Gå til innhold

Høylytte utlendinger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonymus Notarius skrev:

Det har vel noe med kultur å gjøre. 

Det er for øvrig ikke bare ikke-vestlige utlendinger som snakker høyt. Amerikanere (altså fra USA) snakker helt utrolig høyt. Absolutt alle jeg har støtt på har snakka vanvittig høyt. Husker da jeg gikk på universitetet og det var en del utvekslingsstudenter fra USA. Når de satt i kantina og snakka med nordmenn (og sikkert andre nasjonaliteter) kunne alle høre hva amerikanerne sa, mens de andre snakka med dempa stemme. Ganske morsomt 😂

Jeg er stille av meg, men synes man må tåle at folk snakker høyt når man går ute i byen, altså. Ellers får man bosette seg langt til skogs eller fjells...

Ja men det er forskjell å høre høylytte folk på by'n og ha de som naboer 24/7(Det var det trådstarter skrev i innlegget sitt)

Anonymkode: a753b...c13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en del år siden tok en israelsk venn av meg med på et loppemarked utenfor Tel Aviv. Ved en av bodene gikk det skikkelig hett for seg, en mann sto og skreik til en annen, og armene veivet rundt ganske aktivt. "Kanskje vi skal gå nå" sa jeg, det så jo ut som det skulle bli slåsskamp.

"Neida, de snakker om hagen sin hjemme" fikk jeg til svar... 😂

Vi er forskjellige.

Sikkert ikke lett for alle kulturer å bli vandt til nordmenns væremåter heller. Spesielt på sørlandet, hvor "alt går så greit" selv om folk gråter inni seg.

Interessant det folk skriver om nordmenn i fylla også, har lagt merke til det samme. 

Anonymkode: 31b84...555

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for krenkende og nedsettende innlegg, og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg allierer meg med nordmenn, står du uten nordmenn, så skviser utlendingene til deg totalt. Aldri jobb med utlendinger som ikke er fagutdannet... Jobb med nordmenn. 

Anonymkode: e23d0...c34

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.7.2019 den 0.12, AnonymBruker skrev:

Dæver 😅😅😅😭

Er selv utenlandsk og synes det er slitsomt den ropinga over telefonen som familien ofte driver med. Høres ut som om de krangler. Tro meg, fikk aldri fred hjemme da jeg var ung. Ble så sliten i hodet. Tv skulle også stå på høyt. Typen prater også ganske høyt, spesielt når han er engasjert, må ofte minne han på å roe ned så de norske vennene hans ikke blir redd. På jobb sliter jeg ofte med å forstå hva de norske kollegaene mine sier, de prater ofte for lavt og mumler. Også går de for mye rundt grøten og er lite tydelige. Så en mellomting hadde vært noe egentlig 👍👍

Anonymkode: 2ab1a...b64

jeg kommer aldri til å underordne meg utledninger på jobb, jeg forholder meg til mine norske kolleger, og så dere gjøre deres. Utlendinger ødelegger arbeidsforholdene til norske. 

Anonymkode: e23d0...c34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har somaliere til nabo. Det skravles dag og natt. 5 barn i alle aldre. Tlf er alltid på høyttaler på høyeste styrke, ute på verandaen. Barna roper og skriker , kaster ting i gulv og vegger døgnet rundt. Roper til hverandre gjennom vinduet, lenge etter kl 23. Spiller musikk på full styrke om kveldene. Samlinger med slekt mange ganger i mnd, fullstendig galehus. Barna er oppe til  midnatt , hverdag og mye lengre helg. Her må noe gjøres for at vi andre ikke skal bli utslitte. Ingen hensyn taes.

Anonymkode: f2843...d2f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har somaliere til nabo. Det skravles dag og natt. 5 barn i alle aldre. Tlf er alltid på høyttaler på høyeste styrke, ute på verandaen. Barna roper og skriker , kaster ting i gulv og vegger døgnet rundt. Roper til hverandre gjennom vinduet, lenge etter kl 23. Spiller musikk på full styrke om kveldene. Samlinger med slekt mange ganger i mnd, fullstendig galehus. Barna er oppe til  midnatt , hverdag og mye lengre helg. Her må noe gjøres for at vi andre ikke skal bli utslitte. Ingen hensyn taes.

Anonymkode: f2843...d2f

Jeg prøver å forstå hvorfor det skal være sånn volum på mange av våre nye landsmenn.De må jo bli koko i hodet selv av at det aldri er stille?De er vel sånn hjemme i hjemlandet sitt også,men hvorfor så høylytt?

Anonymkode: a753b...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også merket dette, har tre familier rundt her, to fra Midtøsten og en familie fra Afrika. De afrikanske har verdens mest rotete hage, unger som er overalt og barna (fra ca 1 år) er ute å leker til rundt 23 på kvelden. Da sliter mine med å sovne rundt 19.30, for de er absolutt ikke stille.

De fra Midtøsten har alltid besøk sent på kvelden, gjerne fire-fem biler og dører som smeller, biler som tuter og folk som prater veldig høyt😅 Elsker lukten av maten deres, da😍

og alle familiene har veldig mange barn

Anonymkode: 65d2c...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten alle utlendinger roper høyt i tlf/skype o.l når de skal ringe noen hjemlandet sitt. Enten de er polakker  eller afrikanere. Livredde for å ikke bli hørt 😂👍

Anonymkode: dee12...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt skrekkelig. Jeg har i hovedsak opplevd det på flybuss den siste tiden. Det er også påfallende at barn som skriker, støyer og løper rundt i bussen ikke blir irettesatt av foreldrene. Alle andre ønsker jo å slappe av/sove, så man kjenner oppgittheten til alle sammen som sitter rundt. Takk og lov for støydempende høretelefoner. 

Anonymkode: a7dac...573

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...