Gå til innhold

Ubehagelig opplevelse med vipps - stiller spmtegn ved sikkerheten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Igår kveld mens jeg og samboeren var ute i hagen ble det vippset 2500 fra hans vipps, til min vipps. Dette la ikke jeg merke til siden jeg ikke har varsler på vipps. 

Det rare her er at i tidsrommet det ble vippset var ingen av oss på telefonene og det vet vi med 100% sikkerhet. 

Samboeren spurte meg da vi sto opp om jeg hadde vippset meg selv fra han og jeg forsto ingenting. Vippset tilbake. 

Men hendelsen var ganske ubehagelig. Beløpet er et beløp han har vippset meg for flere mnd siden og. 

Vi kontantet vipps og spurte om de kunne se når det var logget inn. Det kunne de ikke, men de kunne se at pengene var gått ut fra hans enhet. 

Dette fikk meg til å tenke; er man egentlig noengang utlogget av vipps? Hvordan skjedde dette? Appen var heller ikke i bruk. Eneste grunnen til at dette ble oppdaget var fordi han var i nettbanken og vippskontoen er en konto med lite trafikk.... 

Anonymkode: af0e0...d05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han må ha lagt inn summen med bestemt forfallsdato tidligere. 

Anonymkode: 1a0c0...35f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han må ha lagt inn summen med bestemt forfallsdato tidligere. 

Anonymkode: 1a0c0...35f

Takk for svar. Forfall til meg da eller? Via vipps? Vi har ikke faktura i vipps. Skjønner ingenting. 

Ble dårlig stemning av det her..

Anonymkode: af0e0...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Forfall til meg da eller? Via vipps? Vi har ikke faktura i vipps. Skjønner ingenting. 

Ble dårlig stemning av det her..

Anonymkode: af0e0...d05

Nei, jeg vet ikke helt, men brukerfeil virker veldig, veldig mye mer sannsynlig enn systemfeil. 

Kan han ga forsøkt å betale deg via Vipps tidligere uten dekning? Slik at det ble trukket da han fikk penger på konto igjen? 

Anonymkode: 1a0c0...35f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg foreslo først, går ikke, ser jeg: Man kan ikke sette inn en senere betalingsdato når man overfører til private. Pengene går umiddelbart. Hmm. 

Anonymkode: 1a0c0...35f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, jeg vet ikke helt, men brukerfeil virker veldig, veldig mye mer sannsynlig enn systemfeil. 

Kan han ga forsøkt å betale deg via Vipps tidligere uten dekning? Slik at det ble trukket da han fikk penger på konto igjen? 

Anonymkode: 1a0c0...35f

Det ville ikke vært første gang med systemfeil i vipps, har jo hørt om mange som har blitt trukket dobbelt. Men da gjerne i løpet av kort tid, ikke på nytt lenge etterpå. 

Anonymkode: 6aef2...c0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg foreslo først, går ikke, ser jeg: Man kan ikke sette inn en senere betalingsdato når man overfører til private. Pengene går umiddelbart. Hmm. 

Anonymkode: 1a0c0...35f

Ja, det er bare så rart! Jeg kan forklare beløpet da. For noen mnd siden vippset jeg han det beløpet, men det dukket ikke opp i oversikten min og ble dobbeltvippset. Han vippset meg så tilbake det beløpet som var ekstra. 

Men det er mange mnd siden og vi har vippset hverandre etter det. Skjønner ingenting

Anonymkode: af0e0...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det ville ikke vært første gang med systemfeil i vipps, har jo hørt om mange som har blitt trukket dobbelt. Men da gjerne i løpet av kort tid, ikke på nytt lenge etterpå. 

Anonymkode: 6aef2...c0b

Nei, er det som er så rart! At det i så fall skulle skje etter flere mnd..

Anonymkode: af0e0...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere vært inne på nettbanken og sett at summen virkelig forflyttet seg, og at det ikke bare var en veeeeldig forsinket melding fra appen? 

Anonymkode: 1a0c0...35f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har dere vært inne på nettbanken og sett at summen virkelig forflyttet seg, og at det ikke bare var en veeeeldig forsinket melding fra appen? 

Anonymkode: 1a0c0...35f

Ja. La meg gi eksempel da

00:22 blir jeg vippset 

00:22 får jeg inn på vipps

Morgen etter når han logger inn i nettbank er pengene ute av hans konto. Jeg sjekker da min konto og pengene er hos meg. Vippser de så tilbake. Dvs at pengene vae straksbetalt og inne hos meg en hel natt..

Anonymkode: af0e0...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn på hans konto igjen, sammen og sjekk dato nøye. Dette virker som en brukerfeil og han kan ha glimpset på når pengene har gått ut og jeg vil tror at det er der feilen ligger. 

Anonymkode: 0d455...6ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gå inn på hans konto igjen, sammen og sjekk dato nøye. Dette virker som en brukerfeil og han kan ha glimpset på når pengene har gått ut og jeg vil tror at det er der feilen ligger. 

Anonymkode: 0d455...6ba

Vi har gjort det. Som sagt kontaktet vi vipps og spurte om de kunne se når det var logget inn, og de sa nei, men de så pengene var sendt fra hans enhet..

Anonymkode: af0e0...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ekkelt!!! Det samme skjedde her for noen uker siden og dama er helt sikker på at det er jeg som har gjort det. hvorfor skulle jeg stjele penger fra dama.. via vipps?

Anonymkode: 43d56...032

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Vi har gjort det. Som sagt kontaktet vi vipps og spurte om de kunne se når det var logget inn, og de sa nei, men de så pengene var sendt fra hans enhet..

Anonymkode: af0e0...d05

Så du sier at pengene gikk ut fra konto når dere sto i Hagen?


Da bør dere sende en klage. Se punkt 5.15

 

https://www.vipps.no/vilkar/vilkar-privat/

Anonymkode: 0d455...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så du sier at pengene gikk ut fra konto når dere sto i Hagen?


Da bør dere sende en klage. Se punkt 5.15

 

https://www.vipps.no/vilkar/vilkar-privat/

Anonymkode: 0d455...6ba

Ja, pengene gikk ut mens han ikke hadde telefonen sin. Det er veldig rart. Og ekkelt.

Anonymkode: af0e0...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Så du sier at pengene gikk ut fra konto når dere sto i Hagen?


Da bør dere sende en klage. Se punkt 5.15

 

https://www.vipps.no/vilkar/vilkar-privat/

Anonymkode: 0d455...6ba

  • Vipps forplikter seg til følgende:
  •  
  • Vi må vise at betalingen er godkjent, korrekt registrert og bokført, og ikke rammet av teknisk svikt eller annen feil.

Anonymkode: 0d455...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...