Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal på en helgetur neste helg med en haug av damer, deriblant min svigermor. Jeg er gravid, men er for tidlig å skulle fortelle noen om det.

Jeg vet det blir alkohol både fredag og lørdag da vi skal gå et par turer/fjellturer. Der kom det visst til å bli alkohol i følge svigermor, men regner da med at vi må ta med egen drikke (tips til god alkoholfri hvitvin, eller andre måter å skjule at jeg ikke drikker vin? 🙈

Hvordan gjør jeg det i forhold til alkohol på kvelden under middagene? 😋🙈

Anonymkode: 25b57...362

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Si du går på antibiotika og ikke kan drikke. Eller si at du har en hvit måned. Skyld på en diett eller noe. 

Anonymkode: 72215...d21

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke du skal skjule det. Bare å si det som det er! Jeg holdt det også hemmelig til det skulle være «trygt» å fortelle. Var på tidlig ul og det var en Missed abortion. I ettertid skulle jeg ønske jeg bare hadde fortalt folk om det. Var veldig tungt å bære på det. Var ingen som ringte for å høre hvordan graviditeten går slik at jeg kunne fortelle hva som hadde skjedd osv. Når jeg endelig klarte å fortelle det til noen fikk de sjokk over at jeg hadde vært gravid og sjokk over at jeg hadde mistet. Samtidig hadde jeg bært på det alene så lenge at jeg gikk inn i en depresjon.

Anonymkode: 0ce1f...c39

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hell alkoholfri vin i en vanlig vinflaske? 😅

Anonymkode: e4d7f...a24

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Si du går på antibiotika og ikke kan drikke. Eller si at du har en hvit måned. Skyld på en diett eller noe. 

Anonymkode: 72215...d21

Nei, da kan du heller si at du er gravid. Alle kommer til å skjønne lunta hvis du bruker de unnskyldingene. Sånn er det her til lands dessverre... 

jeg ville bare tatt med meg noen boksøl/cider, latet som jeg drakk og helt det diskré ut litt eller litt. Eller bare sitt med full boks og nipp til. 

Under middagen er litt mer vrien, men ta bare i mot vinglasset og lag som du tar noen slurker. Mest sannsynlig legger ingen merke til det og særlig siden de har drukket på fjellturen fra før. Lat som du får en tlf , ta med glasset og hell ut en del på kjøkkenet f eks. 

Anonymkode: 6f578...099

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Forstår ikke dette jeg. I min vennekrets og familie er det virkelig ingen som reagerer på at man ikke drikker en helg eller kveld. Hva er greia?

Er aldri noen som tror jeg er gravid bare fordi jeg ikke drikker. Eneste gangen jeg har blitt spurt om noe sånt var da jeg ble invitert med på harrytur i campingvogn. Da spurte en av de gamle traverne på campingplassen hvorfor jeg ikke drakk... så tenker vel mitt om kretser hvor dette er et problem;)

Anonymkode: deba0...f03

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer vel litt an på da. Forskjell på en kvinne i fruktbar alder i et forhold enn hvis du for eksempel er singel. 

Anonymkode: 6f578...099

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skal på en helgetur neste helg med en haug av damer, deriblant min svigermor. Jeg er gravid, men er for tidlig å skulle fortelle noen om det.

Jeg vet det blir alkohol både fredag og lørdag da vi skal gå et par turer/fjellturer. Der kom det visst til å bli alkohol i følge svigermor, men regner da med at vi må ta med egen drikke (tips til god alkoholfri hvitvin, eller andre måter å skjule at jeg ikke drikker vin? 🙈

Hvordan gjør jeg det i forhold til alkohol på kvelden under middagene? 😋🙈

Si at du har slutta?

Anonymkode: af384...283

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville kjøpt kartongvin og byttet ut vinen inni med en pose alkoholfri ☺️

Anonymkode: d71a5...e8a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mitt beste tips - dersom du ikke ønsker å si noe - er rett og slett å bare takke ja om du blir tilbudt drikke, og «liksomnippe» og heller helle ut litt innimellom for å ha litt ulike mengder i glasset. Enklere dersom du kan alliere deg med én som vet (svigermor?) og som du eventuelt kan bytte glass med sånn innimellom/kan ta en slurk av ditt. Ingen som legger merke til det da, med mindre de er ekstremt opphengt i det. Om du derimot har for vane å takke ja til et glass og så plutselig takker nei med en eller annen unnskyldning, vil det lyse GRAVID av deg uansett. 

Anonymkode: 3c68c...a3b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fuskedrikk er nok det enkleste, til mer de drikker til mindre får de med seg at du IKKE drikker 😂

Er du bombesikker på å ikke fortelle:

Begynn å gram deg (til flere av reisefølget) litt nå; litt småtjafs og småfeber først, så vondt når du tisser, så kjempevondt i bekkenet... - la klager og symptomer utvikle seg litt etterhvert. Så "drar" du til legen, du har kraftig nyrebekkenbetennelse og får antibiotika. Du er lei deg for du er redd for å gå glipp av turen... De vil oppmuntre deg. Du tror kanskje det blir litt kjedelig på tur, siden du er litt sliten etter å ha hatt så vondt og fordi du er på "vannvogna" pga av medisinen, men de lover at prat, opplevelser og kos oppveier for det 😬

Lykke til!

