Gå til innhold

Høylytte utlendinger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er mange kulturer så høylytte?Mine forrige naboer var fra Ghana og de ropte når de snakket til hverandre og når dama snakket til sønnen sin hørtes det ut som  krangling,noe som damen selv sa om afrikanere.Om kveldene høylytte tlf samtaler i både en og to timer.Slitsomt å ha sånne naboer når man bor i hus som ikke er så godt isolert.Nå har jeg flyttet inn i ny bygård,og har fått naboer nedenunder som er fra Malaysia/Indonesia/India området som gauler/roper  når hun snakker i tlf,ofte høres det ut som krangel når hun og mannen snakker sammen fordi de roper,skubber på møbler og spiller høy musikk fra der de er fra.Over gangen bor det en brasiliansk familie og der skulle man tro det bodde noen speedfreaks,for det er prating nonstop, fliring og roping mens TVen står på i bakgrunnen.

Anonymkode: a753b...c13

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok heller slik at nordmenn er uvanlig lavmælte. Men som nordmann irriterer jeg meg over det samme selv.. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, oysterlover skrev:

Det er nok heller slik at nordmenn er uvanlig lavmælte. Men som nordmann irriterer jeg meg over det samme selv.. 

Jeg foretrekker lavmælte, men så er jeg nordkvinne selv. Skjønner ikke at folk orker det der høylytte greiene.

Anonymkode: ab52e...f2b

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lurer på hva utlendingene tenker om sine norske naboer? 

Anonymkode: e23d0...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg foretrekker lavmælte, men så er jeg nordkvinne selv. Skjønner ikke at folk orker det der høylytte greiene.

Anonymkode: ab52e...f2b

Det er vel noe som blir presser på av "homo globalis"-poltikere. Alle fornuftige personer foretrekker å bo med sine egne. Flerkulturen er død.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, oysterlover skrev:

Det er vel noe som blir presser på av "homo globalis"-poltikere. Alle fornuftige personer foretrekker å bo med sine egne. Flerkulturen er død.

Om folk var stille og rolige, så hadde det vært det samme for meg hvem som var naboen min. Men det er bare jeg får inntrykk av at utlendinger er mye mer høylytte.. Ingen som forstår at ''Silence is golden'' der eller?

Anonymkode: ab52e...f2b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er uteblandsk selv og tåler dårlig folk som skriker på t-banen og generelt prater høyt. DA mener jeg mine folk, men nordmenn er ikke bedre, i helgene skal de feste rope som idioter, hoie, kaste søppel og pisse på seg 😂

Anonymkode: 01fe8...865

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener. I et av nabohusene bor det utlenninger, og de står daglig ute på trappa og snakker i telefonen. Roper i telefonen. De bor et stykke unna, men hadde jeg forstått språket hadde ikke samtalen vært hemmelig, for å si det sånn.

Anonymkode: 45574...a7b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn er det verste møkkafolket i fylla. Er pinlig berørt av å være norsk på byen eller kanskje spesielt på Granka. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør kanskje snakke med en sosialantropolog om hvorfor noen kulturer er så høylytte.😁Er det fordi de har kultur for å få mange barn,storfamilien bor sammen og de lærer seg å rope for å bli hørt og få oppmerksomhet?Jeg bare lurer på hvorfor folk generelt er mer høylytte dess lenger sørover de bor?

Anonymkode: a753b...c13

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, oysterlover skrev:

Det er nok heller slik at nordmenn er uvanlig lavmælte. Men som nordmann irriterer jeg meg over det samme selv.. 

Du har tydeligvis aldri møtt en Indresogning.......   :fnise:

Anonymkode: de717...dc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er uteblandsk selv og tåler dårlig folk som skriker på t-banen og generelt prater høyt. DA mener jeg mine folk, men nordmenn er ikke bedre, i helgene skal de feste rope som idioter, hoie, kaste søppel og pisse på seg 😂

Anonymkode: 01fe8...865

Ja, altså er ikke sånn at det ikke finnes høylytte nordmenn. 😂 Men folk flest vet at dersom man skriker i telefonen i offentligheten så vil man bli sett rart på... ihvertfall de som er oppvokst her. Nordmenn har en stereotype for å være ganske stille og introverte i forhold til resten av verden. Utlendinger spør ofte ''Hvordan får folk kjærester når de ikke snakker? Hvordan blir folk kjent når ingen sier hei?'' osv... Så er nok ikke en mye at visse kulturer er mer høylytte. Husker en brasillianer snakket om hvor forferdelig det var å være introvfert der, for alt var så høylytt...

Anonymkode: ab52e...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri flytt til Bergen. Her er skriking en del av dialekten.

Anonymkode: 4dc20...f1f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bør kanskje snakke med en sosialantropolog om hvorfor noen kulturer er så høylytte.😁Er det fordi de har kultur for å få mange barn,storfamilien bor sammen og de lærer seg å rope for å bli hørt og få oppmerksomhet?Jeg bare lurer på hvorfor folk generelt er mer høylytte dess lenger sørover de bor?

Anonymkode: a753b...c13

Tror du er inne på noe der. De er ofte sammen mange av dem, så om og gjøre å bli hørt  🙂 har høylytte naboer selv, men det er mest arabere som høres sinte ut pga språket. Nordmenn er nok av den lavmælte sorten, bortsett fra når de fester. Da overdøver de dem fleste 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg også. Overalt hvor jeg treffer på en samling med dem er det påfallende.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

😂🤣Jeg bor faktisk i Bergen,men er ikke bergenser selv,og ja de er høylytte!

Anonymkode: a753b...c13

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Nimbus2000

Selv lurer jeg på hvorfor nordmenn må rope når de er fulle. 

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bør kanskje snakke med en sosialantropolog om hvorfor noen kulturer er så høylytte.😁Er det fordi de har kultur for å få mange barn,storfamilien bor sammen og de lærer seg å rope for å bli hørt og få oppmerksomhet?Jeg bare lurer på hvorfor folk generelt er mer høylytte dess lenger sørover de bor?

Anonymkode: a753b...c13

Har nok noe med at solfyllte land er full av energi, kanskje litt for mye til tider..

Mens i kalde land er man mer lavmælte som en nevnte over. Bortsett fra Russland kanskje..

Anonymkode: ab52e...f2b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nimbus2000 skrev:

Selv lurer jeg på hvorfor nordmenn må rope når de er fulle. 

Kanskje vi må ta igjen for at vier lavmælte og introverte i forhold til arabere/afrikanere som har utestemme hele døgnet.

Anonymkode: a753b...c13

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt på bussen i dag og observerte 4 somaliske damer med barnevogner.2 av de skravlet HØYT i mobilen som var puttet innenfor hijaben(veldig lurt faktisk),mens de deltok i samtalen med de to andre som ikke var i tlf,ungene ropte fra vogna for de ville ha oppmerksomhet,men det fikk ikke mødrene med seg for de var opptatt med fliring og kakling i tlf.Skikkelig lurveleven.Skjønner ikke at de ikke blir slitne i hodet...

Anonymkode: a753b...c13

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...