Gå til innhold

Ny utleier "klager"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp flyttet inn i en kjellerleilighet i en enebolig. Eierne bor over meg. Vinduene mine ligger ut mot veien, så er litt skeptisk til at noen skal se inn på soverommet mitt. Derfor har jeg lagt et slags foliet over vinduet, slik at det blir helt tett. Tidligere var det noen persienner, men følte ikke de dekker hele vinduet. Jeg har også satt mikrobølgeovnen i vinduet på kjøkkenet, for det er så liten plass andre steder. I tillegg til noen kurver og diverse.

Nå har utleier sagt at jeg må fjerne dette i fra vinduet (både mikroen og kurvene på kjøkkenet), og foliet på soverommet. Det så ikke pent ut i fra utsiden. Jeg sto bare å måpte! Hva hadde dere tenkt?

Anonymkode: 4b2ec...1ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nettopp flyttet inn i en kjellerleilighet i en enebolig. Eierne bor over meg. Vinduene mine ligger ut mot veien, så er litt skeptisk til at noen skal se inn på soverommet mitt. Derfor har jeg lagt et slags foliet over vinduet, slik at det blir helt tett. Tidligere var det noen persienner, men følte ikke de dekker hele vinduet. Jeg har også satt mikrobølgeovnen i vinduet på kjøkkenet, for det er så liten plass andre steder. I tillegg til noen kurver og diverse.

Nå har utleier sagt at jeg må fjerne dette i fra vinduet (både mikroen og kurvene på kjøkkenet), og foliet på soverommet. Det så ikke pent ut i fra utsiden. Jeg sto bare å måpte! Hva hadde dere tenkt?

Anonymkode: 4b2ec...1ef

Er nå dette nødvendig å lage tråd om og bråk om? 

Fjern tingene fra vinduene, jo før jo bedre.  

Er du redd for innsyn så får du skaffe deg en rullegardin. Du visste tross alt hva du skulle leie. Vinduer er både rømningsveier og kilde til lys for å forhindre både utøy og mugg. En micro har ingenting i ett vindu å gjøre. Sprekker eller knuser vinduet av varmen, kjøper du nytt da? 

Anonymkode: d550c...fcb

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde begynt å se meg om etter ny huseier. 

Folien på vinduene kan det hende han har rett til å be deg fjerne, hvis det kan anses som at du har gjort en endring på eiendommen. Hvordan du plasserer ting, som f. eks. mikrobølgeovn, har han ingenting med. 

Anonymkode: 7e14e...155

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror jeg hadde begynt å se meg om etter ny huseier. 

Folien på vinduene kan det hende han har rett til å be deg fjerne, hvis det kan anses som at du har gjort en endring på eiendommen. Hvordan du plasserer ting, som f. eks. mikrobølgeovn, har han ingenting med. 

Anonymkode: 7e14e...155

Enig i denne, folie hører ikke til på vindu. Hva med noen fine gardiner med blonder og en pyntegjenstand, du kan enkelt se ut av vinduet, værre er det med å se inn, om natten og kvelden kan du ha tettere gardiner, slik dobbel gardinstang.

Anonymkode: 70a4e...041

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mikrobølgeovnen har han ikke noe med. Men folie på vinduet er jeg enig i at kan se veldig lite pent ut. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner eierne jeg, mikro i det ene vinduet og folie i det andre, ser ikke bra ut...

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er nok ikke fornøyd med deg nei 

Anonymkode: b0774...5cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud hva er det med folk?! 

Så lenge du ikke bryter noen regler, eller punkter i kontrakten har han ikke noe med det å gjøre.

Når skal utleiere forstå at når mottar leie, så leie de ut eiendommen sin og kan ikke bestemme noe som helst. De kan bestemme å ikke leie ut, men må si opp med lovlig grunn ;) 

 

nokk av folk som leier ut så utleier kan ikke være vrang ,leieboeren har mer rettigheter ..

Anonymkode: d720c...8e5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mikro i vinduet betyr jo at rømningsveien er blokkert. Får du henge opp gardiner? Det må jo være finere enn folie? 

Anonymkode: 3a2e3...587

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel heller du som høres litt spesiell ut

Anonymkode: 31a54...645

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår mikroben men når du leier skal du jo behandle det som ditt eget 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud hva er det med folk?! 

Så lenge du ikke bryter noen regler, eller punkter i kontrakten har han ikke noe med det å gjøre.

Når skal utleiere forstå at når mottar leie, så leie de ut eiendommen sin og kan ikke bestemme noe som helst. De kan bestemme å ikke leie ut, men må si opp med lovlig grunn ;) 

 

nokk av folk som leier ut så utleier kan ikke være vrang ,leieboeren har mer rettigheter ..

Anonymkode: d720c...8e5

Hadde du likt å leid ut deler av huset ditt i god tro og så for leietaker deler av huset til å se ut som et narkoreir?

Anonymkode: 446b8...1bb

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen min har også dekket vinduet på den måte. Ser ut som det er ruskefolk som bor der. Fortstår meg mer på utleier enn deg.

Anonymkode: e309d...059

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nettopp flyttet inn i en kjellerleilighet i en enebolig. Eierne bor over meg. Vinduene mine ligger ut mot veien, så er litt skeptisk til at noen skal se inn på soverommet mitt. Derfor har jeg lagt et slags foliet over vinduet, slik at det blir helt tett. Tidligere var det noen persienner, men følte ikke de dekker hele vinduet. Jeg har også satt mikrobølgeovnen i vinduet på kjøkkenet, for det er så liten plass andre steder. I tillegg til noen kurver og diverse.

Nå har utleier sagt at jeg må fjerne dette i fra vinduet (både mikroen og kurvene på kjøkkenet), og foliet på soverommet. Det så ikke pent ut i fra utsiden. Jeg sto bare å måpte! Hva hadde dere tenkt?

Anonymkode: 4b2ec...1ef

Hvorfor ikke gardiner på soverommet?

Anonymkode: 924fc...9e3

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du likt å leid ut deler av huset ditt i god tro og så for leietaker deler av huset til å se ut som et narkoreir?

Anonymkode: 446b8...1bb

Om du mener at folie på et vindu = narkoreir så ja

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes utleier bør se seg etter ny leietager.

 

Anonymkode: afac4...d1e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det vindusfilm du har festa? sånn som er beregnet på vinduer?

Anonymkode: c0bda...21c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som alle i tråden her tror folie betyr aluminiumsfolie... 

Anonymkode: 8ae86...6a9

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hva du mener med "et slags folie" over vinduet, men det finnes fine vindusfolier som kan klistres på vinduene uten å skade dem og som ikke gjør at huset ser ut som et narkoreir fra utsiden. Antar du ikke har slike siden utleier ber om at det fjernet. Hvorfor ikke kjøpe noe skikkelig og be om tillatelse til å sette det på? En mikro har heller ingenting i en vinduskarm å gjøre, så bortsett fra at det ser bomsete ut, så kan varm ventilasjonsluft mot kaldt vindu føre til at vinduet sprekker. Kjøp heller gardiner og heng opp, det ser mye penger ut både fra innsiden og utsiden, og kan trekkes for og fra ved behov. 

Anonymkode: c006b...d46

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner dekket vinduene med aluminiumsfolie og fikk politiet på døren, de mistenkte ulovligheter :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...