Gå til innhold

Skal til Amsterdam og skal mellomlande for første gang 😅 Hva skal jeg gjøre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mellomlander i Paris.. slipper sjekke inn bagasje på nytt heldigvis. Har 90 min på meg så det skal vel gå bra? Men hvor går jeg aller først når jeg har landet i Paris? Er det noe viktig jeg må huske på? Jeg er sikkert dum som spør sånn men blir mye tryggere når jeg føler jeg har kontroll 😅

Anonymkode: d68bd...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger ikke gjøre noe annet enn å finne gaten din. Ville bare fulgt skiltene til gaten og så kan du vente i nærheten der i mellomtiden.

Anonymkode: 7ac0a...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke gjøre noe annet enn å finne gaten din. Ville bare fulgt skiltene til gaten og så kan du vente i nærheten der i mellomtiden.

Anonymkode: 7ac0a...488

Takk! Så bare sikkerhetskontroll jeg må gjennom? Slipper man forbi om det er kjempelang kø og man risikere å miste flyet sitt?

Anonymkode: d68bd...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk før reise om det er i fra samme terminal, hvis det er samme terminal er det som forrige sier her å bare finne rett gate. Hvis det er annen terminal må du følge skilting til den andre. Jeg er en ganske nervøs mellomlander, så jeg prøver alltid å finne ut mest mulig informasjon før jeg drar sånn at jeg har god kontroll når jeg lander. Sjekk ut hjemmesidene til de Gaulle og få litt oversikt over layout. Lykke til, det går nok bra!

Anonymkode: 8dd6a...347

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk før reise om det er i fra samme terminal, hvis det er samme terminal er det som forrige sier her å bare finne rett gate. Hvis det er annen terminal må du følge skilting til den andre. Jeg er en ganske nervøs mellomlander, så jeg prøver alltid å finne ut mest mulig informasjon før jeg drar sånn at jeg har god kontroll når jeg lander. Sjekk ut hjemmesidene til de Gaulle og få litt oversikt over layout. Lykke til, det går nok bra!

Anonymkode: 8dd6a...347

Takk!

Anonymkode: d68bd...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Så bare sikkerhetskontroll jeg må gjennom? Slipper man forbi om det er kjempelang kø og man risikere å miste flyet sitt?

Anonymkode: d68bd...da6

Du må ikke gjennom sikkerhetskontrollen, du kommer inn i området etter den.

Anonymkode: 7ac0a...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Så bare sikkerhetskontroll jeg må gjennom? Slipper man forbi om det er kjempelang kø og man risikere å miste flyet sitt?

Anonymkode: d68bd...da6

Hvis du flyr fra Norge er det normalt ikke ny sikkerhetskontroll. På DeGaulle fins en terminal som ligger langt unna hovedbygningen, og det er alltid der jeg lander når jeg flyr fra Norge. Men det står en vakt som geleider folk til riktig transit-buss. Om du går feil, og tar en vanlig buss mellom de to terminalene, må du gjennom ny sikkerhetskontroll. 

Anonymkode: c7b5c...60a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyr du fra Norge eller Europa? I så fall høres det rart ut at du må mellomlande i Paris for å komme deg til Amsterdam. Schiphol er jo en av Europas største flyplasser med direkteflyvninger til omtrent overalt. I Norge er det direktefly til Schiphol fra Oslo, Bergen, Kristiansand, Torp og Ålesund.

Hvor flyr du fra? :) 

Anonymkode: 7fa27...279

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ti år siden jeg mellomlandet i Paris, og var litt stressa fordi det var første gang jeg reiste alene. Så vidt jeg husker måtte jeg ta et tog/t-bane til den rette terminalen, og ikke buss. Kan hende jeg husker feil. Jeg spurte sidemannen på flyet om han kunne hjelpe meg. De fleste flyplasser er heldigvis veldig oversiktlige og det står tydelig skiltet hvor terminalene og gatene er. Så dette kommer til å gå helt fint. Hvis du blir forvirret må du bare spørre en ansatt! :)

Anonymkode: b03f7...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er Charles de Gaulle du lander på støtter jeg sterkt å sjekke terminalene for landing og avreise. Det er god avstand der, og terminalene kan være litt forvirrende om du ikke følger skiltene godt. Finn gaten med en gang du lander, så kan du heller vandre litt rundt når du ser hvor mye tid du har igjen og vet hvor du skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

ser at jeg kan mellomlande på Kastrup i stedenfor. Er den greiere? Er vel en god del mindre? Burde kanskje velge det siden jeg er uerfaren?

Anonymkode: d68bd...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

ser at jeg kan mellomlande på Kastrup i stedenfor. Er den greiere? Er vel en god del mindre? Burde kanskje velge det siden jeg er uerfaren?

Anonymkode: d68bd...da6

Ja den er bedre og enklere, og det er også mer logisk reisevei om du kommer fra Norge.

Anonymkode: 7ac0a...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...