Gå til innhold

Muslimsk Fellesråd Rogaland forlanger at skilt fjernes


NordicViking

Anbefalte innlegg

Siden 2012 er 15 tidligere fredsprisvinnere blitt hyllet gjennom en kunstinstallasjon i Vågen i Stavanger sentrum. En bronseplate med navnet til fredsprisvinner Muhammad Yunus bør imidlertid fjernes fra bakken i Stavanger sentrum, mener Muslimsk Fellesråd Rogaland. Hvorfor? Fordi han deler fornavn med muslimenes hellige profet.  (Dagsavisen)

Er det respektløst overfor islam at dette skiltet ligger på bakken (slik alle de 14 andre skiltene også gjør)?

Endret av NordicViking
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så dette innslaget i dagsavisen selv.

Er dritt lei av at alt skal tilpasses muslimsk tro her i Norge.  

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det fascinerende at de bruker energi på dette. Tror ikke Muhammed bryr seg. Verken den ene eller andre av dem.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner dem godt, jeg. Tenk om noen tråkket på en realt klissete hundelort, og så kom til å trampe på han der Muhammed..

;)

Endret av Skywalker
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muhammad eller ei, personlig så syns jeg at sånt kunstverk har ingenting å gjøre på bakken. Ikke bare Muhammed, men også alle andre. Tråkke på navnene med skitne sko, er i mine øynene å tråkke på personene. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sonush skrev:

Muhammad eller ei, personlig så syns jeg at sånt kunstverk har ingenting å gjøre på bakken. Ikke bare Muhammed, men også alle andre. Tråkke på navnene med skitne sko, er i mine øynene å tråkke på personene

Så om noen tar en tur langs Hollywoods 'Walk of Fame' og kommer i skade for å "tråkke" på noen av 'stjernene' som ligger der på fortauet, så tråkker de altså på personene som disse stjernene representerer?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skiltet blir nok borte.

I den sekulære staten Norge er islams krav det eneste som virkelig betyr noe for oss. Sier de hopp, så hopper vi. Sier de få, så gir vi. Nordmenn er villige til å kaste ethvert prinsipp på sjøen for å tilfredsstille muslimer.

Vi har blitt en nasjon av naut.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, NordicViking skrev:

Så om noen tar en tur langs Hollywoods 'Walk of Fame' og kommer i skade for å "tråkke" på noen av 'stjernene' som ligger der på fortauet, så tråkker de altså på personene som disse stjernene representerer?

Det syns jeg, ja. Hvis jeg noensinne skulle bli så berømt at jeg får min egen stjerne eller noe (tviler egentlig på det), så ville jeg ALDRI ønsket mitt navn på bakken, hvor hvem som helst kan tråkke på meg. En slik "ære" ville JEG takket nei til. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, A-hunter skrev:

Skiltet blir nok borte.

I den sekulære staten Norge er islams krav det eneste som virkelig betyr noe for oss. Sier de hopp, så hopper vi. Sier de få, så gir vi. Nordmenn er villige til å kaste ethvert prinsipp på sjøen for å tilfredsstille muslimer.

Vi har blitt en nasjon av naut.

Og dersom vi ikke hopper eller gir, ja da er vi rasister. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, sonush skrev:

Det syns jeg, ja. Hvis jeg noensinne skulle bli så berømt at jeg får min egen stjerne eller noe (tviler egentlig på det), så ville jeg ALDRI ønsket mitt navn på bakken, hvor hvem som helst kan tråkke på meg. En slik "ære" ville JEG takket nei til. 

Dette er en merkelig innstilling. Jeg tror denne måten å tenke på er veldig uforståelig for mange nordmenn. Det blir litt for diffust og tullete. Det du har gjort som fortjener å hedres, blir da ikke forringet av at skiltet med navnet ditt ligger på bakken. Du skal bare være glad for at noen liker det du har gjort, og vil hedre deg. Det er alt for mye symbolikk og irrelevante diffuse æresbegreper i andre kulturer. Å tråkke på bakken er ikke det samme som å tråkke på et menneske. Det er to vidt forskjellige ting. Om det skulle komme hundedritt på hedersskiltet til noen, så vil ikke det si at man driter på dem. Det er kun dritt på et skilt, ikke noe annet. Det du har gjort er fortsatt bra. Et skilt er ikke et menneske, og føttene våre kan ikke dele ut respekt eller mangel på det. 

Jeg håper noen sier i fra til de som forlanger skiltet fjernet. Ærlig talt, hvor selvhøytidelig får man være. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men å glede seg over at en av sine egne fikk fredspris for viktig humanitært arbeid.. Det er ikke så viktig.... Sukk 😐

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, sonush skrev:

Det syns jeg, ja. Hvis jeg noensinne skulle bli så berømt at jeg får min egen stjerne eller noe (tviler egentlig på det), så ville jeg ALDRI ønsket mitt navn på bakken, hvor hvem som helst kan tråkke på meg. En slik "ære" ville JEG takket nei til. 

Det er vel snakk om kulturkrasj. Ære i norsk sammenheng handler om å gjøre stas på noen. Ære andre steder handler om liv og død, og er ekstremt viktig. 

Om ikke annet er det et prov på en gjeng med muslimer som sliter med å tilpasse seg norsk kultur. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...