Gå til innhold

Mor slo barnet utenfor butikken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

 

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei TS, du gjorde jo faktisk noe som ikke alle ville ha gjort: Du grep inn og sa fra direkte. Denne moren forsto sannsynligvis ordene dine, og forsto garantert hensikten din. Hun har nok vokst opp med det samme selv, men trenger å lære at slikt gjør man bare ikke.

Anonymkode: 45dfc...46e

Men hun vet sikkert godt mann ikke må

gjøre dette, gjør allikevel fordi hun selv er vokst i dette. Sikkert hennes foreldre har vært mye voldelige mot henne. Sikkert hun jobber med dette hver dag! 

Sier dette fordi jeg kommer også fra et annen land der voldt er helt greit i kulturen! Selv har blitt slått med belte siden jeg kan huske, tilvi flyttet fra landet. Foreldrene sluttet og ikke turte røre oss her i Norge! 

Jeg føler jeg har blitt helt ødelagt av mine foreldre, det har skjedd et par ganger at jeg har hatt lyst å slå barnet mitt, men jeg har loket øyene og tenkt mine barn kommer ha det som jeg har hatt det i min barn dom, jeg hatet mine foreldre og må være ærlig at jeg hater dem fortsatt på grunn av de har vært voldelige med meg. Jeg har lovet jeg skal aldri røre mine barn siden jeg var barn og dette har jeg holdt! Har aldri mere hatt denne tanket at jeg ville slå!!! 

Anonymkode: 9d56b...46c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du skal melde fra, så har du ihvertfall gjort det du kunne. Det er heller ikke sikkert det er moren, kan også være feks storesøster, om hun så såpass ung ut. 

Anonymkode: c53bd...bfe

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker said:

 

 

Men hun vet sikkert godt mann ikke må

gjøre dette, gjør allikevel fordi hun selv er vokst i dette. Sikkert hennes foreldre har vært mye voldelige mot henne. Sikkert hun jobber med dette hver dag! 

Sier dette fordi jeg kommer også fra et annen land der voldt er helt greit i kulturen! Selv har blitt slått med belte siden jeg kan huske, tilvi flyttet fra landet. Foreldrene sluttet og ikke turte røre oss her i Norge! 

Jeg føler jeg har blitt helt ødelagt av mine foreldre, det har skjedd et par ganger at jeg har hatt lyst å slå barnet mitt, men jeg har loket øyene og tenkt mine barn kommer ha det som jeg har hatt det i min barn dom, jeg hatet mine foreldre og må være ærlig at jeg hater dem fortsatt på grunn av de har vært voldelige med meg. Jeg har lovet jeg skal aldri røre mine barn siden jeg var barn og dette har jeg holdt! Har aldri mere hatt denne tanket at jeg ville slå!!! 

Anonymkode: 9d56b...46c

Jeg syns du er fantastisk reflektert og det er skikkelig trist å lese at barndommen din var så jævlig. 

Du er god ❤️

Anonymkode: 86e38...c9e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du grep inn, men du skulle også ringt politiet og fulgt etter damen. Å slå barn er ulovlig, og det er tydelig at denne moren trenger hjelp til å forstå hva som er god barneoppdragelse.

 

Anonymkode: 35f0f...d33

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har enda helt hjertebank. Så en mor slå barnet sitt på 16-18 mndr rett utenfor butikken i dag. Hun hadde en i vogna, og en 3.5-4 åring som ville klatre litt på en stein utenfor butikken. Hun var helt vill. Freste til ungene. Røsket tak i den som satt i vogna. Dro ungen hardt i armen og slo det over ansiktet med flat hand. Deretter gikk hun løs på ungen som klatret på steinen. Dro han hardt etter hetta på regnjakken. Heldigvis hadde den knapper, så hun sto der og kjeftet og smalt på ett eller annet språk med hetta i armen. Da hun bykset etter 4-åringen med ild i blikket kjente jeg bare at jeg reagerte instinktivt. Tok henne i armen og sa» nå må du roe deg» sånn her gjør man bare ikke.» hun så bare rart på meg. Skjønte ikke hva jeg sa sikkert. Jeg hadde sånn hjertebank at jeg måtte få pusten tilbake etterpå. En eldre dame kom og snakket med meg. Hun hadde sett opptrinnet og vi sto der i sjokk mens denne unge mora trillet vekk og så rart på oss.

