Gå til innhold

Kjøp på eBay, hvordan vet man at noe er ekte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kort sagt; man vet det ikke.  Og  man bør vel helst regne med at det faktisk er fake, det man kjøper på ebay.

Kjøpte noen Nike joggesko på ebay en gang, og de skoene som kom var mildt sagt elendig laget og lyste fake lang vei. Limet tøyt ut der skoen var festet til sålen, merkelapp sydd skjevt på, skoene var knallharde og bøyde seg ikke når man gikk etc. Klarte ikke bruke dem mer enn en gang, de var så harde og stygge med det limet osv.

Jeg ville i alle fall aldri kalkulert med å få noe 100% ekte merkevare fra ebay. Uansett hva salgsannonsen lover.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kollega av meg kjøpte spesiallagd ballkjole til sin datter til sånn ungdomsskoleball. Betalte 1500 kr. Sendte mål og sånt til de som skulle sy den. Det var via eBay. Vi sa til henne at det var de bortkastet penger. Ferdig kjolen ville vært ubrukelig. 

MEN hun var super fornøyd med kjolen. Den var perfekt og passet eksakt siden den var sydd spesielt til dattera. 

Så det er noen som driver seriøst på ebay. Men jeg personlig hadde aldri tørt å prøve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte Marc Jacobs veske. Var ekte. 

Anonymkode: e4ee3...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal stå om den er ekte eller ikke. Såvidt jeg forstår så er det ikke lov å skrive at den er ekte om den ikke er. Men igjen, det er ebay. Og er prisen latterlig lav, burde du forstå det. Kan også sende en melding til selger, og få det skriftlig. Da har du en bedre sak om det viser seg å ikke være det.

 

 

Anonymkode: d2290...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med selgeren. Be om å få se bilde av ekthetsbevis. 

Anonymkode: ed7b7...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt flere Louis Vuitton-vesker som har vært ekte. Ofte er det visse selgere som er kjent for å selge ekte vare, de er som regel trygge å kjøpe fra.

Anonymkode: 577eb...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...