Gå til innhold

Barnefar/samboer hjelp..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor skal jeg begynne.. Jeg har en sønn på 1.5år og vi er på ferie. Samboer setter jobb så høyt at han ikke tok seg fri når jeg har fri.. Sa han fikk ta en av de obligatoriske 3 ukene lille skal ha sammenhengende.. Nå dro vi på søndag, mandag gikk kjempe bra uten at jeg hadde hørt noe fra han.. helt til jeg spurte hvordan dagen hans hadde vært og om det gikk bra, så sa han at han hadde hatt fri hele dagen.. Vi er 1 time unna han... Så sier han at han tar seg en tur dette var klokken 14.. Han kommer etter guttungen har lagt seg.. Vi er hos mine foreldre og han snakker bare om bil og jobben.. Så drar han igjen og jeg hører ikke fra han igjen før en melding i går hvor det sto natta.. Så sier han i dag at han skal ut med noen venner i dag og kan komme i morgen.. Jeg har begynt å miste følelser da han ikke gjør noe hjemme, med lille eller med meg annet enn sex.. 

Hva skal jeg gjøre og hvordan? 

Anonymkode: 1f0ea...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du hatt en rolig og saklig samtale med han om dette? Hvor du forteller hvordan det føles for deg?

Anonymkode: f2d24...b13

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du hatt en rolig og saklig samtale med han om dette? Hvor du forteller hvordan det føles for deg?

Anonymkode: f2d24...b13

Istedenfor å vinkle det fra TS sin side ("jeg blir lei meg fordi....") så ville jeg spurt han om han har det bra og funnet ut av grunnen til at an ikke ønsker å være med familien sin...

For meg høres det ut som han ikke har lyst til å være med familien - og for familiens del er det bedre å finne ut av den grunnen og rydde opp i det, enn at TS skal komme med sine følelser og sårhet. Misforstå meg rett, jeg forstår utmerket godt at TS er lei seg for dette. Men det vil ikke løse problemet!

Håper du kan forsøke å gi han space nok til å la han fortelle hvordan han har det, fordi det høres virkelig ut som han ikke har det så greit. Og da får ikke du det så greit heller TS, og det er det ingen som vinner på. Prøv å nøst opp i bakgrunnen til oppførselen hans, og så kan dere selvfølgelig snakke om sårheten din også. Det kan hende han har større forståelse eller aksept for den også, når det virkelige problemet kommer frem.

jeg prøver ikke å bagatellisere deg og dine følelser TS, og jeg forstår de utmerket godt. Men det kan hende at hele situasjonen løser seg bedre/enklere hvis du klarer å legge de tilside og la mannen komme frem og forklare. Jeg er redd sjansen for at han trekker jeg ENDA mer tilbake er større hvis du kommer med dine følelser, det er lett å føle seg anklaget/angrepet i den situasjonen.

 

Hold oss oppdatert! Lykke til ❤️

Anonymkode: dec5f...e5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Istedenfor å vinkle det fra TS sin side ("jeg blir lei meg fordi....") så ville jeg spurt han om han har det bra og funnet ut av grunnen til at an ikke ønsker å være med familien sin...

For meg høres det ut som han ikke har lyst til å være med familien - og for familiens del er det bedre å finne ut av den grunnen og rydde opp i det, enn at TS skal komme med sine følelser og sårhet. Misforstå meg rett, jeg forstår utmerket godt at TS er lei seg for dette. Men det vil ikke løse problemet!

Håper du kan forsøke å gi han space nok til å la han fortelle hvordan han har det, fordi det høres virkelig ut som han ikke har det så greit. Og da får ikke du det så greit heller TS, og det er det ingen som vinner på. Prøv å nøst opp i bakgrunnen til oppførselen hans, og så kan dere selvfølgelig snakke om sårheten din også. Det kan hende han har større forståelse eller aksept for den også, når det virkelige problemet kommer frem.

jeg prøver ikke å bagatellisere deg og dine følelser TS, og jeg forstår de utmerket godt. Men det kan hende at hele situasjonen løser seg bedre/enklere hvis du klarer å legge de tilside og la mannen komme frem og forklare. Jeg er redd sjansen for at han trekker jeg ENDA mer tilbake er større hvis du kommer med dine følelser, det er lett å føle seg anklaget/angrepet i den situasjonen.

 

Hold oss oppdatert! Lykke til ❤️

Anonymkode: dec5f...e5a

Har prøvd space, vi går til familievernkontoret men føler ikke det hjelper.. Har ikke nok energi til å jobbe med alt som bør jobbes med.. Den begynner å gå ut over sønnen vår.. 

Anonymkode: 1f0ea...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du hatt en rolig og saklig samtale med han om dette? Hvor du forteller hvordan det føles for deg?

Anonymkode: f2d24...b13

Ja har prøvd det men føler ikke helt at det går inn.. Kan være bra i 3 dager etter en samtale også blir det likt ifjen om ikke verre fordi da tar han med seg det videre i fremtidige krangler 

Anonymkode: 1f0ea...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...