Gå til innhold

Ta hull i ørene på barn, ta begge hull samtidig?


lady90

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal de ellers bruke? Hulltang?

Anonymkode: 79eeb...7ec

Der jeg kommer fra har det ikke vært lov å bruke sånne pistoler siden 00-tallet. Ante ikke at det var lov i Norge i 2019. Man skal selvfølgelig bruke hul nål for å unngå unødvendig smerte og for å minske risikoen på infeksjoner osv. 

Anonymkode: f1df4...bc9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Tamsi skrev:

Samme her, jeg vokste opp i en småbygd med to timer til nærmeste studio (om det fantes på den tiden). Absolutt alle jeg kjenner tok hos frisør, så kanskje de fikk god trening. Jeg har iallefall tatt åtte hull hos ulike frisører, fire i percingstudio. Jeg fikk betennelse i 1 av 8 frisørhull og 3 av 4 i studio :tommelopp: 

Alle gamlisene jeg kjenner tok hull i øret med synål og potet, betyr ikke at det anbefales. 

Anonymkode: f1c5a...975

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye tryggere å gjøre det hos proffe tatovører!! Dessuten er det stor sjanse for skjevhet og å ta hullene på triggerpunkter som kan føre til mye ubehag senere. 

Anonymkode: cb2df...7ef

Triggerpunkter eksisterer ikke i øreflippen...

Så mange i Norge som har tatt hull i ørene med pistol, og så få som får alvorlige infeksjoner eller andre komplikasjoner, så tror jeg vi kan konkludere med at det er trygt. Skjeve hull kan du få hos tatovør også.

Anonymkode: f19bc...365

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tamsi
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle gamlisene jeg kjenner tok hull i øret med synål og potet, betyr ikke at det anbefales. 

Anonymkode: f1c5a...975

Anbefalingene stemmer overhodet ikke med mine erfaringer. Jeg har vært mer heldig med hull tatt hjemme enn i studio. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, gjør de hull i ørene med pistol i 2019 i Norge???

Anonymkode: f1df4...bc9

Ikke bare ørene men også nese (med samme pistol) De har også et opplegg for navel. Og opplæringen er like mangelfull som den alltid har vært. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde absolutt ikke satt en frisør til å sette hull på huden til barnet mitt. Klippe hår skal de få lov til, men skal noen pierce huden skal de være utdannet innen piercing. 

Anonymkode: 5297d...a61

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok med pistol i øreflippen som 12-åring, og ytterligere to i øreflippen på piercingstudio som voksen. 

Jeg er i utgangspunktet helt for å velge piercingstudio over frisøren. Som flere argumenterer, det er jo de som virkelig kan dette og bruker beste utstyret og så videre. 

Samtidig passer ikke erfaringen min inn med det, dessverre. De med pistol var det aldri noe trøbbel med og de grodde raskt og fint. De tatt med piercingstudio har fortsatt ikke grodd skikkelig, enda det har gått over et år... Og før noen spør, jeg har virkelig gjort ALT piercingstudioet har anbefalt, inkludert vært på sjekk der flere ganger. De har heller ingen god forklaring på hvorfor det ikke gror (tror muligens de tror jeg driter i rens og slik, men det gjør jeg selvsagt ikke!) Uansett, vil forsåvidt fortsatt anbefale piercingstudio over frisøren - men det er jo ingen garantier for at det blir uproblematisk heller. 

Anonymkode: be4f9...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lady90 skrev:

Vår jente på 6 maser om hull i ørene før skolestart siden alle venninnene hennes har fått. Trodde man burde ta begge ørene samtidig, men når vi var innom en frisør igår så tok de kun ett og ett øre av gangen grunnet noe med vinkelen etc. 

Hva anbefales egentlig? 

Og er det vits å bruke emla krem? Hjelper det? 

Man tar bare ikke hull i ørene på så små barn. De klarer ikke holde hullene rene oog å holde fingrene unna. 

Rsultatene er altfor ofte massive infeksjoner, og store arr i øreflippene for resten av livet. 

Anonymkode: 2564c...c93

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri hørt om noen som har tatt hull i ørene på et percingstudio, heller ingen som har problemer som du beskriver. Dette må være et problem for ytterst få. 

Anonymkode: eddb1...a2e

Jeg kjenner flere som har fått problemer etter hull i ørene med pistol. Søsteren min sliter fortsatt med verk, blod og ujevne hull 10 år etter... 

Ta hull med nål hos piercingstudio! 

Anonymkode: 1e2ed...a61

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner flere som har fått problemer etter hull i ørene med pistol. Søsteren min sliter fortsatt med verk, blod og ujevne hull 10 år etter... 

Ta hull med nål hos piercingstudio! 

Anonymkode: 1e2ed...a61

Noen på dette forumet fremsnakker piercinsinstitutter så en kan lure på om de har en egen interesse i  dette. 

Infeksjoner etter piercing skjer ikke nødvendigvis når hullene i menneskekroppen blir satt, men i tiden etterpå. Ergo er der ingen forskjell på hvor hullene blir laget. 

Anonymkode: 2564c...c93

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde de tatt ett øre av gangen hadde datteren min hatt hull i kun ETT øre 😂

Det er mange som kan ta begge ørene i en jafs! Vår frisør skyter i begge ørene samtidig. (Ett menneske altså, med to pistoler! 🤪)

Anonymkode: 3b75f...232

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Noen på dette forumet fremsnakker piercinsinstitutter så en kan lure på om de har en egen interesse i  dette. 

