Gå til innhold

Dyp rynke i pannen - 26 år gammel.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er 26 år gammel, og har én dyp rynke i pannen som jeg gjerne vil gjøre noe med. Jeg har kombinert hud som lett blir dehydrert, så ser ikke bort ifra at det har påvirket huden min litt. Det er ikke en rynke som forsvinner dersom jeg forsøker å "spenne" huden. Jeg har en ganske grei hudpleierutine, men det har vært vanskelig fordi jeg har hatt store problemer med akne. Har fortsatt litt problemer. Jeg har nå dype arr på kinnene mine som jeg trolig aldri kommer til å bli kvitt (har prøvd fillers, men det fungerer tydeligvis ikke på den typen arr jeg har). Bruker SPF 50 hver dag, retin-a omtrent to ganger i uken, går til dermaneedling behandling omtrent én gang i måneden. Bruker mange fuktighetsgivende produkter, spesielt på kveldstid siden det da ikke gjør noe hvordan jeg ser ut.

Har ganske lang panne, så jeg tror også det kan ha noe å gjøre med denne ene rynken min. Kjenner jeg har skikkelig lyst til å gjøre noe med den, og det er vel kanskje ikke noe annet enn fillers som kan hjelpe, i tillegg til de behandlingene jeg allerede får? Men er det i det hele tatt mulig å ta fillers i en rynke uten at det blir synlig for andre at jeg har gjort nettopp det? Og hvilke fillers er det eventuelt som er mest passende?

Anonymkode: 39123...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Botox og filler er nok det eneste som vil hjelpe skikkelig dersom rynken er veldig dyp/kraftig.

Anonymkode: cb81e...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.7.2019 den 12.38, AnonymBruker skrev:

Er 26 år gammel, og har én dyp rynke i pannen som jeg gjerne vil gjøre noe med. Jeg har kombinert hud som lett blir dehydrert, så ser ikke bort ifra at det har påvirket huden min litt. Det er ikke en rynke som forsvinner dersom jeg forsøker å "spenne" huden. Jeg har en ganske grei hudpleierutine, men det har vært vanskelig fordi jeg har hatt store problemer med akne. Har fortsatt litt problemer. Jeg har nå dype arr på kinnene mine som jeg trolig aldri kommer til å bli kvitt (har prøvd fillers, men det fungerer tydeligvis ikke på den typen arr jeg har). Bruker SPF 50 hver dag, retin-a omtrent to ganger i uken, går til dermaneedling behandling omtrent én gang i måneden. Bruker mange fuktighetsgivende produkter, spesielt på kveldstid siden det da ikke gjør noe hvordan jeg ser ut.

Har ganske lang panne, så jeg tror også det kan ha noe å gjøre med denne ene rynken min. Kjenner jeg har skikkelig lyst til å gjøre noe med den, og det er vel kanskje ikke noe annet enn fillers som kan hjelpe, i tillegg til de behandlingene jeg allerede får? Men er det i det hele tatt mulig å ta fillers i en rynke uten at det blir synlig for andre at jeg har gjort nettopp det? Og hvilke fillers er det eventuelt som er mest passende?

Anonymkode: 39123...b52

Er du sikker på at ikke det jeg har uthevet gjør vondt verre? Jeg har hørt at syrer kan ta bort den naturlige hinnen huden har. Synes det høres ut som du gjør for mye med huden din. Hvordan er kostholdet ditt? Jeg har hørt om flere som har fått bedre hud etter endring av kosthold. Har også lest at Nattlysolje ( evening primrose oil ) skal være bra mot akne. Samt naturlige oljer som jojoba, rosehip seed oil etc. Mener akne har med hormoner å gjøre?  Noen typer mat stabiliserer hormoner, som f.eks maca pulver. Du kan ha det i müslien/frokostblandingen din. Og gåturer/løpeturer i frisk luft! Drikke mye vann. Av og til kan det enkle ofte være det beste.

Det kan også være at denne linjen du nevner, ikke er så ille for andre, som du selv føler at den er.

