Gå til innhold

Spørsmål om Victoria cross og purple heart utmerkelser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har sett sånne som dette før? Jeg har søkt på de utmerkelsene, men finner det bare som medaljer, ikke som sånne plater som på bildet! Platene er ganske så tunge og litt mindre enn en bankkort, på baksiden står det bare «Victoria cross greit britain 1856» og «purple heart united states of america 1782». 

13166859-8496-4CA2-AE5F-C9143632F2BD.jpeg

Anonymkode: 65ebb...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette ser ut som suvenirer, kjøpt i en turistbutikk. De er neppe noe verdt, om det er det du lurer på.

Anonymkode: 13df6...1f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekte medaljer kan være mye verdt for samlere, dersom det sannsynliggjøres at de faktisk er ekte. Det finnes lister over folk som har fått disse medaljene. Hele historien til en medalje, med navnet på den som fikk den, og hvorfor, pluss informasjon om hvordan medaljen havnet der den nå er, er vesentlig for at den skal være av verdi. Disse medaljene har gjerne en stor affeksjonsverdi for familien, så derfor havner langt fra alle ute på det åpne markedet.

Anonymkode: 13df6...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette ser ut som suvenirer, kjøpt i en turistbutikk. De er neppe noe verdt, om det er det du lurer på.

Anonymkode: 13df6...1f8

Det er godt mulig, de ble funnet i huset til grandonkelen min og han var heller aldri med å kjempe i krig. 

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ekte medaljer kan være mye verdt for samlere, dersom det sannsynliggjøres at de faktisk er ekte. Det finnes lister over folk som har fått disse medaljene. Hele historien til en medalje, med navnet på den som fikk den, og hvorfor, pluss informasjon om hvordan medaljen havnet der den nå er, er vesentlig for at den skal være av verdi. Disse medaljene har gjerne en stor affeksjonsverdi for familien, så derfor havner langt fra alle ute på det åpne markedet.

Anonymkode: 13df6...1f8

Ja, det har jeg skjønt etter å googlet. Men jeg finner ingen medaljer som er som platene jeg har. I tillegg vet jeg ikke hvem i familien som i såfall skulle ha kjempet for verken England eller USA.

Anonymkode: 65ebb...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...