Gå til innhold

Symaskin har hengt seg opp - HJELP


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sydde en helt vanlig enkel søm og ante fred og ingen fare, også plutselig stoppet maskinen litt opp og nå sitter nålen fast. Jeg får ikke løsnet stoffet fra maskinen, siden det hjulet man bruker til å senke nålen også sitter fast. Jeg tenkte det kanskje skyldes knute på tråden, men jeg har løsnet både under og overtråden, og det er ingen knute på den. What to do??? 

Anonymkode: 8cd7f...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sydde en helt vanlig enkel søm og ante fred og ingen fare, også plutselig stoppet maskinen litt opp og nå sitter nålen fast. Jeg får ikke løsnet stoffet fra maskinen, siden det hjulet man bruker til å senke nålen også sitter fast. Jeg tenkte det kanskje skyldes knute på tråden, men jeg har løsnet både under og overtråden, og det er ingen knute på den. What to do??? 

Anonymkode: 8cd7f...efe

Finnes ingen universal vidunderkur for dette. Du må lirke og forsiktig pårøve å få opp tingene med mye tålmodighet. Klarer du å skru løs nålen og klippe tråden av nålen pleier dette ofte være til hjelp. 

Knute på tråden er det neppe. Men undertrådspolen kan ha fått satt spolen inn feil vei, elelr kommet litt på skjeve. 

Anonymkode: d5606...c21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...