Gå til innhold

Mor slo barnet utenfor butikken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har enda helt hjertebank. Så en mor slå barnet sitt på 16-18 mndr rett utenfor butikken i dag. Hun hadde en i vogna, og en 3.5-4 åring som ville klatre litt på en stein utenfor butikken. Hun var helt vill. Freste til ungene. Røsket tak i den som satt i vogna. Dro ungen hardt i armen og slo det over ansiktet med flat hand. Deretter gikk hun løs på ungen som klatret på steinen. Dro han hardt etter hetta på regnjakken. Heldigvis hadde den knapper, så hun sto der og kjeftet og smalt på ett eller annet språk med hetta i armen. Da hun bykset etter 4-åringen med ild i blikket kjente jeg bare at jeg reagerte instinktivt. Tok henne i armen og sa» nå må du roe deg» sånn her gjør man bare ikke.» hun så bare rart på meg. Skjønte ikke hva jeg sa sikkert. Jeg hadde sånn hjertebank at jeg måtte få pusten tilbake etterpå. En eldre dame kom og snakket med meg. Hun hadde sett opptrinnet og vi sto der i sjokk mens denne unge mora trillet vekk og så rart på oss.

Jeg aner ikke hvem hun er. Men herregud. Jeg tenker på disse stakkars ungene som vokser opp med en mor som tror vold er normalt. Tipper hun var under 20 og fra Somalia.... 

burde man gjøre noe. Jeg er helt satt ut .....

gråt på vei hjem i bilen.

Anonymkode: 86e38...c9e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, man bør gjøre noe...

Anonymkode: 168a3...537

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde ringe politiet og anmeldt det hele.

Anonymkode: 168a3...537

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg aner ikke hvem

hun er. Ringer man politiet? 

Ts

Anonymkode: 86e38...c9e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring bv, opplys så godt du kan, ring politiet og opplys så godt du kan. De. Ungen treger hjelp.

Anonymkode: 2b67e...67e

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS, du gjorde jo faktisk noe som ikke alle ville ha gjort: Du grep inn og sa fra direkte. Denne moren forsto sannsynligvis ordene dine, og forsto garantert hensikten din. Hun har nok vokst opp med det samme selv, men trenger å lære at slikt gjør man bare ikke.

Anonymkode: 45dfc...46e

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du overrasket? Det er som regel mødre som er voldelige mot barna sine. 

Anonymkode: d992b...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med ei, jeg aner ikke hvor hun er i fra da jeg er virkelig lite opplyst om nasjonaliteter. Chile, Filippinene eller noe i den duren. Hun er 23 og har fortalt mange historier om sin familie, både i sitt hjemland og her i Norge. Hun mener at vi i Norge er helt pysete og burde tåle mer fysisk oppdragelse. Hun er veldig familiekjær og jeg tenker at jeg hadde vært mentalt skadet hvis jeg hadde opplevd samme som henne hjemme. 

Anonymkode: 43ca6...8af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor slo hun barnet i vognen? 

Du må ringe barnevernsvakten om du ser barn blir slått. 

Og til andre her. Dette er ikke typisk somaliere eller andre innvandrere som jeg vet om. Tvert i mot er de gode foreldre. Mens i Italia kan ørefikene suse. Hm. 

Uansett. BV er rette instans. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet på XXL slo en tysk mor barnet sitt etter å ha fjernet han i fra en løpemølle. Barnet var kanskje 7-8 år. Jeg klarte ikke å reagere, sto bare å måpte. Hvilken som helst hudfarge kan slå. 

Anonymkode: 43ca6...8af

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til orientering; det er revnende likegyldig hvilken etnisitet denne mora har. Ingenting kan forsvares av det, og keg er overhode ingen rasist. Jeg er venner med mange afrikanske mødre som overhode ikke slår ungene sine.

ts

Anonymkode: 86e38...c9e

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Til orientering; det er revnende likegyldig hvilken etnisitet denne mora har. Ingenting kan forsvares av det, og keg er overhode ingen rasist. Jeg er venner med mange afrikanske mødre som overhode ikke slår ungene sine.

ts

Anonymkode: 86e38...c9e

"Tipper hun var under 20 år og fra Somalia"

Så revnende likegyldig altså? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring politiet ts. Butikken har kameraer så de får identifisert henne. 

Redd ungene. Det er det som er viktig.

Anonymkode: 6cdd2...fa9

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, SoWhat? said:

"Tipper hun var under 20 år og fra Somalia"

Så revnende likegyldig altså? 

Ja, hun slo uansett til barnet. Syns du jeg skulle unnlate å nevne hvordan hun så ut ? 

Er det det denne tråden handler om? 

Ung mor som mest sannsynlig er vokst opp med vold og har lært at slik oppdrar man ungene sine. Jeg er ikke rasist fordi jeg påpeker fakta. Men jeg har heller ikke berøringsangst. Skulle jeg heller ha skrevet norsk statsborger? Poenget mitt var uansett at jeg ikke forsto hva som ble sagt til ungene. Hun snakket et annet språk enn norsk med dem. 