Jeg aner ikke hvem hun er. Men herregud. Jeg tenker på disse stakkars ungene som vokser opp med en mor som tror vold er normalt. Tipper hun var under 20 og fra Somalia.... 

burde man gjøre noe. Jeg er helt satt ut .....

gråt på vei hjem i bilen.

Anonymkode: 86e38...c9e

Østlendinger gråter ikke, eller dem viser sjelden følelser ovenfor andre. 

Anonymkode: ddb57...5a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SoWhat? skrev:

Jeg forsøker å forstå hva du er ute etter. Når du poengterer ting som er helt irrelevante.

Det er desverre ganske dagligdags i Italia. Det går en ørefiker ett sekund og i det neste en klem. Så ja. Jeg er oppvokst med det. 

Skjønner ikke hva du prøver på her. Hva de gjør i Italia? Ts har skrevet et bra og oversiktlig innlegg, så hvis du ikke forstår hva hun er ute etter er det kanskje greit å finne en annen tråd eller prøve å denne litt mer ordentlig?

Anonymkode: 7394c...f98

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til orientering; det er revnende likegyldig hvilken etnisitet denne mora har. Ingenting kan forsvares av det, og keg er overhode ingen rasist. Jeg er venner med mange afrikanske mødre som overhode ikke slår ungene sine.

ts

Anonymkode: 86e38...c9e

Ja det sier dem alle.

Anonymkode: a60de...cf3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir provosert når jeg leser at noen forsvarer vold mot barn som oppdragelse. Opplevde selv som femtenåring at faren min slo til meg ved tre anledninger som femtenåring. Dette ga meg så traumer at jeg i flere år våkent på natten av at så syner av pappas skikkelse i døren og tenkte «nå kommer han for å slå meg igjen». Jeg fikk rett og slett post traumatisk stress. Idag er jeg 31 år gammel og blir fortsatt lei meg av å tenke på at folk var voldelig mot meg dem tre gangene. Det å si at ord sårer mer enn vold er ikke nødvendigvis sant. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du grep inn! Jeg forstår ikke hvordan man kan slå et barn.. Også 18 mnd. Dattera mi er to og et halvt og ser fortsatt ut som en baby. 

Ring barnevern, politi, gjør hva du kan. 💕

Takk!! 

Anonymkode: 05cc2...e6c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser folk slå andre mennesker ringer jeg politiet. Det spiller ingen rolle om den som blir slått en er en 40 år gammel mann, en 85 år gammel dame, en 16 måneder gamme baby eller 15 år gammel jente. Ser jeg vold bli utøvd ringer jeg politiet.

Trist å se at noen lurer på om de bør kontakte politiet når de ser vold.

Jeg mener ikke å kritisere deg TS. Nederland har nettopp blitt delvis ansvarliggjort for massakren av 8000 mennesker i Screbrenica. Nederlandske soldater stod og så på uten å foreta seg noe. Dessverre er dette med å ikke blande seg så dypt innprentet i oss alle. Dessverre.

Anonymkode: 5b83f...206

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerangrep, brukerdebatt, spekulasjoner, avsporinger, oppfordring til brudd på norsk lov, forherligelse av brudd på norsk lov, nedsettende innlegg og svar til dette. Elaine Marley, mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok en av de anledningene der jeg hadde tatt opp mobilen og filmet. Da hadde du hatt dokumentasjon på galskapen.

Anonymkode: 1ced1...50c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2019 den 23.00, AnonymBruker skrev:

Østlendinger gråter ikke, eller dem viser sjelden følelser ovenfor andre. 

Anonymkode: ddb57...5a2

Hvem er disse Østlendingene som ikke viser følelser? Det bor over 2,5 millioner der og de kommer fra hele verden. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å slå barnet sitt er helt vanlig i svært mange land. Norge er vel heller unntaket! 

