Gå til innhold

Drømmen om en familie

Neutral90

Anbefalte innlegg

Som jeg krysser fingrene her, håper såå mye for deg❤️❤️ Hadde gjort meg også så glad om du endelig hadde kunne fått blitt mamma! Heier og håper sånn for deg på denne spira🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stor klem til alle dere ❤️ dere er jammen meg god å ha både i oppturer og nedturer 

Dette ble nok enda en nedtur, men føler meg helt fin. Visste hva oddsen var liksom. Har ennå ikke fått svar på hcg, men den kan ikke være høy med en så svak test som jeg fikk i dag. 

Vet ikke om jeg bør være takknemlig for igjen å ha blitt gravid eller være skuffet og sint fordi dette mest trolig betyr enda en syklus med forsinkelse? Forrige gang jeg hadde kjemisk ble syklusen derpå nesten 90 dager, tror jeg.

Uansett, må blir det fjelltur for å lufte hodet. 

Hhv 21 og 23 dpo

16619533555021507826820833147910.thumb.jpg.36458b89b7e8bb4457a609104bf1264a.jpg

• Hjerte 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt hjerterått som Amatariel skriver 😞 makan hva du skal måtte gå igjennom 😞❤️

Endret av Love90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Her er jeg igjen :) dere er alle så gode og jeg setter pris på dere ❤️

og jeg har det fint. Det var noen tøffe uker der jeg jobbet hardt mot å bli permanent nedfor.

Vi har gjort flere avgjørelser i det siste. Den ene var å gjennomføre skylling av eggleder for å både bekrefte at den er åpen og for å gjøre flere forsøk hjemme. Det var en liten blokkering der, men den er åpen nå. Å få bekreftet at vi rent fysisk kan bli gravid hjemme betyr kjempemye. At den ene hjemmelagde spiren i 2020 ikke bare var superflaks. 

Den andre avgjørelser er å aldri ha uttak igjen. Selv om prøvene ikke tilsier at det er noen fysisk reduksjon hos meg så har ikke de siste uttakene gitt ønsket resultat. 

Den tredje avgjørelsen er at vi setter inn den siste blastoen i desember. Blir det negativt gjør vi et forsøk med eggdonasjon før vi setter endelig strek. 

Gråter mens jeg skriver dette, samtidig er jeg så lettet. Prosjekt lage familie har dominert alt for mange av våre år allerede. 

Har spurt flere leger opp gjennom årene om eggdonasjon er noe for oss, og alle har sagt klart nei. Vi får mange og gode blastorer og blir gravide. Men det har likevel gnegd i bakhodet, fordi det er ikke normalt å miste i så mange aborter. Samtidig har jeg Google og Google er klar på at mange aborter gir ikke nødvendigvis bedre sjanse med eggdonasjon. 

Når jeg nå spurte legen på nytt, sa hun at hun hadde vurdert sterkt å snakke med meg om det. At det må være en eggfaktor inne i bildet. Hun var klar på at livmoren min er prima og dersom vi ønsker å dra til utlandet for en "baby eller pengene tilbake" avtale vil hun gå god for livmoren min og da vil vi 100% få den avtalen. Da vil man nok prøve et uttak først med gentesting av embryo for så å evnt gå over på donasjon. Men jeg vet ikke om vi orker hverken flere uttak eller turer til utlandet. 

Hun ga oss også 80% sjanse til å lykkes med donasjon v 30% sjanse med egne egg. Tall ikke linket til meg som person, men av større grupper sammenlignbart til meg. 

Jeg er enormt letta over at vi har håp. Jeg trodde ikke donasjon ville øke våre sjanser. Så plutselig, for første gang på veldig lenge har jeg håp om at vi kan lykkes ❤️

Som en appendiks her så kan jeg si at jeg er kjempeskuffa over helsetjenester. Jeg hadde time med lavterskel psykisk helseteam i kommunen. Og jeg ble pushet så enormt. Fks fortalte jeg hvordan jeg følte med mislykket. Da spurte han 4 ganger ved forskjellige tidspunkt om jeg mente at alle uten barn var mislykket. Pushet veldig på det. Flere ting jeg sa var slik. Følte meg verre etter jeg dro dit. Kjipt! Trenger ikke mer dårlig samvittighet liksom. 

En blomst til deg som har giddet å lese hele dette 😂🌻

• Hjerte 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

🌷 til deg som står i dette. Vi som har opplevd infertilitet vet hvor umåtelig vondt det er å ikke vite om det blir noe barn… jeg har selv kjent på følelsen av å miste håpet og trua - vet ikke om jeg har opplevd noe vondere💔 Jeg håper dere finner ro og det gleder meg at dere fortsatt har håp. Fy flate så sterke dere er!! Din historie er så gripende, og du skriver såå bra. Du burde skrevet bok om historien din, den hadde nok både kunne vært til hjelp/støtte og opplysning📘🧠💛

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leste siste oppdateringen din så gikk jeg gjennom en del følelser som var blandet med glede og sorg for din del ❤️ Jeg kommer aldri til å forstå hvordan det er å gå gjennom alt dere har vært gjennom 😔 Jeg håper så inderlig at blastoen dere har på frys er gullegget nå, men forstår hvis det er vanskelig å tenke sånn akkurat nå, men jeg skal ha troen oppe for dere og krysse alt som kan krysses for dere ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pillowtalk skrev (På 27.9.2022 den 21.41):

🌷 til deg som står i dette. Vi som har opplevd infertilitet vet hvor umåtelig vondt det er å ikke vite om det blir noe barn… jeg har selv kjent på følelsen av å miste håpet og trua - vet ikke om jeg har opplevd noe vondere💔 Jeg håper dere finner ro og det gleder meg at dere fortsatt har håp. Fy flate så sterke dere er!! Din historie er så gripende, og du skriver såå bra. Du burde skrevet bok om historien din, den hadde nok både kunne vært til hjelp/støtte og opplysning📘🧠💛

Vi har vært ufrivillig barnløse leeenge. Desember 2017 begynte vi. Ivf siden april 2019. Du vet hvor vondt det er og spesielt hvor vond usikkerheten er, den usikkerheten der man ikke vet om man får barn eller ikke. Det har heldigvis ordnet seg for deg, og jeg mener med all respekt at smerten og angsten blekner når man lykkes :) heldigvis. for å være helt ærlig har vi hatt det veldig vondt over lang tid. Belastningen av sorgen fordi man ikke kan lukke døren helt er høy, fordi man må stå i det så lenge. 

Takk for skikkelig gode ord ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Saschi skrev (På 30.9.2022 den 21.30):

Når jeg leste siste oppdateringen din så gikk jeg gjennom en del følelser som var blandet med glede og sorg for din del ❤️ Jeg kommer aldri til å forstå hvordan det er å gå gjennom alt dere har vært gjennom 😔 Jeg håper så inderlig at blastoen dere har på frys er gullegget nå, men forstår hvis det er vanskelig å tenke sånn akkurat nå, men jeg skal ha troen oppe for dere og krysse alt som kan krysses for dere ❤️

Ikke synes at det er leit :) noe av det som har vært tyngst er det å vite om man ikke lykkes, om alt man går gjennom er forgjeves. Nå har vi fått nytt håp og det var akkurat det vi trengte! :) ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære du, så fint at dere har landet mange avgjørelser❤️. Det er viktig å få litt kontroll og ta valg, for i IVF-karusellen er nettopp det å ikke kunne vite og kontrollere ting en stor belastning. 

Synes det er fint at dere vil forsøke eggdonasjon om det evt skulle komme dit. Jeg har jo verdens fineste ettåring på den måten❤️. Nå tenker vi jo at han var sååå verdt all ventetiden. Og at vi aldri kunne hatt en annen lillebror enn akkurat han. Det var liksom meningen at vi skulle vente på ham. Men det er jo helt tullete å tenke sånn, for de årene vi ventet var superblytunge og alle forsøkene tok enormt med krefter. Men det er helt rart hvordan det vonde forsvinner når man er ute på andre siden. Venter så på den dagen du får oppleve det! ❤️❤️❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Waldfee skrev (15 minutter siden):

Kjære du, så fint at dere har landet mange avgjørelser❤️. Det er viktig å få litt kontroll og ta valg, for i IVF-karusellen er nettopp det å ikke kunne vite og kontrollere ting en stor belastning. 

Synes det er fint at dere vil forsøke eggdonasjon om det evt skulle komme dit. Jeg har jo verdens fineste ettåring på den måten❤️. Nå tenker vi jo at han var sååå verdt all ventetiden. Og at vi aldri kunne hatt en annen lillebror enn akkurat han. Det var liksom meningen at vi skulle vente på ham. Men det er jo helt tullete å tenke sånn, for de årene vi ventet var superblytunge og alle forsøkene tok enormt med krefter. Men det er helt rart hvordan det vonde forsvinner når man er ute på andre siden. Venter så på den dagen du får oppleve det! ❤️❤️❤️

Å, verdens beste Waldfee ❤️ 

Jeg håper veldig jeg får oppleve det! Ingen garanti, men håpet er mye større nå enn det har vært de siste par årene, omtrent. Men det er en lang prosess, hodet må være med rundt hjørnet før man er klar til å krysse veien. Jeg krysser fingrene for fremtiden 🤞

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Waldfee

Jeg leste igjen dagboken din og hvordan dere lykkes hos Maigaard. Var usikker på om jeg skulle skrive der eller her, men gjør det her siden du skrev det siste innlegget som du gjorde ❤️ var dere fornøyde med maigaard? Du skrev mannen leverte sin del om sommeren og uttak var i september.  Var det kort tid fra dere skrev avtale? 

Kjenner jeg helst vil komme igang så raskt som mulig og blir super utålmodig med en gang 🙈😂

Tenkte instinktivt ovumia i Finland siden vi har vært i kontakt med de før, men de er temmelig mye dyrere (ca 40k dyrere) enn Danmark for samme behandling så vi er usikre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (6 timer siden):

@Waldfee

Jeg leste igjen dagboken din og hvordan dere lykkes hos Maigaard. Var usikker på om jeg skulle skrive der eller her, men gjør det her siden du skrev det siste innlegget som du gjorde ❤️ var dere fornøyde med maigaard? Du skrev mannen leverte sin del om sommeren og uttak var i september.  Var det kort tid fra dere skrev avtale? 

Kjenner jeg helst vil komme igang så raskt som mulig og blir super utålmodig med en gang 🙈😂

Tenkte instinktivt ovumia i Finland siden vi har vært i kontakt med de før, men de er temmelig mye dyrere (ca 40k dyrere) enn Danmark for samme behandling så vi er usikre. 

Ja, vi var fornøyd! Vi var i Århus og det var veldig hyggelige og flinke leger og annet personale der. Fikk raskt svar fra dem alltid. Vi skrev kontrakt i juni/juli og fikk uttak i september. Så vi var veldig heldige med at det gikk så raskt og enkelt❤️. Jeg kjenner ikke til Finland da, så har ikke noe å si om sammenligningen. Danmark var veldig enkelt å reise til ihvertfall! 

Håper det går raskt i orden uansett hvor dere bestemmer dere for å reise, om det skulle komme dit at det blir eggdonasjon på dere❤️.  Verdens fineste lille gutt hos oss heier masse på dere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waldfee skrev (På 7.10.2022 den 22.11):

Ja, vi var fornøyd! Vi var i Århus og det var veldig hyggelige og flinke leger og annet personale der. Fikk raskt svar fra dem alltid. Vi skrev kontrakt i juni/juli og fikk uttak i september. Så vi var veldig heldige med at det gikk så raskt og enkelt❤️. Jeg kjenner ikke til Finland da, så har ikke noe å si om sammenligningen. Danmark var veldig enkelt å reise til ihvertfall! 

Håper det går raskt i orden uansett hvor dere bestemmer dere for å reise, om det skulle komme dit at det blir eggdonasjon på dere❤️.  Verdens fineste lille gutt hos oss heier masse på dere. 

Takk så mye for svar 🥰 det er så trygt når andre har gått opp stien før oss. Har sett en del på Danmark. Selv om reising ikke frister i det hele tatt, så har de mye erfaring og det er også en del rimeligere enn i Norge. 

Jeg også likte nettsiden deres forresten 😅

Takk for at du deler og heier ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...