Neutral90 Skrevet 29. november 2022 Forfatter #2401 Del Skrevet 29. november 2022 snehvit88 skrev (På 24.11.2022 den 11.42): Så trasig med eggene😕 Prøver du noe som kan øke kvalitet? Q10 er bevist i forskning at bedrer kvalitet og overlevelse hos egg og embryo. Det er helt utrolig at familien ikke tar hensyn til dere… De har vel ikke vært i situasjonen selv, og da evner de vel ikke å prøve å forstå engang😡 Den tiden jeg skrev dagboka var grusom. Det var et mareritt. Så stor frykt for å ikke få barn, uvissheten om det i det hele tatt er mulig. Du kommer til å få et barn. Ikke gi opp! Har du hatt et embryo som kunne blitt et barn så kan du få et til. Og med riktige medisiner. Jeg sverger til Q10! Mellom 300-600mg hver dag. Spørs på hvor dårlig kvalitet er, hvor lav AMH er osv. Jeg tok 400 daglig tror jeg. Q10 ubiqinol, ikke ubiqonon. Nei. Prøver ikke noe for å øke kvaliteten. Alle målinger er fine. God amh og fsh som tilsier god kvalitet. På papiret er det ingenting som skal tilsi at kvaliteten er dårlig. Men akkesom, så blir det bare aborter. Føler veldig at de siste årene har vært et mareritt! Håper veldig at vi får et barn, men det er langt fra sikkert. Både psykisk, men ikke minst økonomisk. Ivf er veldig dyrt og eggdonasjon er enda dyrere 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 29. november 2022 Forfatter #2402 Del Skrevet 29. november 2022 Supah skrev (2 timer siden): Tenker på deg ♥️ ❤️ håper du har det bra' Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 29. november 2022 Forfatter #2403 Del Skrevet 29. november 2022 10 dpo og negativ test. Var hos medicus i går. Mannens sæd er fryst og er klar til å sendes til Finland. Ila helgen skal vi fylle ut de siste formelle papirene, så er det bare å vente på donor :-) i utgangspunktet er vi lette å matche, så håper og tror det vil gå raskt. Dersom vi blir gravide selv og mot formodning at det skal gå bra, så har vi "bare" tapt 17.800 kr. Det er levelig. Som skrevet over her, så er alle mine prøver kjempefine. God eggreserve og hormonene tilsier god kvalitet også. Så legen var ikke klinkende klar på at eggdonasjon var veien å gå. Han kunne tenke seg å prøve et ivf forsøk til der 50% av eggene blir befruktet av mannens sæd og den andre delen med donorsæd. Da vil man raskt se om det er sæd eller egg som er problemet. Men jeg bare orker ikke tanken på nytt uttak. Ikke tar vi oss råa til nytt ivf og eggdonasjon heller. Vi kan begynne å selge bilen eller annet løsøre, men vi prioriterer å kunne leve. Dette er så psykisk krevende at vi kan ikke satse alt. Da er det ikke noe igjen til slutt. Det viktigste for meg er å kunne bære frem er barn. Ikke om det genetisk er meg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 30. november 2022 Forfatter #2404 Del Skrevet 30. november 2022 Da har vi signert alle avtaler og gjort utvalg på donorskjema :-) vi er et kjempestort steg nærmere mot å bli foreldre! Vi har valgt å være garantert 3 eller flere bladtocyster. Totalpris er da 110.000 kr. Ikke medregnet mine medisiner. Vil helst ikke tenke på hvor mange kroner vi har brukt. Eller antall KM på bilen eller antall timer arbeid jeg har måtte ta igjen på kveldstid. Forhåpentligvis blir alt dette bare en kjip livsperiode vi en gang kan se tilbake på... En ting som jeg burde visst, men som overrasket meg. Dersom donor dør må embryo destrueres! Jeg vet jo at dersom mannen min dør får vi ikke bruke embryo på frys, men jeg tenkte helt ærlig på donasjon som en transaksjon. At embryoene ville være vår eiendom. Men nei, de er mannens og donorens eiendom frem til fødsel, da blir jeg pr lovens definisjon mammaen. Ikke før det. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 30. november 2022 #2405 Del Skrevet 30. november 2022 Jeg håper virkelig at eggdonasjon funker for dere!! Det var jo noen voldsomme regler. At ikke eggene da kan brukes! Så utrolig bra at det finnes kvinner som donerer egg. Lurer på om de får betalt for det eller ikke. Når skal du få satt inn donor embryoet? Er jo en sinnsyk pris. Kanskje like greit å ikke vite hvor mye dere har brukt. Og det blir jo verdt det til slutt. Det må det jo 🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snehvit88 Skrevet 1. desember 2022 #2406 Del Skrevet 1. desember 2022 Neutral90 skrev (På 29.11.2022 den 17.11): Nei. Prøver ikke noe for å øke kvaliteten. Alle målinger er fine. God amh og fsh som tilsier god kvalitet. På papiret er det ingenting som skal tilsi at kvaliteten er dårlig. Men akkesom, så blir det bare aborter. Føler veldig at de siste årene har vært et mareritt! Håper veldig at vi får et barn, men det er langt fra sikkert. Både psykisk, men ikke minst økonomisk. Ivf er veldig dyrt og eggdonasjon er enda dyrere Så bra du har god kvalitet! Det er så urettferdig at det skal være så vanskelig for noen som ønsker det så sterkt! Tenk de som blir gravid gratis… Jeg kjenner et par som ikke fikk barn sammen, hun ble ikke gravid. Så gikk de fra hverandre og fikk hver sine barn i nye forholdet. De bare matchet ikke genetisk av en eller annen grunn. Håper det er eggdonasjon som skal til for dere! Blir du gravid med et annens egg så blir det likevel påvirket av deg. Dette så jeg på et program som tok opp dette temaet blant lesbiske som byttet egg med hverandre. Barnet får et annet utseende enn det ville fått med moren som er biologisk bærer av eggene. Håper ikke jeg påvirker deg negativt på noen måte😅Og at jeg ikke har lest hele dagboken. Ønsker veldig sterkt å hjelpe. (Jobber meg ihjel for å tjene til livets opphold og har lite tid til å tenke gjennom skriverier😅) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 1. desember 2022 #2407 Del Skrevet 1. desember 2022 Så bra at alle papirer er klare! Nå blir veien helt klart spennende videre. Fornyet håp når man forsøker noe nytt. Håper du vet at vi er såå mange her nå som ønsker for deg ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sovia Skrevet 3. desember 2022 #2408 Del Skrevet 3. desember 2022 Såå spennende, Neutral ♥️ Takk for at du deler. Jeg er enig angående å se på donasjon som en transaksjon. Der lærte jeg også noe nytt. Gleder meg til å følge med videre 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 3. desember 2022 Forfatter #2409 Del Skrevet 3. desember 2022 Kakaoen skrev (På 30.11.2022 den 22.31): Jeg håper virkelig at eggdonasjon funker for dere!! Det var jo noen voldsomme regler. At ikke eggene da kan brukes! Så utrolig bra at det finnes kvinner som donerer egg. Lurer på om de får betalt for det eller ikke. Når skal du få satt inn donor embryoet? Er jo en sinnsyk pris. Kanskje like greit å ikke vite hvor mye dere har brukt. Og det blir jo verdt det til slutt. Det må det jo 🤞🏼 Jeg også! De gir oss i alle fall mye høyere odds med donasjon - men hva vet de egentlig? Det er jo bare gjetting, egentlig. Siden de ikke helt sikkert vet hvorfor vi bare mister... livmoren er tilsynelatende prima da, så satser på at noen gode egg gjør susen :-) innsett så snart donor er funnet, vi har godkjent og de har hatt uttak. Alt handler om etterspørsel og det er ikke en eggbank med egg liggende, de må rekruttere og finne en donor først. Vi er lette å matche, så håper innsett ila februar i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 3. desember 2022 Forfatter #2410 Del Skrevet 3. desember 2022 snehvit88 skrev (På 1.12.2022 den 7.38): Så bra du har god kvalitet! Det er så urettferdig at det skal være så vanskelig for noen som ønsker det så sterkt! Tenk de som blir gravid gratis… Jeg kjenner et par som ikke fikk barn sammen, hun ble ikke gravid. Så gikk de fra hverandre og fikk hver sine barn i nye forholdet. De bare matchet ikke genetisk av en eller annen grunn. Håper det er eggdonasjon som skal til for dere! Blir du gravid med et annens egg så blir det likevel påvirket av deg. Dette så jeg på et program som tok opp dette temaet blant lesbiske som byttet egg med hverandre. Barnet får et annet utseende enn det ville fått med moren som er biologisk bærer av eggene. Håper ikke jeg påvirker deg negativt på noen måte😅Og at jeg ikke har lest hele dagboken. Ønsker veldig sterkt å hjelpe. (Jobber meg ihjel for å tjene til livets opphold og har lite tid til å tenke gjennom skriverier😅) Enig! Veldig frustrerende at det skal være så vanskelig for noen... Det er veldig fascinerende hvordan min kropp og arvemateriale vil påvirke en annen kvinnes egg! Veldig, veldig spennende. Jeg har lest en del om arv og miljø siden jeg er pedagog, og det er jo uten tvil jeg og mannen som blir de viktige for hvem og hvordan barnet blir 🥰 Du påvirker absolutt ikke negativt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 3. desember 2022 Forfatter #2411 Del Skrevet 3. desember 2022 Amatariel skrev (På 1.12.2022 den 14.21): Så bra at alle papirer er klare! Nå blir veien helt klart spennende videre. Fornyet håp når man forsøker noe nytt. Håper du vet at vi er såå mange her nå som ønsker for deg ❤️ Så god du er, takk 🥰 håper du har det bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 3. desember 2022 Forfatter #2412 Del Skrevet 3. desember 2022 Sovia skrev (2 timer siden): Såå spennende, Neutral ♥️ Takk for at du deler. Jeg er enig angående å se på donasjon som en transaksjon. Der lærte jeg også noe nytt. Gleder meg til å følge med videre 🥰 Jeg har tenkt flere ganger på å slette denne