Mer det forståelig for deg at det kanskje har noe å si for konteksten her? For å skjønne hva som skjedde? 

Dere i hijabmafiaen kan legge vekk rasismekortet. Dere kan legge vekk kulturkortet. Dere kan legge vekk forsøkene på å villede og spre løgner for å rosemale noe som ikke lar seg rosemale. Faktum er at situasjonen var akkurat slik som beskrevet. Hvis dere som går med nervene utenpå ayabayaen og søker dere inn på mulige rasistiske innlegg heller hadde engasjert dere for å fremme god integrering og veiledning av de som har behov for det, og turt å snakke om de tingene som kanskje er den faktiske saken, hadde vi kanskje kommet noen vei. 

Jeg bor i et multikulturelt nabolag. Og ja; jeg er tidvis sjokkert over hvordan barn vokser opp og lever her. Det vises også i statistikkene til det lokale bv. Men dette i dag tok kaka. Jeg ble helt satt ut. 

Jeg kommer til å ringe bv og politi. Så får vi håpe det finnes kameraovervåkning fra butikken eller noe. 

Ts

Anonymkode: 86e38...c9e

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hun slo uansett til barnet. Syns du jeg skulle unnlate å nevne hvordan hun så ut ? 

Er det det denne tråden handler om? 

Ung mor som mest sannsynlig er vokst opp med vold og har lært at slik oppdrar man ungene sine. Jeg er ikke rasist fordi jeg påpeker fakta. Men jeg har heller ikke berøringsangst. Skulle jeg heller ha skrevet norsk statsborger? Poenget mitt var uansett at jeg ikke forsto hva som ble sagt til ungene. Hun snakket et annet språk enn norsk med dem. 

Mer det forståelig for deg at det kanskje har noe å si for konteksten her? For å skjønne hva som skjedde? 

Dere i hijabmafiaen kan legge vekk rasismekortet. Dere kan legge vekk kulturkortet. Dere kan legge vekk forsøkene på å villede og spre løgner for å rosemale noe som ikke lar seg rosemale. Faktum er at situasjonen var akkurat slik som beskrevet. Hvis dere som går med nervene utenpå ayabayaen og søker dere inn på mulige rasistiske innlegg heller hadde engasjert dere for å fremme god integrering og veiledning av de som har behov for det, og turt å snakke om de tingene som kanskje er den faktiske saken, hadde vi kanskje kommet noen vei. 

Jeg bor i et multikulturelt nabolag. Og ja; jeg er tidvis sjokkert over hvordan barn vokser opp og lever her. Det vises også i statistikkene til det lokale bv. Men dette i dag tok kaka. Jeg ble helt satt ut. 

Jeg kommer til å ringe bv og politi. Så får vi håpe det finnes kameraovervåkning fra butikken eller noe. 

Ts

Anonymkode: 86e38...c9e

Og der fikk du fram hva du egentlig var ute etter. Bravo! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan moren hadde reagert om du klappa til henne. Hvis man kan slå barn, så er det vel også helt greit å slå voksne?

Veldig bra at du kontakter politi og barnevern. Jeg får helt vondt inni meg av mennesker som behandler barn dårlig.

Anonymkode: 07636...084

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, SoWhat? said:

Og der fikk du fram hva du egentlig var ute etter. Bravo! 

Var jeg ute etter noe som helst? Er det dagligdags for deg dette her? Syns du det er helt normalt? Hva er det du egentlig forsøker å få frem? 

 

Anonymkode: 86e38...c9e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du tar grep. Det er irrelevant hvor hun er fra, men helt klart viktig å beskrive henne når hun skal identifiseres. Jeg har også vært vitne til en mor som slo barnet sitt gjentatte ganger midt i Oslo sentrum. Jeg sto på andre siden av veien og hadde ingen telefon, men flere rundt ringte faktisk politiet. Stakkars barnet var sikkert ikke eldre enn to år. Det er godt å vite noen tar grep for det er absolutt ikke akseptabelt. 

Anonymkode: 21070...e20

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er helt fantastisk. Du grep inn!!! Det er det ikke mange som får til selv om de ønsker å gjøre. Det krever MOT!! Ære være til de som gjør dette 💖 Og flott at flere så hva som skjedde. Håper butikken har videoovervåkning. Handlet hun? Da er hun hvertfall fanget på overvåkning. Hvor mange timer lagres slik overvåkning før det slettes? Du bør handle raskt!!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var jeg ute etter noe som helst? Er det dagligdags for deg dette her? Syns du det er helt normalt? Hva er det du egentlig forsøker å få frem? 

 

Anonymkode: 86e38...c9e

Jeg forsøker å forstå hva du er ute etter. Når du poengterer ting som er helt irrelevante.

Det er desverre ganske dagligdags i Italia. Det går en ørefiker ett sekund og i det neste en klem. Så ja. Jeg er oppvokst med det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...