Rucula Skrevet 25. juli 2019 #41 Skrevet 25. juli 2019 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Synes du det er greit siden det skjedde i Frankrike? Vold er vold uansett. Anonymkode: 42fb8...6ed Overhode ikke. Det skjedde for 4 år siden, jeg tenker fortsatt på det regelmessig. men det er jo vanlig med et klaps i svært mange land, og ungene overlever. Jeg ble selv klapset til som barn. Har ikke tatt skade av det. ville jeg gjort det mot egne barn? Aldri i verden Endret 25. juli 2019 av Rucula
Gjest WhisperingWind Skrevet 25. juli 2019 #42 Skrevet 25. juli 2019 Hadde jeg vitnet det hadde jeg ringt politiet på stedet uten å blinke.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #43 Skrevet 8. august 2019 On 7/19/2019 at 6:08 PM, AnonymBruker said: Da jeg jobbet på XXL slo en tysk mor barnet sitt etter å ha fjernet han i fra en løpemølle. Barnet var kanskje 7-8 år. Jeg klarte ikke å reagere, sto bare å måpte. Hvilken som helst hudfarge kan slå. Anonymkode: 43ca6...8af Dette! On 7/19/2019 at 6:22 PM, AnonymBruker said: Ja, hun slo uansett til barnet. Syns du jeg skulle unnlate å nevne hvordan hun så ut ? Er det det denne tråden handler om? Ung mor som mest sannsynlig er vokst opp med vold og har lært at slik oppdrar man ungene sine. Jeg er ikke rasist fordi jeg påpeker fakta. Men jeg har heller ikke berøringsangst. Skulle jeg heller ha skrevet norsk statsborger? Poenget mitt var uansett at jeg ikke forsto hva som ble sagt til ungene. Hun snakket et annet språk enn norsk med dem. Mer det forståelig for deg at det kanskje har noe å si for konteksten her? For å skjønne hva som skjedde? Dere i hijabmafiaen kan legge vekk rasismekortet. Dere kan legge vekk kulturkortet. Dere kan legge vekk forsøkene på å villede og spre løgner for å rosemale noe som ikke lar seg rosemale. Faktum er at situasjonen var akkurat slik som beskrevet. Hvis dere som går med nervene utenpå ayabayaen og søker dere inn på mulige rasistiske innlegg heller hadde engasjert dere for å fremme god integrering og veiledning av de som har behov for det, og turt å snakke om de tingene som kanskje er den faktiske saken, hadde vi kanskje kommet noen vei. Jeg bor i et multikulturelt nabolag. Og ja; jeg er tidvis sjokkert over hvordan barn vokser opp og lever her. Det vises også i statistikkene til det lokale bv. Men dette i dag tok kaka. Jeg ble helt satt ut. Jeg kommer til å ringe bv og politi. Så får vi håpe det finnes kameraovervåkning fra butikken eller noe. Ts Anonymkode: 86e38...c9e Jeg har også mange norske naboer som ikke oppdrar barna sine godt! Ikke bare invandrere som ikke oppdrar barna sine godt jeg kjenner massevis av invandrere Som er gode foreldre. On 7/19/2019 at 6:34 PM, AnonymBruker said: Var jeg ute etter noe som helst? Er det dagligdags for deg dette her? Syns du det er helt normalt? Hva er det du egentlig forsøker å få frem? Anonymkode: 86e38...c9e Du var vel ute etter og lage denne trolle tråden for og provosrre tenker jeg måten du formulerer deg på er i hvertfall provoserende! Anonymkode: af732...94d 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #44 Skrevet 8. august 2019 På 25.7.2019 den 8.55, Thyra skrev: Kanskje det er storesøster? Om hun var under 20 og det største barnet var 4-5? Det er vet ikke så vanlig at innvandrerjenter i Norge får barn i 12-12-14-årsalderen? Uansett, ikke bra for barna å vokse opp under slike forhold. Meld fra til politi eller barnevern. Beskriv dem så godt du kan, så kanskje de klarer å finne ut hvem de er. I tillegg så er det jo ofte sånn at storesøsken gjør det de selv er vant til! Anonymkode: 993b8...842
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #45 Skrevet 8. august 2019 Fantastisk at du grep inn. Få ville gjort det. Fint om du ringer politi evt. barnevern også. Vi er alt for få mennesker som griper inn i noe som helst som føles ubehagelig, men vi må slutte å overse. Jeg så en grusom hendelse en gang, ca 17-åring siden, satt sjokket å så på, og klarte ikke reise meg fra stolen. Vi var på IKEA, en sliten (trøtt) mamma kom gående med et barn i vogn (ca to år) barnet gråter og maser, sikkert lei... så plutselig, foran kafeen og alle som satt der, eksploderte hun... hun røsket tak i barnet i vognen, prøvde å riste barnet ut, men barnet satt fast med føttene, da kaster hun barnet og vogna sidelengs bortover gulvet før hun selv krøp sammen i gråt i et hjørne... hvordan kunne jeg ikke reager? Hvorfor gikk jeg ikke til moren og holdt rundt henne? Hvorfor plukket jeg ikke opp barnet? Dette plager meg så mye at dere vil ikke tro det. Ikke EN en eneste gjest på kafeen reiste seg opp. Det var helt stille. Heldigvis kom det en Securitas med en eneste gang, og fulgte de bort.Jeg angrer enda... tenker på dette nesten daglig. Hvordan kunne jeg ikke gripe inn? Hva var feil med meg? Etter den gang har jeg alltid grepet inn, barn, ung, voksen, gammel... spiller ingen rolle. Vi er PLIKTIG Til å hjelpe de rundt oss! Anonymkode: af244...002 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå