Gå til innhold

Ny utleier "klager"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.google.com/search?q=vindusfolie&tbm=isch

Er det ingen her som har hørt om vindusfolie? Sånn man fester med vann? De er enkle å både ta av og på, lager ingen merker eller forringer boligen på noe vis. Idag er det også mange fine mønsteret og få i vindusfolier, som ofte kjøpes der man kjøper maling. 

 

Anonymkode: 9812b...355

Det er jo ikke det ts bruker, hun bruker jo noe som er helt mørkt og mørklegger rommet...

Anonymkode: 446b8...1bb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 hours ago, AnonymBruker said:

Det er jo helt irrelevant hva du eller utleier synes er stygt. 

Anonymkode: 7d29d...5c4

Nei, det som synes utenfra bør være innenfor visse normer. Om du for eksempel teiper over et vindu med fire lag søplesekker, for å gjøre rommet mørkt, sier det seg selv at det blir seende litt for søplete ut, sett fra utsiden. Og en mikrobølgeovn har faktisk ikke noe i en vinduskarm å gjøre.

Det finnes utleiere som er kyniske drittsekker, men det later også til å finnes leietakere som er litt i overkant kverulanter, altså. Som i naboforhold forøvrig, gjelder det å prøve å være litt imøtekommende, når det ikke er direkte i motstrid med egne interesser. Det gjelder både utleier og leietaker. Så klart er en utleiebolig et hjem, men det betyr ikke at det er fullstendig fritt fram for alle innfall leietakeren måtte få.

Anonymkode: f4f3e...000

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører at jeg i allefall aldri skal leie ut leiligheten i vårt hus, til nøds air b n b... Jeg er opptatt av at hus og hage skal se innbydende og fin ut, liker ikke "slusk". Dersom folien var fin og så ordentlig ut synes jeg ikke det er noe problem, men mikro i vinduet er No-No!

Like ille som når jeg ser folk har matvarer og vaskemidler og rot i vinduskarmen. Ser fælt ut!!! Om vår familie skulle hatt besøk, og besøket sett dette hadde jeg blitt flau. 

Så viktig er ikke penger... Så da tror jeg leiligheten vår blir brukt til barna våre, eller korttidsleie der vi ikke risikerer å bli plaget med rotehuer over lengre tid. 

Anonymkode: 80c34...c24

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.google.com/search?q=vindusfolie&tbm=isch

Er det ingen her som har hørt om vindusfolie? Sånn man fester med vann? De er enkle å både ta av og på, lager ingen merker eller forringer boligen på noe vis. Idag er det også mange fine mønsteret og få i vindusfolier, som ofte kjøpes der man kjøper maling. 

 

Anonymkode: 9812b...355

Men de er absolutt ikke lystette og ts skrev at hun måtte ha det helt mørkt. 

Anonymkode: b7439...d3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, det som synes utenfra bør være innenfor visse normer. Om du for eksempel teiper over et vindu med fire lag søplesekker, for å gjøre rommet mørkt, sier det seg selv at det blir seende litt for søplete ut, sett fra utsiden. Og en mikrobølgeovn har faktisk ikke noe i en vinduskarm å gjøre.

Det finnes utleiere som er kyniske drittsekker, men det later også til å finnes leietakere som er litt i overkant kverulanter, altså. Som i naboforhold forøvrig, gjelder det å prøve å være litt imøtekommende, når det ikke er direkte i motstrid med egne interesser. Det gjelder både utleier og leietaker. Så klart er en utleiebolig et hjem, men det betyr ikke at det er fullstendig fritt fram for alle innfall leietakeren måtte få.

Anonymkode: f4f3e...000

Det med å teipe over ett vindu med fire lag søplesekker, ja, det kan diskuteres. Men folk må få lov til å innrede som de selv vil .. og noen ganger trenger man en quickfix og da er det smålig og absolutt begynne å diskutere med leieboer på at det skal se pent ut. Hvor slitsomt er det ikke med noen som ska overvåke "alt" du gjør? Følelsen av "hjem" forsvinner VELDIG fort når det blir slik. 

Anonymkode: d033e...53e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det med å teipe over ett vindu med fire lag søplesekker, ja, det kan diskuteres. Men folk må få lov til å innrede som de selv vil .. og noen ganger trenger man en quickfix og da er det smålig og absolutt begynne å diskutere med leieboer på at det skal se pent ut. Hvor slitsomt er det ikke med noen som ska overvåke "alt" du gjør? Følelsen av "hjem" forsvinner VELDIG fort når det blir slik. 

Anonymkode: d033e...53e

Da er det lurt å gå i dialog med utleier. Forklare problemstillingen, og prøve å komme til en ordning som begge parter synes er akseptabel.

Jeg er ikke utleier, men skjønner at en del kvier seg for å leie ut, når leietakere gjør seg vanskelige. Som å insistere på å skaffe seg husdyr, selv om det sto "ikke husdyr" i annonsen. Og spesielt om utleier har satt prisen lav, for å få den type leieboer hen ønsket.

Anonymkode: f4f3e...000

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎19‎.‎07‎.‎2019 den 3.01, AnonymBruker skrev:

Naboen min har også dekket vinduet på den måte. Ser ut som det er ruskefolk som bor der. Fortstår meg mer på utleier enn deg.