Infeksjoner etter piercing skjer ikke nødvendigvis når hullene i menneskekroppen blir satt, men i tiden etterpå. Ergo er der ingen forskjell på hvor hullene blir laget. 

Anonymkode: 2564c...c93

Så det er ikke lov å komme med anbefalinger uten at det er framsnakking eller spesielle interesser? Hull jeg har tatt på piercinstudio har alltid grodd fint hos meg, de to hullene jeg har i ørene etter pistol derimot.... i de dannes det både verk, de gror igjen fort så de må stikkes opp igjen, og de er skjeve. Men du har vel alltid gjort det på en spesiell måte så da er vel det det eneste som duger tenker jeg ;) 

Anonymkode: a6b58...76b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen på dette forumet fremsnakker piercinsinstitutter så en kan lure på om de har en egen interesse i  dette. 

Infeksjoner etter piercing skjer ikke nødvendigvis når hullene i menneskekroppen blir satt, men i tiden etterpå. Ergo er der ingen forskjell på hvor hullene blir laget. 

Anonymkode: 2564c...c93

Jeg er en av dem som fremsnakker piercing over pistol og har null personlig vinning på det, kjenner hverken frisører eller piercerer privat. 

Men for meg er det litt som å anbefale folk å gå til et sykehus i stedet for å bruke strikkepinner for å ta abort - jeg fremsnakker det jeg anser som trygt og mest fornuftig. 

Anonymkode: e56c7...1c0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle opplyste folk tar ungene til piercingstudio, folk vet bedre nå enn de gjorde før. 

Du ville ikke latt en bussjåfør tatovere deg på en buss, ansatt en maler for å fikse bilen din eller en baker for å undersøke deg for ørebetennelse. For det er ikke utdannelsen deres. Så hvorfor vil du la ungen din få hull i ørene i en frisørsalong? De pistolene er urenslige, kan overføre sykdommer og de skader øret, tiden det tar før det heles er mye lenger og det gjør vondt lenger. 

Skjønner ikke at noen kan synes det høres ut som det beste valget. 

Anonymkode: f1c5a...975

«Vet bede»? Du snakker som om massevis av damer går rundt med skjeve hull og store smerter. Det kan sikkert forekomme komplikasjoner hos noen veldig få, men for de aller aller fleste er dette helt uproblematisk.  Jeg har aldri hørt om noen med plager og 99% av damer jeg kjenner har hull i ørene laget av frisører. 

Anonymkode: eddb1...a2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde de tatt ett øre av gangen hadde datteren min hatt hull i kun ETT øre 😂

Det er mange som kan ta begge ørene i en jafs! Vår frisør skyter i begge ørene samtidig. (Ett menneske altså, med to pistoler! 🤪)

Anonymkode: 3b75f...232

Vanskelig å få rett plassering uten at det blir skjevt eller ulik høyde på hullene når man tar begge ørene samtidig, dette anbefales ikke!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

To personer som skyter med hver sin pistol i hvert sitt øre 🙄 samtidig 

Anonymkode: a6b58...76b

En kan jo risikere at det blir skjevt hvis to personer skal gjøre dette. Vil man ha hull i ørene, må man rett og slett tåle smerten og tiden det tar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en av dem som fremsnakker piercing over pistol og har null personlig vinning på det, kjenner hverken frisører eller piercerer privat. 

Men for meg er det litt som å anbefale folk å gå til et sykehus i stedet for å bruke strikkepinner for å ta abort - jeg fremsnakker det jeg anser som trygt og mest fornuftig. 

Anonymkode: e56c7...1c0

Den sammenligningen din der, den er bare ikke riktig klok. 

Diskusjonen her blir bare for dum når folk kommer med slike sammenligninger i sine hersketeknikker. 

Anonymkode: 2564c...c93

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nerine_ skrev:

Hul nål hos piercingstudio....? 

Det må gjøre mye vondere! Har 6 hull, alle tatt med pistol, selv de øverst i brusken. Mye mindre smertefullt 😊

Anonymkode: 9f6c2...bcd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det må gjøre mye vondere! Har 6 hull, alle tatt med pistol, selv de øverst i brusken. Mye mindre smertefullt 😊

Anonymkode: 9f6c2...bcd

Jeg har gjort begge deler - pistol er verre!

Så vidt jeg klarte å ta de to hullene med pistol for det gjorde sinnsykt vondt og trodde øreflippene skulle sprenge etterpå (var 15 år) 😳

For 2 år siden tok jeg fem hull (et av de opprinnelige måtte stikkes på nytt da de var usymmetriske). Gikk lett som en plett, mye mindre smertefullt og eneste jeg kjente etterpå var at de var litt varme - begynte å klø på kvelden da groprosessen allerede var i gang 😅

Anonymkode: a5392...749

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det må gjøre mye vondere! Har 6 hull, alle tatt med pistol, selv de øverst i brusken. Mye mindre smertefullt 😊

Anonymkode: 9f6c2...bcd

Nei, det gjør mindre vondt idet hullet blir gjort, og det gjør ikke vondt i ettertid. Egentlig ganske logisk, da det åpenbart blir mye press/dunking når man skyter inn en dobb med pistol som ikke får plass i utgangspunktet. 

Har prøvd begge deler, foretrekker helt klart nål. 

Endret av Nerine_
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...