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymkode: 87ae2...d54

• Liker 6
Skrevet (endret)
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes ikke du skal skjule det. Bare å si det som det er! Jeg holdt det også hemmelig til det skulle være «trygt» å fortelle. Var på tidlig ul og det var en Missed abortion. I ettertid skulle jeg ønske jeg bare hadde fortalt folk om det. Var veldig tungt å bære på det. Var ingen som ringte for å høre hvordan graviditeten går slik at jeg kunne fortelle hva som hadde skjedd osv. Når jeg endelig klarte å fortelle det til noen fikk de sjokk over at jeg hadde vært gravid og sjokk over at jeg hadde mistet. Samtidig hadde jeg bært på det alene så lenge at jeg gikk inn i en depresjon.

Alle har ikke behov for å dele personlige ting med andre. Jeg er en av dem, foretrekker helt klart å holde slike ting mellom meg og mannen, uansett utfall. Når ting går dårlig har jeg overhode ikke behov for å forholde meg til andre, eller spørsmål og hvordan det går osv. 

Men TS, er det virkelig så stort drikkepress?

Endret av Nerine_
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare si at du ønsker å bli gravid og derfor har sluttet å drikke? Ingen som trenger å vite at du allerede har klaff. Sånn antibiotika løgn er det ingen som tror på lenger uansett. 

Anonymkode: a13b5...22c

• Liker 5
Skrevet

De som er gravid lager ofte større nummer ut av det en det er. Jeg har vært på flere middager og fester i sommer uten å drikke. Har hatt med eget og takket eventuelt nei. INGEN har spurt, reagert eller presset på meg drikke. Jeg har til og med hatt på sjøsykebånd mot kvalme uten at noen har spurt om hva det var. Mulig noen skjønte det, men hadde hvertfall vett nok til å ikke spørre. 

Så mitt råd er, gjør det enkelt. Mulig jeg hadde sagt noe på en slik hyttetur om noen spurte. Eneste grunnen til at det er "hemmelig" er jo om man minster. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fortell til svigermor, så kan hun hjelpe deg med å bytte ut alkoholdrikke til alkoholfritt! Hun hadde sikkert blitt utrolig glad for å bli innviet i hemmeligheten også :) 

Anonymkode: 771ac...260

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Alle dere som foreslår å si at man går på antibiotika og ikke kan drikke: man kan fint drikke selv om man går på antibiotika. Så hvis noen prøver seg på den var det første jeg ville tenke på at de var gravid😜

Anonymkode: fbbea...d69

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har helt motsatt erfaring. Jeg ble regelrett outet på et julebord og så visste plutselig hele jobben at jeg var gravid. Når jeg så mistet så var det ekstra klipt at alle visste det og folk som jeg ikke har en nær relasjon til skulle late som de hadde medfølelse med meg etc. Skulle så inderlig ønske at ingen visste, det er så nært og personlig. De jeg ønsket trøst av var kun min mor og min mann. 

Anonymkode: 4b911...fd1

• Liker 2
Skrevet

Hvor langt er du på vei? Du kan jo få deg en time til tidlig ultralyd. Selvfølgelig kan spontanabort skje senere selv om ultralyd skulle vise at alt ser ok ut. Men så lenge man eventuelt ser at fosteret lever nå så er det litt mindre sannsynlighet for spontanabort. Jeg tok tidlig ultralyd i uke 10 og da sa legen det var svært liten sjanse for spontanabort. For hvis det skulle skje så hadde man trolig ikke sett liv på ultralyden og trolig ville fosteret også da allerede ha lagt der uten liv i et par uker allerede for så å støtes ut...
Dersom du er noen uker på vei og gjerne er nærmere 12 uker enn ikke og tidlig ultralyd ser bra ut så ville jeg bare ha informert dem om graviditeten. Man kan jo legge til at det ennå er tidlig så man vet jo aldri og at man setter pris på at ingen informerer andre før du selv er klar for det. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Luckiness skrev:

Hvor langt er du på vei? Du kan jo få deg en time til tidlig ultralyd. Selvfølgelig kan spontanabort skje senere selv om ultralyd skulle vise at alt ser ok ut. Men så lenge man eventuelt ser at fosteret lever nå så er det litt mindre sannsynlighet for spontanabort. Jeg tok tidlig ultralyd i uke 10 og da sa legen det var svært liten sjanse for spontanabort. For hvis det skulle skje så hadde man trolig ikke sett liv på ultralyden og trolig ville fosteret også da allerede ha lagt der uten liv i et par uker allerede for så å støtes ut...
Dersom du er noen uker på vei og gjerne er nærmere 12 uker enn ikke og tidlig ultralyd ser bra ut så ville jeg bare ha informert dem om graviditeten. Man kan jo legge til at det ennå er tidlig så man vet jo aldri og at man setter pris på at ingen informerer andre før du selv er klar for det. 

Er for tidlig med ultralyd for at de skal høre hjertet :) Ts

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, Nerine_ skrev:

Alle har ikke behov for å dele personlige ting med andre. Jeg er en av dem, foretrekker helt klart å holde slike ting mellom meg og mannen, uansett utfall. Når ting går dårlig har jeg overhode ikke behov for å forholde meg til andre, eller spørsmål og hvordan det går osv. 

Men TS, er det virkelig så stort drikkepress?

Jeg er også av den som ønsker å holde det i mellom meg og samboeren frem til vi er mer sikre på hvordan det går. Det er enda tidlig :)

Drikkepress er det nok ikke, men redd de begynner å fatte mistanke hvis jeg velger å ikke drikke hele helgen når vi er på jentetur, det er ferie i tillegg osv. :) Spørst om jeg får ta med meg noen flasker med alkoholfri til å drikke av, og til middagen kan jeg bare si at jeg ikke er så glad i alkohol til maten eller noe.

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...