Gå til innhold

Du som er servitør - hva er din verste opplevelse på jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og hva tenker du om yrket ? Og hva tenker du om kundene ? Er de høflige stort sett? 

Anonymkode: 7f27a...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En gruppe mannfolk som tok lønningspils og i starten bare kom med morsomme kommentarer og var i godt humør. En av dem ble skikkelig sleskete etter hvert. Slo meg over rumpa å lurte på om jeg ikke skulle bli med han på do så jeg fikk kjenne på et ordentlig mannfolk. Altså fy faen.... om han ble kasta på huet og ræva ut med beskjed fra sjefen om å aldri komme tilbake? Ja.. 

Anonymkode: c06be...d9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble befølt i skrittet utenpå buksa og tatt på rumpa, ble politisak..

Anonymkode: a1f03...ae6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke servitør, men ryddepike på Cafena, NAF-huset, i hine hårde.

Som 16-åring hadde jeg fullt brett, type lite bærbart brett, og var på vei til oppvasken med det. Men noen geskjeftige sjeler ville rydde det bordet de skulle sette seg ned ved, og fylte opp ytterligere.

Jeg var for spak den gangen til å si noe. Det skulle ha vært i dag...

Anonymkode: 8ebed...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt sommerjobb som servitør noen ganger, samt betjening. Dette var på et idyllisk og unikt sted med mange turister. Jeg likte betjeningen best. Mindre stress, og hadde mange morsomme og fine samtaler med gjestene.

Servitørjobben er hektisk, og det er alltid noen som vil være stygge og utakknemlige. Folk som skal fortelle deg hvordan maten skal smake, når du vet at den smaker akkurat slik den skal. Etter noen tilfeller fant jeg ut at det beste er å tilkalle kokken selv eller sjefen, for slike gjester kommer aldri til å bli fornøyd, og vil i alle fall ikke høre på en "udugelig" servitør. Sjefen hadde heldigvis bein nok i nesa til å vise gjestene ut om de bare var der for å lage kvalm.

Det verste var lukkede selskap på kveldstid, hvor promillen steg for hver rett. Sjokkerende hva enkelte klarer å lire ut av seg med nok alkohol innabords. Virker også som om fåtallet er klar over at servitørene er viktige for at gjestene får en god opplevelse, ikke bare de som står på kjøkkenet eller underholder. Trikset er å gjøre seg selv så synlig som mulig - snakk med dem, spør dem om de ønsker noe (er det noe JEG kan gjøre for dere?), og rett og slett bare sørge for at de er fornøyde.

Verste opplevelsen var etter et selskap hvor de måtte ha servert noe en av gjestene ikke tålte. Vi hadde ikke egne toaletter for ansatte på stedet og en gjest hadde glemt å skylle ned i do... Jeg spiste ikke den kvelden, for å si det sånn.

Anonymkode: 0cf96...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber ikke som det nå, men har gjort det. Ene gangen var på restauranten på et hotell. Mye barnefamilier der siden den lå rett ved en fornøyelsespark. Var buffet der, så serverte bare drikke, ryddet osv. Syns det gikk fint. Trivelige gjester. 

Jobbet på en selskapsrestaurant en annen gang. Strengt regime. Alt måtte være formelt og ordentlig. Var nesten militært. Når gjestene kom måtte vi stå rette i ryggen og musestille ved veggen. Vi måtte være synkroniserte og raske når vi serverte og ryddet. Måtte bære MYE! Jeg fikk mye kjeft av sjefene/ hovmester. Gjestene var OK. Overså oss stort sett. Men på kvelden når de hadde fått i seg noen glass var det noen ekle mannfolk.

Anonymkode: c4574...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...