Jeg var vitne til at en fransk far julte opp 3 åringen sin på ferie i frankrike. Det var slag etter slag...fordi barnet var trøtt og sutret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Rucula skrev:

Å slå barnet sitt er helt vanlig i svært mange land. Norge er vel heller unntaket! 

Jeg var vitne til at en fransk far julte opp 3 åringen sin på ferie i frankrike. Det var slag etter slag...fordi barnet var trøtt og sutret. 

Norge er ikke noe sjeldent unntak nei. Å jule opp barna sine er heller ikke vanlig i Frankrike. 

Anonymkode: c53bd...bfe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Norge er ikke noe sjeldent unntak nei. Å jule opp barna sine er heller ikke vanlig i Frankrike. 

Anonymkode: c53bd...bfe

Greit, men å klappe til dem er HELT vanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det kunne ha vært verre- du kunne ha bare filmet istedenfor å grippe inn som de fleste drittsekker. 

Anonymkode: 7fd5d...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2019 den 19.55, AnonymBruker skrev:

Har enda helt hjertebank. Så en mor slå barnet sitt på 16-18 mndr rett utenfor butikken i dag. Hun hadde en i vogna, og en 3.5-4 åring som ville klatre litt på en stein utenfor butikken. Hun var helt vill. Freste til ungene. Røsket tak i den som satt i vogna. Dro ungen hardt i armen og slo det over ansiktet med flat hand. Deretter gikk hun løs på ungen som klatret på steinen. Dro han hardt etter hetta på regnjakken. Heldigvis hadde den knapper, så hun sto der og kjeftet og smalt på ett eller annet språk med hetta i armen. Da hun bykset etter 4-åringen med ild i blikket kjente jeg bare at jeg reagerte instinktivt. Tok henne i armen og sa» nå må du roe deg» sånn her gjør man bare ikke.» hun så bare rart på meg. Skjønte ikke hva jeg sa sikkert. Jeg hadde sånn hjertebank at jeg måtte få pusten tilbake etterpå. En eldre dame kom og snakket med meg. Hun hadde sett opptrinnet og vi sto der i sjokk mens denne unge mora trillet vekk og så rart på oss.

Jeg aner ikke hvem hun er. Men herregud. Jeg tenker på disse stakkars ungene som vokser opp med en mor som tror vold er normalt. Tipper hun var under 20 og fra Somalia.... 

burde man gjøre noe. Jeg er helt satt ut .....

gråt på vei hjem i bilen.

Anonymkode: 86e38...c9e

Kanskje det er storesøster? Om hun var under 20 og det største barnet var 4-5? Det er vet ikke så vanlig at innvandrerjenter i Norge får barn i 12-12-14-årsalderen?

Uansett, ikke bra for barna å vokse opp under slike forhold. Meld fra til politi eller barnevern. Beskriv dem så godt du kan, så kanskje de klarer å finne ut hvem de er. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Rucula skrev:

Å slå barnet sitt er helt vanlig i svært mange land. Norge er vel heller unntaket! 

Jeg var vitne til at en fransk far julte opp 3 åringen sin på ferie i frankrike. Det var slag etter slag...fordi barnet var trøtt og sutret. 

Synes du det er greit siden det skjedde i Frankrike?

Vold er vold uansett.

Anonymkode: 42fb8...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/19/2019 at 8:06 PM, AnonymBruker said:

Jeg jobber med ei, jeg aner ikke hvor hun er i fra da jeg er virkelig lite opplyst om nasjonaliteter. Chile, Filippinene eller noe i den duren. Hun er 23 og har fortalt mange historier om sin familie, både i sitt hjemland og her i Norge. Hun mener at vi i Norge er helt pysete og burde tåle mer fysisk oppdragelse. Hun er veldig familiekjær og jeg tenker at jeg hadde vært mentalt skadet hvis jeg hadde opplevd samme som henne hjemme. 

Anonymkode: 43ca6...8af

E de landende så like?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...