Anonymkode: e309d...059

Kanskje du er naboen til TS ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det med å teipe over ett vindu med fire lag søplesekker, ja, det kan diskuteres. Men folk må få lov til å innrede som de selv vil .. og noen ganger trenger man en quickfix og da er det smålig og absolutt begynne å diskutere med leieboer på at det skal se pent ut. Hvor slitsomt er det ikke med noen som ska overvåke "alt" du gjør? Følelsen av "hjem" forsvinner VELDIG fort når det blir slik. 

Anonymkode: d033e...53e

Personlig synes jeg grensen må gå ved innredning som påvirker det inntrykket huset gir utenfra. Både folie på vinduene og mikrobølgeovn i vinduskarmen gir i hvert fall meg en "trailerpark"-følelse som jeg hadde blitt svært lite glad for å få av å se på mitt eget hus. Men fordi jeg er lite villig til å godta slike ting skal jeg da heller aldri ha et hus med noen form for utleiedel.  

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2019 den 2.42, AnonymBruker skrev:

Hadde du likt å leid ut deler av huset ditt i god tro og så for leietaker deler av huset til å se ut som et narkoreir?

Anonymkode: 446b8...1bb

Enkelte som leier synes feks at man kan sette tomme ølflasker i glasskarmen. Lekkert 🙉

Anonymkode: 0abfe...a05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utleiere er helt håpløse om dagen :sukk: Min forrige utleier klikket i vinkel bare for en kattedo i vinduskarmen og noen sneiper i en blomsterkrukke på trappen.

Anonymkode: 924fc...9e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva står det i leiekontrakten din? 

Hvis det er vanlig vindusfolie du har brukt så skjønner jeg ikke hvorfor han klager, men hvis det er aluminiumsfolie så skjønner jeg det. Kjøp vidusfolie og lystette gardiner. Da hindrer du innsyn og kan få det mørkt hvis du ønsker det. 

Hvorfor har du mikroen i vinduskarmen? Er vinduet en nødutgang så må den fjernes, hvis ikke er det et spørsmål om du ønsker å forlenge leien eller ikke. 

Anonymkode: 61e4d...4e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hører at jeg i allefall aldri skal leie ut leiligheten i vårt hus, til nøds air b n b... Jeg er opptatt av at hus og hage skal se innbydende og fin ut, liker ikke "slusk". Dersom folien var fin og så ordentlig ut synes jeg ikke det er noe problem, men mikro i vinduet er No-No!

Like ille som når jeg ser folk har matvarer og vaskemidler og rot i vinduskarmen. Ser fælt ut!!! Om vår familie skulle hatt besøk, og besøket sett dette hadde jeg blitt flau. 

Så viktig er ikke penger... Så da tror jeg leiligheten vår blir brukt til barna våre, eller korttidsleie der vi ikke risikerer å bli plaget med rotehuer over lengre tid. 

Anonymkode: 80c34...c24

Såper og vaskemiddel i vinduet er stygt. Naboen til min mor har det. Uaktuelt i mitt hus.

Anonymkode: 0abfe...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte som leier synes feks at man kan sette tomme ølflasker i glasskarmen. Lekkert 🙉

Anonymkode: 0abfe...a05

Ja, huff. Og det er ikke tvil om at leietakere er "vinnere" i husleieloven, sånn som den er i dag.  De har et kunstig vern mot "den store stygge" utleieren.

Anonymkode: 34d03...cb8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis folien vises veldig godt fra utsiden, så bør jo dette fjernes. Men hva du har i vinduskarmen er din rett. Du kan ikke tvinges til å ikke kunne plassere noe som ikke skader boligen der.

Anonymkode: 81172...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, huff. Og det er ikke tvil om at leietakere er "vinnere" i husleieloven, sånn som den er i dag.  De har et kunstig vern mot "den store stygge" utleieren.

Anonymkode: 34d03...cb8

Jeg tror det ville være bedre for alle om det ble lov til å sette en del begrensninger i utleiekontrakten som ikke er lov i dag. Flere ville da leie ut, og alle ville vite sånn omtrent hva de måtte forholde seg til.

Det bør være lov å spesifisere "ikke husdyr", og det bør være lov å spesifisere "for en person", eller tilsvarende.

Anonymkode: f4f3e...000

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Jeg har selvsagt brukt vindusfoliet, ikke aluminiumsfoliet. Utleier sier at det ser stygt ut for andre som ser inn, for de passer på at kledningen er vedlikeholdt. Planter i blomsterkasser osv. Jeg får vel bare fjerne det da...... At folk kan være så kresne

Anonymkode: 4b2ec...1ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På Saturday, July 20, 2019 den 17.44, AnonymBruker skrev:

TS her. Jeg har selvsagt brukt vindusfoliet, ikke aluminiumsfoliet. Utleier sier at det ser stygt ut for andre som ser inn, for de passer på at kledningen er vedlikeholdt. Planter i blomsterkasser osv. Jeg får vel bare fjerne det da...... At folk kan være så kresne

Anonymkode: 4b2ec...1ef

Hva med å bare skaffe noen helt vanlige gardiner her??            

 

Anonymkode: cbaba...5dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre tidligere leieboere hadde festet sotingsfilm til bilvinduer på et soveromsvindu (der var rullgardin), så ikke bra ut🙈 Vinduet var svart med striper og bobler (hadde ikke klart å legge det jevnt), vi sa ingenting selv om det så helt koko ut. Når de flyttet ut så vi at svartfargen hadde smittet av på sprossen midt i vinduet og ned mot vinduskarmen. Veldig surt på forholdsvis nye vinduer. 

Anonymkode: 35484...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...