Anonymkode: a026e...dc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

P.s: skrev nettopp her. Glemte å nevne at nattlysolje skal tas i kapsel internt, mens de andre to oljene ( jojoba og rosehip seed oil ) skal smøres på huden. Mener også å ha lest at Udos Choice oljer ( det er vel nattlysolje i den og? ) som kosttilskudd skal være bra.

Anonymkode: a026e...dc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Er du sikker på at ikke det jeg har uthevet gjør vondt verre? Jeg har hørt at syrer kan ta bort den naturlige hinnen huden har. Synes det høres ut som du gjør for mye med huden din. Hvordan er kostholdet ditt? Jeg har hørt om flere som har fått bedre hud etter endring av kosthold. Har også lest at Nattlysolje ( evening primrose oil ) skal være bra mot akne. Samt naturlige oljer som jojoba, rosehip seed oil etc. Mener akne har med hormoner å gjøre?  Noen typer mat stabiliserer hormoner, som f.eks maca pulver. Du kan ha det i müslien/frokostblandingen din. Og gåturer/løpeturer i frisk luft! Drikke mye vann. Av og til kan det enkle ofte være det beste.

Det kan også være at denne linjen du nevner, ikke er så ille for andre, som du selv føler at den er.

Anonymkode: a026e...dc5

Takk for svar. Jeg bruker det mildeste produktet med retin-a, jeg tror det er 0.0025%, og bruker bare en ørliten ert blandet sammen med fuktighetskrem (med flere lag fuktighetskrem under). Det er for å bli gradvis vant med retin-a, det gir ikke synlig peeling av huden min. Dermaneedling er bare én gang i måneden, det er ikke daglig. Nattlysolje har jeg tatt i kapselform i flere år, har variert med ulike mengder av det. Det hjelper litt, så jeg har fortsatt med det. Jeg bruker også ulike former for oljer hver eneste kveld, og jeg bruker da både jojoba og rosehip som du viser til, i tillegg til advokado.

Huden min er genetisk, jeg har vært til hudlege flere ganger, men får beskjed om at de ikke kan gjøre noe med det. Har en søster som hadde det samme problemet, for henne gikk det ikke bort før hun fylte 40. Jeg har nok ikke et perfekt kosthold, og spiser nok litt for mye sukker, mel og melk (har hørt at begge deler kan påvirke huden). Holder på med å begrense melkebruken (bytter ut med andre former for plantemelk), forsøker å begrense sukker til 1 til 2 kvelder i uken, og forsøker å spise mindre hvitt mel. Jeg går noen turer her og der, men vet at jeg burde trent mer. Føler meg ofte sliten etter jobb, så det blir ikke så ofte. Men huden min er altså genetisk, det kommer neppe uanset til å bli fikset av litt mer frisk luft.

Anonymkode: 39123...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Warrior

Har du vært mye i syden? Der må du i alle fall bruke solfaktor 50. I Norge er ikke sola så sterk. Du får ikke bort rynker uten botox. Kremer for rynker er bare bortkastet og er du under 30 så ikke bruk rynkekrem. Det gir motsatt effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/22/2019 at 6:35 PM, Kvelertak said:

Har du vært mye i syden? Der må du i alle fall bruke solfaktor 50. I Norge er ikke sola så sterk. Du får ikke bort rynker uten botox. Kremer for rynker er bare bortkastet og er du under 30 så ikke bruk rynkekrem. Det gir motsatt effekt.

Jeg har aldri vært mye i syden nei, er hvit som et laken. Er klar over at "rynkekremer" ikke er noe å satse på, det bruker jeg heller ikke.

Anonymkode: 39123...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel en bekymringsrynke, som kommer av at du spenner muskulaturen ubevisst? Hva med å jobbe med avspenningsteknikker? Jeg tror du vil få mest ut av det, på sikt. Både med tanke på rynker, og med tanke på alt annet som stress vil gjøre med kroppen din.

Anonymkode: 0c825...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Botox eller filler er vel det eneste som vesentlig kan redusere en dyp rynke, ellers så har jeg også vært plaget av horrmonell akne siden jeg var 12, og har arr etter det. Er over 30 nå og det som "reddet" huden min var calcium-d glucarate. Får sjelden vonde kviser lenger, og de går fortere bort siden hormonene ikke lenger booster betennelsen.

Anonymkode: 65cee...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...