når man bor i by.

Anonymkode: dac24...33c

Og da mener du det er sin plass og hvite hva andre skal kjøpe?! Pass dine egne saker med din fullstendige uvitenhet!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.7.2019 den 21.40, AnonymBruker skrev:

Du får en Tesla Model 3 SR+ til under 380.000, men det er vel litt i overkant det da.

Har du sett på en oversikt som dette?

https://www.nettavisen.no/livsstil/stor-oversikt-pris-og-rekkevidde-pa-elbiler/3423592000.html

Hvor langt kjører du i det daglige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.7.2019 den 22.09, AnonymBruker skrev:

Nja, hvis man kjøper en såpass gammel bil så vil jeg tro at de fleste problemene er fikset alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, er fantastiske BMW 535D din et vrak?😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal jeg fortelle deg om en annen ting det ikke snakkes høyt om? Eksplosjoner. Sist gang smalt det i Sandvika, i friluft. Hva skjer om en hydrogenbil går av midt nede i Oslofjordtunnelen i rushtida?

Batteribilene brenner opp de også! Det ble evakuert 4 leiligheter på Lillestrøm i natt, da det sto en elsparkesykkel til lading....inne!! Og du mener detter er trygt?

Ellers så kan du lese deg litt opp på denne artikkelen

Endret av tdm900
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, NBA skrev:

Jøss, er fantastiske BMW 535D din et vrak?😂

Tviler på at det er 535D som har skrevet dette, han har jeg ikke sett her på kg på mange uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.7.2019 den 7.38, tdm900 skrev:

Batteribilene brenner opp de også! Det ble evakuert 4 leiligheter på Lillestrøm i natt, da det sto en elsparkesykkel til lading....inne!! Og du mener detter er trygt?

Ellers så kan du lese deg litt opp på denne artikkelen

Du drar inn en billig elsparkesykkel i en diskusjon om elbiler. Til og med for deg er dette lavmåls. Prøv igjen.

Fikk du med deg at jeg snakket om en eksplosjon av hydrogen inni en tunnel? Lykke til med å få bort alt hydrogenet da, før det smeller. Grunnen til at eksplosjonen i Sandvika var såpass begrenset, var at mye av hydrogenet steg før det smalt. Du får ikke den luksusen i en tunnel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du drar inn en billig elsparkesykkel i en diskusjon om elbiler. Til og med for deg er dette lavmåls. Prøv igjen.

Fikk du med deg at jeg snakket om en eksplosjon av hydrogen inni en tunnel? Lykke til med å få bort alt hydrogenet da, før det smeller. Grunnen til at eksplosjonen i Sandvika var såpass begrenset, var at mye av hydrogenet steg før det smalt. Du får ikke den luksusen i en tunnel. 

Har det smelt noe hydrogen i en tunnel da? At det skjedde i Sandvika er oppklart, og vil bli passa på at det samme ikke skjer igjen. Og at jeg drar inn sparkesykkel er fordi det er ønske om det fra høyere hold, at vi skal bruke med sykkel. Derfor vil svært mange av oss som kjøper ny sykkel har en med batteri på, for å hjelpe på framdriften. Det kommer jo fra høyere hold om at vi skal sykle mer, og derfor kommer også sparkesykkelen inn. Følger du ikke med såpass???

Dessuten har Audi svart på kundene sine ønsker om framdrift av bil, les denne!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dét tror jeg ikke på 😂 Alle diesel-elskere vet at elbilen snart koster like mye som en fossilbil! Staten trenger pæng! Og i tillegg vurdere å kjøpe brukt Tesla? Nei, denne tråden virker ikke å være sann 😂

Anonymkode: af52e...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...