Gå til innhold

Narkoman


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en mor som er rusmisbruker, når jeg ble gravid satt hu fengsel så hu var mer nykter en ellers. Jeg ga det en sjanse at hu skulle være med i familien som de andre, men nå er jeg gravid igjen og har begynt og se på ting litt annerledes for nå må jeg bruke tiden på min familie og ikke hu. Hu er jo fortsatt ganske nykter men en hver samtale ender i at jeg blir manipulert og at hu er en kynisk idiot mot meg. Hun vet alltid best men sliter veldig med og ta til meg ting hun sier ved mors rolle og alt annet da hun sviktet meg som mest når jeg var 13 og måtte reise fra hun pga rus. Idag valgte jeg og si at jeg ønsker ikke noe kontakt lengre da du aldri vil se hva du gjør galt, eller hvorfor jeg blir lei meg. Så fikk jeg beskjed om at jeg er helt psykopat før hu gikk til fots. Jeg tilbydde og kjøre men det skulle hu ikke, da vil jeg senere få høre kroppen er dårlig pga hu måtte gå. Jeg føler meg rådvill er det noe håp? Og om ikke åssen kommer man eg imellom og ikke ha kontakt med moren sin lengre. 

Anonymkode: e1314...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du, det er veldig vanskelige og vonde spørsmål som du stiller. 

Etter det du beskriver har du har vært gjennom en svært vanskelig barndom. Nå som du selv er blitt mor står du i to roller, én som datter og én som mor. 

Det aller viktigste er å beskytte dine barn. 

Du bør henvende deg til Mental Helse for å få hjelp og råd videre. Dette er veldig vanskelig, og ingen skal behøve å gjennomgå det du gjør alene. Det er gratis, og det er også for pårørende: https://mentalhelse.no/fa-hjelp/hjelpetelefonen

Anonymkode: 44ef0...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anonym, ser du har fått et svar fra anonym bruker over som kanskje kan gi deg noe hjelp?

Jeg har ikke noen råd utenom å følge det over, og også kontakte helsestasjon og fortelle hvordan alt er.

Tilgi meg for at jeg "retter"/ omskriver teksten din, jeg er egentlig ikke spesielt flink i rettskrivning selv, min erfaring er at mange Kvinneguiden-brukere ikke gidder å lese tette tekster uten pausetegn :( 

Håpet er derfor at noen andre kanskje vil svare på tråden og har noen gode råd når innlegget er litt mer oppstykket?

----------

Jeg har en mor som er rusmisbruker.
Da jeg ble gravid første gang satt moren min i fengsel, så på den tiden var hun var mer nykter enn ellers.
Jeg ga henne en en sjanse den gangen, fordi jeg tenkte at hun skulle være med i familien som alle de andre.

Nå er jeg gravid igjen og har begynt og se på ting litt annerledes - jeg må bruke tiden på min familie og ikke henne.
Hun er jo fortsatt ganske nykter, men enhver samtale ender i at jeg blir manipulert, og at hun er en kynisk idiot mot meg.

Hun vet alltid "best", men jeg sliter veldig med å ta til meg ting hun sier om morsrollen og alt annet.
Fremfor alt var det fordi hun sviktet meg som mest når jeg var 13 år, og måtte reise fra henne pga rus.

Idag valgte jeg å si at til henne jeg ikke ønsker noe kontakt lengre.
Jeg sa at: Du vil aldri se hva du gjør galt, eller hvorfor jeg blir lei meg.

Til svar fikk jeg at "du er helt psykopat" før hun gikk av gårde.
Jeg tilbød henne å kjøre, men det skulle hun ikke ha noe av.
Av erfaring får jeg senere høre at kroppen hennes er dårlig fordi hun måtte gå.

Jeg føler meg rådvill er det noe håp?
Og om ikke, hvordan kommer man seg fra å ikke ha kontakt med moren sin lengre?

Anonymkode: 44ef0...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei Anonym, ser du har fått et svar fra anonym bruker over som kanskje kan gi deg noe hjelp?

Jeg har ikke noen råd utenom å følge det over, og også kontakte helsestasjon og fortelle hvordan alt er.

Tilgi meg for at jeg "retter"/ omskriver teksten din, jeg er egentlig ikke spesielt flink i rettskrivning selv, min erfaring er at mange Kvinneguiden-brukere ikke gidder å lese tette tekster uten pausetegn :( 

Håpet er derfor at noen andre kanskje vil svare på tråden og har noen gode råd når innlegget er litt mer oppstykket?

----------

Jeg har en mor som er rusmisbruker.
Da jeg ble gravid første gang satt moren min i fengsel, så på den tiden var hun var mer nykter enn ellers.
Jeg ga henne en en sjanse den gangen, fordi jeg tenkte at hun skulle være med i familien som alle de andre.

Nå er jeg gravid igjen og har begynt og se på ting litt annerledes - jeg må bruke tiden på min familie og ikke henne.
Hun er jo fortsatt ganske nykter, men enhver samtale ender i at jeg blir manipulert, og at hun er en kynisk idiot mot meg.

Hun vet alltid "best", men jeg sliter veldig med å ta til meg ting hun sier om morsrollen og alt annet.
Fremfor alt var det fordi hun sviktet meg som mest når jeg var 13 år, og måtte reise fra henne pga rus.

Idag valgte jeg å si at til henne jeg ikke ønsker noe kontakt lengre.
Jeg sa at: Du vil aldri se hva du gjør galt, eller hvorfor jeg blir lei meg.

Til svar fikk jeg at "du er helt psykopat" før hun gikk av gårde.
Jeg tilbød henne å kjøre, men det skulle hun ikke ha noe av.
Av erfaring får jeg senere høre at kroppen hennes er dårlig fordi hun måtte gå.

Jeg føler meg rådvill er det noe håp?
Og om ikke, hvordan kommer man seg fra å ikke ha kontakt med moren sin lengre?

Anonymkode: 44ef0...819

Tusen takk! Jeg har hatt mye rundt meg og snakke med. Til og med vært på pårørende kurs.  Så ønsker vell mer personlig erfaringer. 

Jeg skrev vell i kjappeste laget, og tenkte ikke helt på åssen jeg skrev det. 

Anonymkode: e1314...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...