Gå til innhold

Hva er det største røde flagget ditt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Feminisme er en alt for bred og mangefasettert bevegelse til at én person kan fungere som talsperson for hele hurven. Det kryr av feminister som er dypt uenige med Linda Sarsour.

Anonymkode: ba413...20e

Nå skrev jeg vel heller ikke at de bare brukte henne? Sigrid Bonde Tussvik har ofte blitt trukket frem her til lands feks. Det er ofte sånn det blir, at de som skriker høyest, heies frem. Ingen av disse er gode forbilder, og ingen av disse er for likestilling. Ergo ikke noe jeg ønsker å assosieres med.

Her står det forøvrig om likestilling, feminisme og politisk feminisme. Linkene er hentet fra Stanford Encyclopedia of Philosophy og er på engelsk. Kan anbefales :)

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke feminist da, men ja.

Linda Sarsour er helt forferdelig, fuck henne. Man kan ikke mene at man er feminist når man går rundt med hijab, det er veldig merkelig og ganske sykt. Et overbevist om at hele familien til den dama er terrorister.

Anonymkode: 3bb04...b17

Nettopp!

28 minutter siden, ItchyBitchySpider skrev:

 

Man kan fint være for likestilling uten å være feminist :) Feminisme i dag er ikke nødvendigvis for likestilling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Jolene skrev:

Nå skrev jeg vel heller ikke at de bare brukte henne? Sigrid Bonde Tussvik har ofte blitt trukket frem her til lands feks. Det er ofte sånn det blir, at de som skriker høyest, heies frem. Ingen av disse er gode forbilder, og ingen av disse er for likestilling. Ergo ikke noe jeg ønsker å assosieres med.

Her står det forøvrig om likestilling, feminisme og politisk feminisme. Linkene er hentet fra Stanford Encyclopedia of Philosophy og er på engelsk. Kan anbefales :)

Nettopp!

Man kan fint være for likestilling uten å være feminist :) Feminisme i dag er ikke nødvendigvis for likestilling.

Tro meg, menn som hater feminister er IKKE for likestilling

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ItchyBitchySpider skrev:

Tro meg, menn som hater feminister er IKKE for likestilling

Har i grunn ikke møtt på noen sånne, og er ikke mann selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.7.2019 den 20.07, Fornuftig-mann skrev:

Tror nok mange tenker at feminisme i sin ekstreme versjon, som nærmest mannshat og ønske om at kvinner skal ha fordeler osv..

Blir uansett veldig rart, som du sier, at det er et rødt flagg hvis hun har lav utdanning/dårlig jobb og hvis hun er feminist. Det blir jo dobbeltmoral.

Da tror jeg ikke at de er så beleste som de selv tror at de er :P Det er som å si at alle menn slåss når de drikker alkohol, at alle FrP'ere er rasister og at alle som heter Hassan er kvinnefiendtlig 😒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hvis han er av typen som finner feil ved alt og alle, men ikke ved seg selv, slik som at alle sjefene hans er håpløse, alle eksene hans er håpløse, bussjåføren er håpløs, nav er håpløse og den eneste fellesnevneren, tenker han ikke over. 

Hvis han ikke trives med jobben sin. Jobb er en stor del av livet, og hvis han mistrives der, vil det erfaringsmessig gi mange problemer senere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.7.2019 den 22.06, Søgni skrev:

Altså, jeg dater jo ikke en med fundamentalt annerledes syn på verden rundt meg, enn det jeg har selv. Dette faller utenfor "rødt flagg"-kategorien i min bok, da det liksom er helt opplagt. Hvorfor i all verden skal jeg kaste bort tida mi (og hans) hvis jeg f.eks. ser lange foredrag om feminiseringen av samfunnet begått av Jensemann og kulturmarxistene i krystallkula i nær fremtid?

Et rødt flagg for meg er drittslenging om ekser. Dette er fordi det tyder på at man ikke er ferdig med eksen, at man totalt mangler selvinnsikt (tegn på det omtrent minst attraktive: unyansert tankegang i en sammensatt verden) og/eller det er ofte også et tegn på manglende situasjonsforståelse og feilinnstilte antenner - på en måte som ofte er et tegn på at man har mer "moro" i vente. 

Dersom man har vært sammen med en med narsissistiske trekk/narissist, skal man unngå å fortelle det til ev. ny partner, i fare for at det kan slå tilbake på en selv? Det kan jo fort oppfattes som "dritslenging om ekser". 

Anonymkode: 88dc2...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom man har vært sammen med en med narsissistiske trekk/narissist, skal man unngå å fortelle det til ev. ny partner, i fare for at det kan slå tilbake på en selv? Det kan jo fort oppfattes som "dritslenging om ekser". 

Anonymkode: 88dc2...f00

Joda, forstår hvor du vil. 

Jeg mener at dette må man selvsagt kunne fortelle, på lik linje som andre ting, som har prega en som menneske. Men helt i starten, så kan man vel med fordel være nøktern, i både ordelag og vendinger, og  hvor mye man forteller? 

Nå skal det sies at jeg er ganske "dempa og privat" som person også da, og blir fort på vakt dersom det kommer alt for mye privat, for fort. Derfor mener jeg at dette med å være litt tilbakeholden og/eller nøktern, gjelder både dårlige ekser, og andre private tema. 

 

Endret av Søgni
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Søgni skrev:

Joda, forstår hvor du vil. 

Jeg mener at dette må man selvsagt kunne fortelle, på lik linje som andre ting, som har prega en som menneske. Men helt i starten, så kan man vel med fordel være nøktern, i både ordelag og vendinger, og  hvor mye man forteller? 

Nå skal det sies at jeg er ganske "dempa og privat" som person også da, og blir fort på vakt dersom det kommer alt for mye privat, for fort. Derfor mener jeg at dette med å være litt tilbakeholden og/eller nøktern, gjelder både dårlige ekser, og andre private tema. 

 

Takk for svar. Ja, sikkert lurt å vente til man kjenner hverandre bedre/godt før man opplyser om slikt. Absolutt ikke noe man trenger å snakke om tidlig i datingfasen.

Anonymkode: 88dc2...f00

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.7.2019 den 0.27, AnonymBruker skrev:

Et annet rødt flagg;

Mennesker som likestiller seg med dyr og har fordommer mot folk som er imot det.

Btw. Finnes ikke kristen og ja, det er motbydelig med menn som behandler kjæledyrene sine som mennesker.

Anonymkode: e728b...38f

Det er slettes ikke motbydelig. En mann som vet å ta vare på dyr er et ekte mannfolk! 

Anonymkode: 0fa1c...a5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det skinner gjennom tendenser på babysyke Brridezillas på en av de første datene... da springer jeg. Orker ikke å være et «middel til målet», men at de skal falle for meg, og våre felles interesser, på tross av at vi nærmer oss 30.  

Anonymkode: 42cf1...744

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...