Gå til innhold

Gjerrighet. Igjen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En familie har invitert seg på besøk til oss. Koselig, tenkte vi. Vi har rigget til for dem og tok imot med et deilig måltid og god drikke. 

Nå har de vært her i 10 dager og vi betaler alt. Inkludert aktiviteter. Og is. Mannen min sa i dag at vi synes det er naturlig at de betaler noe av gildet fra nå, men da ble de fornærmet. 😱 

Gud hjelpe meg. De har mistet hele sjarmen. 

Jeg tror vi sier at besøket er over snart. 🤷‍♀️

Anonymkode: 63e81...b77

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

🙄 går det ann å være så tøffel? Her har dere satt dere selv i en kjip situasjon. Send dem på dør, og tenk dere nøye om før dere godtar at noen inviterer seg selv til dere igjen.

Anonymkode: 9f2a9...ff7

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere med i en kristen sekt elns?

Anonymkode: 559e5...591

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å heisann. En kristen sekt er sikkert mye triveligere enn dette besøket. 😅 De har vel i hvert fall et samhold og noen sangleker. 

Vel, jeg synes ikke det er så lett når de synes noe annet enn oss er det naturlige. Jeg husker sterke elementer av det også i USA. De vi besøkte ble fornærmet når vi tilbød oss å betale. 

Men disse er norske altså. Jeg skjønner bare ikke hvorfor de er så kjipe. 

TS.

Anonymkode: 63e81...b77

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En familie har invitert seg på besøk til oss. Koselig, tenkte vi. Vi har rigget til for dem og tok imot med et deilig måltid og god drikke. 

Nå har de vært her i 10 dager og vi betaler alt. Inkludert aktiviteter. Og is. Mannen min sa i dag at vi synes det er naturlig at de betaler noe av gildet fra nå, men da ble de fornærmet. 😱 

Gud hjelpe meg. De har mistet hele sjarmen. 

Jeg tror vi sier at besøket er over snart. 🤷‍♀️

Anonymkode: 63e81...b77

Greit nok at dere spanderer maten hjemme, men dere betaler også aktivitet og is når dere er ute, makan til frekkhet og uoppdragelighet. De har vel penger selv til å betale for slike ekstra utlegg.

Vedder for at de heller ikke betaler litt for seg når de drar, selv om det er helt vanlig folkeskikk.

Nei, slike mennesker hadde jeg verken orket eller hatt økonomi til å ha i livet mitt.

 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøsses! Det koster ikke lite å fø på en hel familie i ti dager. Jeg synes det er utrolig frekt å invitere seg på besøk hjem til andre såpass lenge og overlate alle utgiftene til dem, og så attpåtil bli fornærmet når de blir bedt om å bidra. Hvis det ikke er noe du har unnlatt å fortelle her, som at de har betalt tilsvarende beløp på fornøyelser for dere alle eller noe, har du min fulle støtte. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Tre dager gamle gjester lukter" er et gammelt munnhell. Det er nok ikke helt feil, selv i dusjbadets dager.

Anonymkode: 5fbd2...c81

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår meg ikke på folk som legger seg inn på andre i ferier..

Anonymkode: 88e40...823

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En familie har invitert seg på besøk til oss. Koselig, tenkte vi. Vi har rigget til for dem og tok imot med et deilig måltid og god drikke. 

Nå har de vært her i 10 dager og vi betaler alt. Inkludert aktiviteter. Og is. Mannen min sa i dag at vi synes det er naturlig at de betaler noe av gildet fra nå, men da ble de fornærmet. 😱 

Gud hjelpe meg. De har mistet hele sjarmen. 

Jeg tror vi sier at besøket er over snart. 🤷‍♀️

Anonymkode: 63e81...b77

Hvorfor?!

Anonymkode: 75d6b...38a

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg skjønner at vi har vært litt ‘tøffel’ da. Men helt oppriktig er det ikke så lett heller. Enklere med søsken eller annen nær familie. 

På spørsmål om ‘hvorfor’ så har jeg ikke bedre svar enn at de har regnet med det og f.eks. stilt seg bort fra kassa der man betaler. 

 

TS. 

Anonymkode: 63e81...b77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt sier man i fra dag en. Ikke etter ti dager. 

Anonymkode: 287bc...c77

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, jeg skjønner at vi har vært litt ‘tøffel’ da. Men helt oppriktig er det ikke så lett heller. Enklere med søsken eller annen nær familie. 

På spørsmål om ‘hvorfor’ så har jeg ikke bedre svar enn at de har regnet med det og f.eks. stilt seg bort fra kassa der man betaler. 

 

TS. 

Anonymkode: 63e81...b77

Hvordan kunne de regne med å bli påspandert?

Det er synd at dere ikke tok det opp med de med en gang dette med at de selvfølgelig må betale sin del av mat, iskrem og aktiviteter.

Anonymkode: 75d6b...38a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

de har regnet med det og f.eks. stilt seg bort fra kassa der man betaler. 

Dere kunne ha sendt betalingskrav på Vipps etter første handletur.

Dere kan fremdeles sende et slikt krav på Vipps til de.

Anonymkode: 75d6b...38a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere ikke avtalt lengden på besøket heller?

Anonymkode: ced59...711

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har dere ikke bare opprettet et oppgjør i vipps og lagt inn fortløpende der? Det gjør vi alltid når vi er sammen med andre..

Anonymkode: 73825...06a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har vel ikke avtalt noe fordi vi ikke har hatt utfordringer som dette før. Det har pleid å bare gå seg til. Dele litt her og der og så går det sånn tålig opp til slutt. Betalingskrav på VIPPS høres for meg helt fjernt ut. Sorry det altså. 

Vel, vi lærer jo til neste gang. 

 

TS. 

Anonymkode: 63e81...b77

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 dager! Hjelpes... Og i tillegg betale alt av aktiviteter mm? Helt utrolig at de klarer å være så frekke. Jeg fatter det bare ikke. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere har bedt de reise?

Anonymkode: 81a25...228

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også undrende over at de har vært hos dere i ti dager ??! Kommer de veldig langveis fra? Det er veldig ufint å ikke tilby seg å dele på utgifter. 

Anonymkode: d9df0...412

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...