dagboken, fordi det er nå.... 121(!) Sider med vondt og lengsel. Men det er det lille håpet om at det kan bli en lykkelig slutt som gjør at jeg fortsatt holder liv i den. Forhåpentligvis er dette første steget på den nye veien for å lykkes ❤️ 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilmimo Skrevet 6. desember 2022 #2413 Del Skrevet 6. desember 2022 Er innom her titt og ofte og følger med på oppdateringene dine ❤️ Håper inderlig detter er rette løysinga for deg! Eg veit ikkje i kor stor grad du ønsker å eksponere deg for andre sine historiar, dette blir jo veldig individuelt. Men eg kan anbefale podcasten «Livs siste sjanse» på NRK, den er rørande og sterk. Eg visste heller ikkje det om at dersom donoren døyr så må embryo destruerast. Det var veldig spesielt, men samtidig er det mange juridiske vegar som må pløyast opp etter at nye ordningar blir tillatt. Heier på deg vidare! 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 9. desember 2022 #2414 Del Skrevet 9. desember 2022 Ville bare legge igjen et spor for lenge siden sist, jeg følger støtt og stadig med her inne hos deg♥️ Og håper sånn du får øsnke ditt oppfylt snart! Og veldig godt valg med å velge eggdonasjon. Håper så dere lykkes med det! Er det neste steg nå eller har jeg lest feil tidligere her inne at du har noen egg på frys enda som du skal prøve først? mener å huske jeg har lest tidligere her at du hadde noen egg selv på frys, eller går du rett på donor uansett nå?♥️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 15. desember 2022 Forfatter #2415 Del Skrevet 15. desember 2022 Ilmimo skrev (På 6.12.2022 den 10.57): Er innom her titt og ofte og følger med på oppdateringene dine ❤️ Håper inderlig detter er rette løysinga for deg! Eg veit ikkje i kor stor grad du ønsker å eksponere deg for andre sine historiar, dette blir jo veldig individuelt. Men eg kan anbefale podcasten «Livs siste sjanse» på NRK, den er rørande og sterk. Eg visste heller ikkje det om at dersom donoren døyr så må embryo destruerast. Det var veldig spesielt, men samtidig er det mange juridiske vegar som må pløyast opp etter at nye ordningar blir tillatt. Heier på deg vidare! 😊 Takk for heiing og tips ❤️ du er alltid så god. Har hørt litt, og jeg likte den, men så sovna jeg og når jeg våkna så hadde hun plutselig hatt en dødfødsel. Og da ble jeg litt trigga. Så, da lot jeg den ligge, men kanskje jeg burde gi den en sjanse til og unngå å sovne slik at jeg får med .eg kontekst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 15. desember 2022 Forfatter #2416 Del Skrevet 15. desember 2022 Love90 skrev (På 9.12.2022 den 22.49): Ville bare legge igjen et spor for lenge siden sist, jeg følger støtt og stadig med her inne hos deg♥️ Og håper sånn du får øsnke ditt oppfylt snart! Og veldig godt valg med å velge eggdonasjon. Håper så dere lykkes med det! Er det neste steg nå eller har jeg lest feil tidligere her inne at du har noen egg på frys enda som du skal prøve først? mener å huske jeg har lest tidligere her at du hadde noen egg selv på frys, eller går du rett på donor uansett nå?♥️ Heidi! Håper dere har det bra og du koser deg! ❤️ Vi har ett eget igjen på frys som vi setter inn neste uke :-) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 15. desember 2022 Forfatter #2417 Del Skrevet 15. desember 2022 Cd 12 Var på kontroll og slimhinnen er 8.5 mm og ingen follikelvekst! Noe som er bra siden vi kjører styrt syklus denne gang, da jeg ble så irritert sist gang når gynekolog misset eggløsning. Innsett om en uke ❤️ siste med eget egg. Er ikke skummelt eller nervepirrende, vil bare få det overstått. Så sendte medicus melding rett etter jeg hadde avtalt innsett på spiren. Jeg bare "shiiiiiiit har de funnet donor allerede??" Og fikk litt hetta 😅 men det var bare at sæden hadde kommet trygt frem og at de ønsket oss god jul :-) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 15. desember 2022 #2418 Del Skrevet 15. desember 2022 Neutral90 skrev (17 minutter siden): Heidi! Håper dere har det bra og du koser deg! ❤️ Vi har ett eget igjen på frys som vi setter inn neste uke 🙂 Masse lykke til med det🤞🏻🤞🏻🤞🏻 Krysser og håper så at du nå lykkes på siste forsøk med egne egg♥️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 15. desember 2022 #2419 Del Skrevet 15. desember 2022 Ryddet for avsporing. Christina82, mod 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilmimo Skrevet 16. desember 2022 #2420 Del Skrevet 16. desember 2022 Masse lykke til!! 🤞🏻🤞🏻🤞🏻 (ang podcasten: det blei donor-egg og lykkelig slutt, men dette var vel før det blei lov i Norge, så ho måtte ut av landet. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå