Gå til innhold

Drømmen om en familie

Neutral90

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Husk at du ikke har noen meldeplikt her inne. Vi er ingen som forventer at du skal komme inn her med oppdateringer hele tiden. Husk også at de dagene hvor det føles riktig eller godt å skrive her igjen, så sitter vi maaange her inne som heier, håper og ønsker deg alt godt ♥️

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle dere gode ❤️ det er vanskelig når utfallet ikke blir som man håper. Det er utrolig tungt å svelge et dårlig resultat av uttak og utvikling av embryo når man i tillegg får mensen tidlig og tester negativt. Jeg begynte å spotte 9 dpo og fikk mensen 11 dpo. Testet da negativt og sluttet støttebehandling 12 dpo. Meldte fra til klinikken og uttrykte bekymring rundt kort lutealfase. Det har jo ikke vært mitt problem før. Var nokså håpefull fordi jeg hadde veldig ømme pupper, men det forsvant helt tydelig 11 dpo når mensen kom. 

Mensen var rar og uvanlig lang. Bare litt rødt en dag, men likevel nok til at jeg mener det var mensen. 

I dag mente jeg at jeg var cd 9 og følte et typ press nedentil, som ofte jeg kan forbinde med eggløsning. Hadde ikke turt å håpe på rekordtidlig eggløsning, men tok jo da en test. Positiv! Digital også positiv! Yeah! 

Så vet jeg ikke, ante vel ugler i mosen. Tok en gravidtest. Som jo ble positiv med en gang. Jeg føler jeg har vært her før... For dette kan da ikke gå bra. "Mensen" og negativ test 11 dpo, liksom. 

Relativt svak strimmel til å være 11 dpo . Tok derfor en digital. Tenkte at hvis den viste 1 - 2 så var det sikreste tegnet på at dette ikke var levedyktig, jeg er jo tross alt 4+6 eller 20 dpo! Men, den ble da 2 - 3 uker og jeg greier jo ikke la vær at det skal gi håp 😭

uff, dette er så vanskelig og jeg er kjemepsint fordi dette skjer igjen. La oss være ærlige, dette kan da ikke gå bra...

Jeg er jo en av de som (høylytt også) mener hcg og nivå av hcg er godt forsket på med sikre empiriske bevis om hva nivåene skal ligge på. Dette er ikke lovende. 

Skal ta kontakt med lege i morgen for å sjekke hcg. Bare for å utelukke at det er utenfor livmor, for det er jo det jeg er rede for nå. 

Har bare en ting å si : goodbye sunday peace of mind.

IMG_20220828_090209.thumb.jpg.ff6ea65fd2f68b5c1d45fbf2930eb769.jpg

• Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok denne på andreurin nå, synes den har grei styrke egentlig. 

Shit, dette føkker skikkelig med hodet mitt nå. 

IMG_20220828_094512.thumb.jpg.dbc6ac2a02e1d6eebd5766083b4c16ba.jpg

IMG_20220828_094245.thumb.jpg.fd237e54b13fa0e9c84dd1d3610ef902.jpg

Endret av Neutral90
  • Hjerte 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I alle fall masse håp her! 🤞 Mer enn om du helt sikkert hadde hatt mensen. Skjønner dog veeeldig godt at det føles skummelt. Men krysser alt jeg har, og håper, at det nå er din tur til å bli mamma! 😭 Maaaasse lykke til videre fremover nå ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (2 timer siden):

Tok denne på andreurin nå, synes den har grei styrke egentlig. 

Shit, dette føkker skikkelig med hodet mitt nå. 

IMG_20220828_094512.thumb.jpg.dbc6ac2a02e1d6eebd5766083b4c16ba.jpg

IMG_20220828_094245.thumb.jpg.fd237e54b13fa0e9c84dd1d3610ef902.jpg

Du er jo gravid? Skjønte ikke helt hvorfor du ikke skulle være det ? ❤️Gratulerer! Nå må det bare sitte! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi holder oss med beina på jorden sammen med deg. Men selvfølgelig med et håp, og kryssede fingre for deg!♥️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for deg🤞🥰 Skjønner godt at det kødder med hodet ditt, etter alt du har vært gjennom!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh alle dere fine, tusen takk for at dere bryr dere ❤️❤️ jeg er veldig heldig tross alt 

Kom til lege i går, men siden jeg bor i gokk ble ikke hcg tatt før i dag. Får nok svar i morgen. Ny prøve torsdag, men kanskje ikke svar på den før lørdag. Fikk tilbud om å reise inn til sykehuset for ultralyd, men kjente angst bare ved tanken. Har virkelig et kompleks forhold til gynekologisk avdeling. Mye vondt har skjedd der. 

Testen fra søndag til mandag økte fint da, så det går oppover i alle fall :)

IMG_20220829_153146.thumb.jpg.a70f55fc74d17f9e76967e7c28d36840.jpg

• Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Klink skrev (På 28.8.2022 den 12.42):

Du er jo gravid? Skjønte ikke helt hvorfor du ikke skulle være det ? ❤️Gratulerer! Nå må det bare sitte! 

Fordi en ting mine 8 svangerskap har lært meg er å få positiv test er ikke nok :) nivå av hcg, altså når man får positiv test, er en god pekepinn på om det kan bli en levedyktig baby. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med positiv test, kjære deg!❤️ Jeg forstår godt at dine tidligere erfaringer gjør det vanskelig å glede seg over disse (egentlig så fantastiske!) strekene. 
Jeg håper med deg og sender deg mange gode tanker og lykkeønskninger🧚‍♀️ Måtte dette være din tur❤️ 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (3 timer siden):

Fordi en ting mine 8 svangerskap har lært meg er å få positiv test er ikke nok :) nivå av hcg, altså når man får positiv test, er en god pekepinn på om det kan bli en levedyktig baby. 

Ja det skjønner jeg , men enn så lenge er du gravid 😊 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...